Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný VW Golf oficiálně představen: Co všechno nabízí?

David Bureš
Diskuze (95)
Volkswagen Golf se v rámci modernizace dočkal množství nových prvků, poloautomatického řízení, digitálního přístrojového štítu nebo motoru 1.5 TSI. Jeho vzhled se ale tolik nezměnil.

Volkswagen dnes oficiálně představil modernizovanou podobu svého nejprodávanějšího modelu, modelu Golf. Automobil byl prezentován na tom nejideálnějším místě, ve Wolfsburgu, který je domovem jak pro značku VW, tak pro samotný Golf. K prodejcům vůz zamíří na jaře roku 2017.

Zřejmě nejdůležitější novinkou je příchod nového benzinového motoru 1.5 TSI evo, kterého se v rámci faceliftu dočká i Škoda Octavia a později také další koncernové modely. Nově vyvinutý zážehový čtyřválec dostane moderní techniku zahrnující přímé vstřikování common-rail, standardně dodávané vypínání válců nebo turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek, které je zatím využíváno jen u malosériových aut (třeba Porsche).

Přeplňovaná patnáctistovka nabídne výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m, který bude dostupný už v 1500 otáčkách. Volkswagen připravuje 1.5 TSI evo také v úsporné verzi BlueMotion. V jejím případě budou parametry sníženy na 96 kW a 200 N.m, výhodou ale bude nízká spotřeba, která má být ve skutečném provozu v závislosti na podmínkách až o litr na 100 kilometrů nižší než u srovnatelných jednotek. Tomu mimo jiné pomůže vylepšená funkce plachtění. Při ní nebude převodovka vyřazovat na neutrál, ale motor se zcela vypne. To umožní přepracovaný bateriový systém, který se v případě zhasnutí spalovacího motoru postará o dostatečnou zásobu energie pro brzdy nebo řízení.

Golf GTI posílí ze 162 na 169 kW, tedy na úroveň dosavadního Golfu GTI Performance. Tato verze pak nyní nabídne 180 kW. O nabízených turbodieselech Volkswagen na premiéře moc nemluvil, vedení pouze zdůraznilo, že budou úspornější a že se s nimi nadále počítá. Elektrický model e-Golf vsadí hlavně na prodloužený dojezd, který z dnešních 190 vzroste na 300 kilometrů.

Novinku najdeme také v oblasti převodovek. Šestistupňová dvouspojková převodovka DSG bude postupně nahrazena sedmistupňovou verzí.

Design auta se v rámci faceliftu moc nezměnil. To ale není nic nečekané, naopak překvapením by byly radikální změny – Golf totiž prochází postupnou evolucí vlastně už od příchodu své první generace v roce 1974. Tým šéfdesignéra Volkswagenu Klaus Bischoff navrhl jemné změny, které mají auto opticky rozšířit a zostřit jeho podobu. Vpředu najdeme nový nárazník a přepracované světlomety, které za příplatek mohou být kompletně diodové (dosud bi-xenonové). Koncová světla jsou diodová standardně.

Hlavní změny byly provedeny uvnitř, a to v duchu dnešního trendu. Rozložení palubní desky zůstalo zachováno, její dominantou se ale staly větší obrazovky multimediálních systémů. Základem bude 6,5palcový displej, vrcholem pak 9,2palcový multimediálního Discover Pro. Ten jakožto první ve voze značky Volkswagen nabídne vedle hlasového ovládání také ovládání gesty. Nově tak při listování v menu nebo ladění rádia nebude nutné sahat přímo na displej, stačit bude „máchnout“ před ním.

K dispozici bude nově digitální přístrojový štít, dodávaný za příplatek. Ten jako ve větších modelech použije 12,3“ digitální obrazovku místo stávajících analogových přístrojů. V závislosti na verzi se bude lišit jeho grafika, třeba Golf GTI použije červené zbarvení.

Výrobce modernizovaný Golf popisuje jako automobilový tablet. Díky službě Car Net totiž bude vůz neustále připojen k internetu. To bude znamenat, že řidič se bude moci dozvědět, kolik stojí v okolí palivo, případně, kde si nechal auto zaparkované.

Důležitou oblastí inovací jsou dnes i asistenční systémy. Proto se modernizovaný Golf dočkal asistentu pro jízdu v dopravních kolonách. Díky němu vůz zvládne sám brzdit, zrychlovat i řídit, řidič však nadále bude muset mít ruce na volantu. K dispozici bude také vylepšené automatické brzdění (Front Assist) s rozpoznáváním chodců, asistent pro manévrování s přívěsem nebo vylepšený parkovací asistent, který zvládne semiautomaticky zaparkovat i popředu.

Modernizace přichází čtyři roky po příchodu sedmé generace Golfu. Tu si od zahájení prodeje na podzim 2012 koupilo už přes 3,2 milionu zákazníků. Faceliftované provedení se začne prodávat na jaře, hned od začátku bude k dispozici široká nabídka modelů zahrnující vedle hatchbacku také kombík (Golf Variant), plug-in hybrid (Golf GTE), elektromobil (e-Golf) nebo hot hatch (Golf GTI).

David Bureš
Diskuze (95)
12. 11. 2016 09:20
Re: Volume
Nesmysl...ja ovladam hlasitost jen na volantu...tim kolcem u displeje sem v golfu otocil za 3roky 2x...jinak celodotykovy display vypada dobre na fotkach, ale po chvilce pouzivani je to upatlane a hnusne. Za me presunout ovladani na extra ovladac jak bmw nebo na volant. Doufam ze era dotykovych displeju v autech brzo skonci
12. 11. 2016 09:11
Re: teda nic moc...
To nejsou jednotlivá světýlka, ale jedna mlhovka, rozdělují ji jen opticky ta černá plastová žebra.
12. 11. 2016 09:09
Re: teda nic moc...
Prijed se nekdy na ten neprijatelný nárazník jednou podívat ke me a pak si dáš sám pohlavek.
Avatar - Jaros71
11. 11. 2016 15:16
Re: debilna skoda
Víš co , tak si čti články o Kia motors se Žiliny...na SLOVENSKÝCH servrech..
V ČECHÁCH a na MORAVĚ je doma Škoda..vůbec mi její podpora nevadí. :-!
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
11. 11. 2016 15:12
Re: Proč?
90% lidí na netu se facelift Octavie nelíbí..! 8-s
Udělat z pěkného , hnusné auto umí facelifty je Škoda.. :no: