Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je poslední Ferrari, jehož karoserii navrhla firma Ghia. Je jediné na světě

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Ferrari 375 MM z padesátých let minulého století je extrémně vzácné auto, vzniklo jich pouze 26. A jen jedno z nich dostalo karoserii navrženou firmou Ghia.

V této podobě si ho vysnil Robert C. Wilke, majitel společnosti Leader Card Company v americkém Milwaukee, obrovský fanoušek aut a přítel Enza Ferrariho.

Wilke podle všeho vlastnil sedm vozů z Maranella, všechny z nich přitom byly upraveny podle jeho přání. A všechny sloužily jako auta na každý den.

Možná nejdůležitějším ze sedmi Ferrari je právě model 375 MM s karoserií od firmy Ghia a vidlicovým dvanáctiválcem, jehož základy pocházejí z tehdejšího monopostu formule 1. Motor o objemu 4,5 litru dával 340 koní.

Ve Ferrari tehdy vzniklo jen šasí, které putovalo nikoli ke karosárně Pinin Farina, jak bylo u 375 MM běžné, ale do Turína k firmě Ghia. Ta vyrobila zajímavě vyhlížející karoserii z hliníku a oceli. A mimochodem, tenhle vůz je také posledním Ferrari, které dostalo karoserii Ghia.

Design jasně odkazuje na 50. léta a také vypadá "americky". Všimněte si dlouhé přední kapoty, spousty chromu a náznaku zadních ploutviček. Výrazné je také dvoubarevné lakování.

Vůz se poprvé světu ukázal v roce 1955 na turínském autosalonu, pak už putoval do Spojených států k panu Wilkemu. Ten ho vlastnil až do své smrti, přičemž s ním najezdil něco málo přes 12 tisíc kilometrů. A snažil se ho udržet v původní podobě. Jen v roce 1969 nechal dovnitř nainstalovat bezpečnostní pásy.

Wilkeho syn Ralph pak v roce 1974 vůz prodal. V dalších letech Ferrari několikrát změnilo vlastníka, až v roce 2007 skončilo u současného majitele. Ukazatel ujetých kilometrů aktuálně ukazuje 13.366 km.

Jestli se vám vzácné Ferrari líbí, vězte, že může být vaše. V srpnu se totiž bude dražit během akce Monterey Car Week. Očekává se, že ke koupi budou třeba desítky milionů korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme