Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je poslední Ferrari, jehož karoserii navrhla firma Ghia. Je jediné na světě

Jan Zajíc Jan Zajíc 12. 7. 2019
35
Zobrazit náhledy (35)
1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM 1955 Ferrari 375 MM

Ferrari 375 MM z padesátých let minulého století je extrémně vzácné auto, vzniklo jich pouze 26. A jen jedno z nich dostalo karoserii navrženou firmou Ghia.

V této podobě si ho vysnil Robert C. Wilke, majitel společnosti Leader Card Company v americkém Milwaukee, obrovský fanoušek aut a přítel Enza Ferrariho.

Wilke podle všeho vlastnil sedm vozů z Maranella, všechny z nich přitom byly upraveny podle jeho přání. A všechny sloužily jako auta na každý den.

Možná nejdůležitějším ze sedmi Ferrari je právě model 375 MM s karoserií od firmy Ghia a vidlicovým dvanáctiválcem, jehož základy pocházejí z tehdejšího monopostu formule 1. Motor o objemu 4,5 litru dával 340 koní.

Ve Ferrari tehdy vzniklo jen šasí, které putovalo nikoli ke karosárně Pinin Farina, jak bylo u 375 MM běžné, ale do Turína k firmě Ghia. Ta vyrobila zajímavě vyhlížející karoserii z hliníku a oceli. A mimochodem, tenhle vůz je také posledním Ferrari, které dostalo karoserii Ghia.

Design jasně odkazuje na 50. léta a také vypadá "americky". Všimněte si dlouhé přední kapoty, spousty chromu a náznaku zadních ploutviček. Výrazné je také dvoubarevné lakování.

Vůz se poprvé světu ukázal v roce 1955 na turínském autosalonu, pak už putoval do Spojených států k panu Wilkemu. Ten ho vlastnil až do své smrti, přičemž s ním najezdil něco málo přes 12 tisíc kilometrů. A snažil se ho udržet v původní podobě. Jen v roce 1969 nechal dovnitř nainstalovat bezpečnostní pásy.

Wilkeho syn Ralph pak v roce 1974 vůz prodal. V dalších letech Ferrari několikrát změnilo vlastníka, až v roce 2007 skončilo u současného majitele. Ukazatel ujetých kilometrů aktuálně ukazuje 13.366 km.

Jestli se vám vzácné Ferrari líbí, vězte, že může být vaše. V srpnu se totiž bude dražit během akce Monterey Car Week. Očekává se, že ke koupi budou třeba desítky milionů korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku