Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete Ferrari jen pro sebe? Počkáte si pět let!

David Bureš
Diskuze (3)

Ferrari nabízí svým zákazníkům postavit si auto jen pro sebe. Musíte být ale hodně dobří klienti, aby se na vás dostalo.

Nabídka Ferrari se dá podle exkluzivity rozdělit do několika kategorií. „Základní“ sériové vozy doplňují modely s limitovanou produkcí a naprosté unikáty, stavěné přesně podle přání toho kterého zákazníka. Právě o ty je v posledních letech ohromný zájem.

Továrna totiž každoročně postaví dva, maximálně tři takové vozy. Naposledy takto vzniklo Ferrari P80/C, představené letos na jaře. Jedná se o speciál určený pro závodní okruhy na bázi 488 GT3.

„Klient nedostane jen unikátní auto, ale také jedinečný zážitek v podobě práce s designéry. Je to vrchol Ferrari,“ říká šéf marketingu a prodejů v maranellské automobilce Enrico Galliera. Práce na takových autech zabere zhruba 18 až 24 měsíců, konkrétně P80/C ale trvalo dokončit zhruba čtyři roky.

Z toho důvodu ani automobilka nemá kapacitu na zvýšení produkce takových aut, navíc ji ani neplánuje navýšit. Výsledkem toho je tak fakt, že na tyto unikáty vůbec nejdelší čekací listina ze všech modelových řad Ferrari. Klienti si na ně počkají čtyři až pět let.

Vůbec přitom nestačí nasázet na stůl pár desítek milionů korun, aby vám Ferrari takový vůz postavilo. „Tyto speciály jsou nabízeny jen těm top klientům. Zákazníci nás žádají, my však o nich ani neuvažujeme, pokud nejsou ve skupině našich zhruba 250 nejlepších zákazníků,“ vysvětluje Galliera.

Jestliže tak v této skupině nejste, na dílo, které by doplnilo v minulosti představené speciály SP12 EC, F12 TRS, F12 SP America, P540 Superfast Aperta, SP FFX kupé, SP Arya, SP38, Superamerica 45, 458 MM Speciale, SP3JC a již zmíněné P80/C, budete čekat marně.

Třeba se ale dočkáte u konkurence. Program Ferrari Special Projects se v minulých letech stal natolik populární, že myšlenku stavby unikátní aut podle specifických požadavků klientů zkopírovali také další výrobci. McLaren postavil „art deco“ kupé X-1, Lamborghini zase otevřený Aventador J nebo okruhové SC18, Bugatti pak La Voiture Noire.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

27. 9. 2019 03:24
jízda ve Ferrari
Je pravda, že když jsem se díky https://autozazitek.cz/…izda-ve-ferrari/ poprvé svezl ve ferrari, byl to naprosto famózní zážitek, Ferrari bych však vlastnit nechtěl, protože jeho provoz musí být strašně finančně náročný.