nanoFlowcell Coupe Concept: Studie městského „sporťáku“ na elektriku
Jde pouze o studii o níž automobilka zatím nezveřejnila žádné technické podrobnosti. Je množné, že po konstrukční stránce bude studie navazovat na nedávno představený model Quant F. Z jediné uvolněné fotografie je zřejmé, že vůz dostane nahoru výklopné dveře a výrazně aerodynamický tvar. Podle výrobce má jít o vozidlo určené především do města.
Malosériový nanoFlowcell Quant F navazuje na obdobně pojatý vůz Quant E z roku 2014, jenž byl zároveň prvním vozem světové produkce poháněný akumulátory typu flow cell (baterie s volným průtokem dvou oddělených elektrolytů), který navíc získal v Německu certifikaci TÜV.
Novinka je údajně kompletně přepracovaná, vybavená novou dvoustupňovou samočinnou převodovkou, údajně jediného druhu ve světové produkci. Skříň byla vyvinuta v mateřské firmě a také její zásluhou dosahuje nový sportovní vůz Quant F největší rychlosti přes 300 km/h.
1090 koní přírodu neničí
„Quant F vznikl jako výrazné přepracování svého předchůdce. Součástí změn jsou nově vyvinuté komponenty. Cílem bylo další zlepšení jízdních výkonů,“ říká na adresu vozu Nunzio La Vecchia, vedoucí technického oddělení značky. A dodává: Zatímco u předchůdce bylo napětí na akumulátorech 600 voltů, u novinky se nám podařilo dosáhnout 735 voltů.
Je to právě hodnota napětí a také požadavky na životnost, jež svazují ruce v honbě za co nejvyšším výkonem poháněcího ústrojí. I tak jsme dosáhli výkonu 801,69 kW, tedy postaru 1090 koní.“
Dlouhý dojezd
Elektromobil je dlouhý 5,25 metrů a jeho obrovskou předností je extrémně dlouhý normovaný dojezd až 800 km. Pohon pracuje se dvěma 250litrovými nádržemi s elektrolytem. V porovnání s předchůdcem se dojezd zvýšil o 30 procent.
Švýcarský elektromobil disponuje pohonem všech kol. Každé kolo má svůj vlastní trakční elektromotor, což je do jisté míry unikum. Při vysokých rychlostech, jakož i při akceleraci dojde k odpojení pohonu přední nápravy. „Naším cílem bylo zajistit také velmi dobré jízdní vlastnosti a stabilitu vozidla, bez ohledu na jízdní situaci,“ vysvětluje La Vecchia.
Při návrhu vozu se ve velké míře řešila jeho aerodynamika. To je vzhledem k maximální rychlosti očekávané. Aktivní zadní přítlačná plocha omezuje vztlak zadní nápravy, přičemž do pracovní polohy se spoiler vysouvá při dosažení rychlosti 80 km/h. Spoiler je stavitelný ve dvou polohách.
Pokud chcete vůz vidět, navštivte stánek firmy v hale 1 ženevského Palexpa.