Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

nanoFlowcell Coupe Concept: Studie městského „sporťáku“ na elektriku

Tomáš Dusil
Diskuze (6)
Lichtenštejnská firma nanoFlowcell představí na autosalonu v Ženevě nový sportovní vůz Coupe Concept.

Jde pouze o studii o níž automobilka zatím nezveřejnila žádné technické podrobnosti. Je množné, že po konstrukční stránce bude studie navazovat na nedávno představený model Quant F. Z jediné uvolněné fotografie je zřejmé, že vůz dostane nahoru výklopné dveře a výrazně aerodynamický tvar. Podle výrobce má jít o vozidlo určené především do města.

Malosériový nanoFlowcell Quant F navazuje na obdobně pojatý vůz Quant E z roku 2014, jenž byl zároveň prvním vozem světové produkce poháněný akumulátory typu flow cell (baterie s volným průtokem dvou oddělených elektrolytů), který navíc získal v Německu certifikaci TÜV.

Novinka je údajně kompletně přepracovaná, vybavená novou dvoustupňovou samočinnou převodovkou, údajně jediného druhu ve světové produkci. Skříň byla vyvinuta v mateřské firmě a také její zásluhou dosahuje nový sportovní vůz Quant F největší rychlosti přes 300 km/h.

1090 koní přírodu neničí

„Quant F vznikl jako výrazné přepracování svého předchůdce. Součástí změn jsou nově vyvinuté komponenty. Cílem bylo další zlepšení jízdních výkonů,“ říká na adresu vozu Nunzio La Vecchia, vedoucí technického oddělení značky. A dodává: Zatímco u předchůdce bylo napětí na akumulátorech 600 voltů, u novinky se nám podařilo dosáhnout 735 voltů.

Je to právě hodnota napětí a také požadavky na životnost, jež svazují ruce v honbě za co nejvyšším výkonem poháněcího ústrojí. I tak jsme dosáhli výkonu 801,69 kW, tedy postaru 1090 koní.“

Dlouhý dojezd

Elektromobil je dlouhý 5,25 metrů a jeho obrovskou předností je extrémně dlouhý normovaný dojezd až 800 km. Pohon pracuje se dvěma 250litrovými nádržemi s elektrolytem. V porovnání s předchůdcem se dojezd zvýšil o 30 procent.

Švýcarský elektromobil disponuje pohonem všech kol. Každé kolo má svůj vlastní trakční elektromotor, což je do jisté míry unikum. Při vysokých rychlostech, jakož i při akceleraci dojde k odpojení pohonu přední nápravy. „Naším cílem bylo zajistit také velmi dobré jízdní vlastnosti a stabilitu vozidla, bez ohledu na jízdní situaci,“ vysvětluje La Vecchia.

Při návrhu vozu se ve velké míře řešila jeho aerodynamika. To je vzhledem k maximální rychlosti očekávané. Aktivní zadní přítlačná plocha omezuje vztlak zadní nápravy, přičemž do pracovní polohy se spoiler vysouvá při dosažení rychlosti 80 km/h. Spoiler je stavitelný ve dvou polohách.

Pokud chcete vůz vidět, navštivte stánek firmy v hale 1 ženevského Palexpa.


Tomáš Dusil
Diskuze (6)
24. 9. 2015 13:21
Re: kde je Kárl?
Mě přijde ještě zajímavější, že bych pak mohl mít solární panely, k tomu jednu baterii v domě s velkými nádržemi a auto bych "nabil" pouhým přečerpáním jako u benzínky.

Tahle technologie bude revolucí nejen v automobilovém průmyslu, ale také v energetice.
18. 2. 2015 09:43
kde je Kárl?
A já se těšil že se tu od Kárla dozvím, že "diesel = jed" a že jen i-diot by uvažoval nad smrdutým autem se spalovacím motorem např. v ceně 500tis Kč, když je přece na prodej TESLA za dvě mega a ono nic.
Co se článku týče, myšlenka firmy nanoFlowcell se mi celkem zamlouvá, řešilo by to zdlouhavé nabíjení. Možnost buď pomalu nabíjet (třeba doma), nebo přečerpat elektrolyt třeba někde na benzínce u dálnice je dost zajímavá.
Avatar - Stejsn
17. 2. 2015 22:10
Elektrika
je tramvaj (pro kolegy z východu šalina). Hnací síla tohoto vozidla se nazývá elektřina.
17. 2. 2015 19:53
Re: Superb
vzdyt auto.cz je taky bulvarni platek, nebo snad Blesk patri k serioznim mediim? >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2015 18:47
Re: Superb
najvacsia sranda je ze som si prve fotky superbu pozrel skor na bulvarnom platku ako na na auto cz.... nuz co spravime