Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Opelu Antara a Chevroletu Captiva se pilně testuje

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Kompaktní SUV od Opelu a Chevroletu jsou na na trhu od roku 2006, tedy sedm let. Na nástupce je tudíž nejvyšší čas.

Vývoj nové generace probíhá v Evropě. Testovací muly už se prohánějí po silnicích. Špioni zachytili například prototyp se zkrácenou karoserií MPV Orlando, ale s pohonem všech kol, který oblíbený hranatý automobil postrádá. To ovšem nasvědčuje, že do sériové výroby je ještě poměrně daleko, byť se v zákulisí spekuluje o tom, že studie by se mohla objevit již velmi brzy. No, uvidíme, na nějaké bližší datum jejich představení je ještě brzy.

Motory respektují současné (legislativou vynucené) trendy downsizingu, počítejme tedy se snižováním objemů a turbodmychadly nejen v naftových, ale i v benzinových agregátech. Platformu D2XX využije také druhá generace Chevroletu Cruze a další kompaktní modely. Koncern General Motors nedávno oznámil, že do vývoje novinek hodlá v příštích čtyřech letech investovat až čtyři miliardy dolarů, tedy v přepočtu přes 79 miliard korun. Na nástupce však určitě čtyři roky čekat nebudeme, každopádně jsou součástí těchto budoucích masivních výdajů.

Obě současná SUV mají i své mimoevropské sourozence. Druhá generace Saturnu Vue skončila na podzim 2010 po restrukturalizaci General Motors, v Austrálii se vyrábějí vozy s logem Holdenu. Pětimístná verze odpovídá svými tvary značkové variantě s bleskem ve znaku, větší sedmimístná zase Chevroletu.

Captiva a Antara byly loni společně 19. nejprodávanějším SUV na světě, našly 172.433 zákazníků. V České republice takové úspěchy nezaznamenaly, chevrolet zvolilo v roce 2012 celkem 146 zájemců, opel jenom 31. Letos si domácí zákazníci během prvního čtvrtletí koupili pouhé čtyři antary a 38 captiv.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Jaros71
14. 4. 2013 21:59
SUV
Myslím,že nové větší SUV je u Opelu už zapotřebí..
Antara asi bude ve stylu celkem povedeného Opelu Mokka. ;-)
Snad dostane konečně trošku větší zavazadelník alesponˇ jako Captiva nyní!
Proto se taky Chevroletu prodává o tolik víc..
Motory v dieslu jsou myslím nyní dost OK.
Pokud bude auto větší a lehčí než současné , může mít úspěch..
14. 4. 2013 21:07
2.2 cdti = euro 5
2.2 cdti plni od 2011 euro 5, tak zle to s tymi emisiami nebude.

Co dostane nova Antara je maska a interier v style Mokka/Insignie, znizi celkovu vysku, predlzi sa na dlzku a urcite dostane biturbo naftu, 10" HD navigaciu, mala by "zhubnout" cca 400kg. Uz som to niekde pisal, u aktualnej 2.2 cdti 4x4 AT Cosmo som nameral na vahe bez par kil 2300kg (bez vodica).
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2013 17:41
Re: Současná generace
Co ti na dieselech připadá zastaralého? Pokud vím, 2,0 a 2,2 prošly generální modernizací před 2-3 lety. O benzínech jak známo mnoho nevím, ale diesely jsou OK a pasují se s vyšší hmotností vozidel GMK statečně.
Avatar - Bubáq
14. 4. 2013 14:57
Současná generace
... je prostě podivná: nevím, proč Opel preferuje tak vysokou stavbu karosérií SUVéček. Antara (i Mokka) pak vypadají na silnici zbytečně mohutně a jejich proporce příliš pohledy nepřitahují. Rovněž využití zastavěného místa je dost nepovedené (Antara) a tím se vozy stávají outsidery při srovnání s konkurencí. A jejich neúspěch v Evropě pak dokonaly zastaralé motory a převodovky.
Pevně doufám, že novinka bude subtilnější, prostorná alespoň jako 4008 a že bude mít opět vynikající řešení kokpitu jako její oplovští současníci.
Jen ten downsizing: kdy už legislativci změní podmínky měření exhalací tak, aby odpovídaly reálnému provozu a ustala honba za v praxi nedosažitelnými hranicemi! Pak snad nebudou dieselové 2,2-ky nebo 2,4-ky definitivně mrtvy a budou nadále uživatelům středních suvéček poskytovat dostatek dynamiky k bezpečné jízdě.