Nástupce Opelu Antara a Chevroletu Captiva se pilně testuje
Vývoj nové generace probíhá v Evropě. Testovací muly už se prohánějí po silnicích. Špioni zachytili například prototyp se zkrácenou karoserií MPV Orlando, ale s pohonem všech kol, který oblíbený hranatý automobil postrádá. To ovšem nasvědčuje, že do sériové výroby je ještě poměrně daleko, byť se v zákulisí spekuluje o tom, že studie by se mohla objevit již velmi brzy. No, uvidíme, na nějaké bližší datum jejich představení je ještě brzy.
Motory respektují současné (legislativou vynucené) trendy downsizingu, počítejme tedy se snižováním objemů a turbodmychadly nejen v naftových, ale i v benzinových agregátech. Platformu D2XX využije také druhá generace Chevroletu Cruze a další kompaktní modely. Koncern General Motors nedávno oznámil, že do vývoje novinek hodlá v příštích čtyřech letech investovat až čtyři miliardy dolarů, tedy v přepočtu přes 79 miliard korun. Na nástupce však určitě čtyři roky čekat nebudeme, každopádně jsou součástí těchto budoucích masivních výdajů.
Obě současná SUV mají i své mimoevropské sourozence. Druhá generace Saturnu Vue skončila na podzim 2010 po restrukturalizaci General Motors, v Austrálii se vyrábějí vozy s logem Holdenu. Pětimístná verze odpovídá svými tvary značkové variantě s bleskem ve znaku, větší sedmimístná zase Chevroletu.
Captiva a Antara byly loni společně 19. nejprodávanějším SUV na světě, našly 172.433 zákazníků. V České republice takové úspěchy nezaznamenaly, chevrolet zvolilo v roce 2012 celkem 146 zájemců, opel jenom 31. Letos si domácí zákazníci během prvního čtvrtletí koupili pouhé čtyři antary a 38 captiv.