Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlevnější Hyundai a dva jiné trhy: Rozdíly v bezpečnosti jsou propastné!

Filip Melich Filip Melich 29. 6. 2022 • 06:53
64
5
Zobrazit náhledy (64)
Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Accent Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10 Hyundai Grand i10

Rozdíly v bezpečnosti nových vozidel na celém světě jsou propastné. V Global NCAP je demonstrovali nárazovou zkouškou nejlevnějších Hyundaiů z USA a Mexika.

Všeobecně se ví o tom, že bezpečnostní standardy, které musí nové vozy splňovat, se napříč světem liší. V Global NCAP se to rozhodli demonstrovat srovnáním bezpečnosti vozů, které jsou dostupné ve dvou sousedících zemích – USA a Mexiku. K tomuto účelu byla použita nejlevnější vozidla na každém z trhů. V obou případech jde o vůz značky Hyundai, přičemž v Americe se jedná o model Accent a v Mexiku o model Grand i10.

Hyundai Accent pro americký trh se vyrábí v Mexiku a do jeho základní výbavy patří šest airbagů a elektronická kontrola stability (ESC). Naproti tomu Hyundai Grand i10 pro mexický trh vzniká v Indii a musí si vystačit pouze s dvojicí předních airbagů. Co se stalo, když tyto dva vozy v Global NCAP poslali proti sobě? Můžete se podívat na videu zhruba od času 1 minuta a 40 sekund:

Video se připravuje ...

Už z videa je jasné, že si model Grand i10 nevedl nejlépe. Zatímco v případě modelu Accent byl podle Global NCAP výsledek nárazového testu dobrý a jeho konstrukce se ukázala jako pevná, konstrukce Grand i10 byla označena za nestabilní. Malý Hyundai prodávaný na mexickém trhu nabízí jen chabou ochranu s vysokým rizikem, že řidič nepřežije nebo utrpí velmi vážná zranění.  

Srážka v případě Grand i10 vyústila ve zborcení oblasti dveří, ohnutí sloupku A a posunutí volantu směrem k řidiči. Přestože jsou dva airbagy lepší než žádné, nesvedou tolik, co šestice vaků v modelu Accent. Dokonce i čelní sklo modelu Accent zůstalo prakticky netknuté, zatímco v Grand i10 popraskalo na několika místech.

Jedním z důvodů, proč dva sousední státy nabízí nejlevnější vozy s diametrálně odlišnou základní úrovní bezpečnosti, jsou i předpisy platné pro jednotlivé trhy. V Mexiku navíc chybí dostatek informací pro zákazníky, které by mohli při nákupu vozu zohlednit. Alejandro Furas, generální tajemník Latin NCAP, to komentoval slovy: „Tento test je upozorněním pro spotřebitele, regulační orgány a výrobce automobilů. Všichni spotřebitelé mají právo očekávat stejnou úroveň bezpečnosti svých vozů, bez ohledu na to, kde žijí. Rozdíl v bezpečnosti napříč hranicemi by už neměl existovat. Žádáme výrobce, aby přestali používat strategii dvojího standardu.“  

Výkonný ředitel nadace Towards Zero Foundation, která se snaží snížit úmrtí a vážná zranění na silnicích na nulu, David Ward, se k výsledku testu vyjádřil takto: „Je velkým zklamáním vidět takový rozdíl v bezpečnosti vozidel mezi Mexikem a USA. Jeho hlavním důvodem je neúnavné lobování mexické asociace výrobců automobilů za odložení uplatnění minimálních bezpečnostních norem OSN pro vozidla. Nejprve se tak stalo u předních a bočních nárazových testů a elektronické kontroly stability, nyní znovu u ochrany chodců.

Přestože se test zaměřil na rozdíly v bezpečnosti vozidel mezi Amerikou a Mexikem, dvojí standardy platí napříč světem. Týkají se také většiny výrobců automobilů, nejen značky Hyundai, jejíž vozy byly k nárazovému testu použity. I zákazníci na jednotlivých trzích mají o bezpečnosti nabízených vozů různé informace. Informovanost zákazníků pak může stát za jejich odlišnými preferencemi, kterým se přizpůsobují výrobci. Cílem Global NCAP a podobných organizací je sjednotit úroveň bezpečnosti vozů a informovanosti zákazníků na celém světě.

Doporučujeme

Témata
1. 7. 2022 12:20
Re: mame stesti ze patrime do bohaty miliardy lidi
Netrep.
30. 6. 2022 09:31
mame stesti ze patrime do bohaty miliardy lidi
i kdyz mnozi by radeji zpet do chudobince
Avatar - Ungalabunga
30. 6. 2022 09:11
No nevím
Mě ten rozdíl zas tak propastný nepřijde. Navíc to to auto pro Mexiko se zdá velikostně i váhově někde jinde než to pro Ameriku.
Avatar - xxc
29. 6. 2022 21:46
Vie niekto vysvetliť,
Prečo nezobrali mexický a americký accent a tie neporovnali? Alebo podobne autá zastúpené globálne.
29. 6. 2022 18:40
Ono je na to takové staré přísloví
Sytý hladovému nevěří.