Nejpopulárnější barva nových aut? Pořád ještě stříbrná
Evropané jsou spíše konzervativní
Zatímco v Severní Americe mají řidiči rádi pestřejší škálu barev, v Evropě jasně dominuje trojice stříbrná (28 %), černá (24 %) a šedá (16 %). Stále oblíbenější je také modrá (13 %). Na rozdíl od zbytku světa se nám, Evropanům, většinou příliš nezamlouvají bílá auta (4 %). Vždyť například v Japonsku jde o druhou nejoblíbenější barvu (za stříbrnou). Pro bílé auto se tam rozhodne 24 % motoristů.
Stříbrná dobyla srdce řidičů už před lety
V roce 2000 se dostala poprvé stříbrná barva do popředí tabulky obliby světových motoristů. Tehdy předběhla zelenou, která se dala na mocný ústup. Od té doby vítězila stříbrná v průzkumu DuPont Color Popularity pravidelně. Poslední průzkum mapuje stav za rok 2006.
Výrazné sportovní barvy sluší kompaktům
Zákazníci se snaží stále o větší individualizaci svých aut. Trendem, zvlášť mezi kompakty, je poptávka po „sportovnějších“ odstínech, jako je červená, která symbolizuje energii. Z psychologického hlediska je to barva náruživá a silná. Na severoamerickém trhu vzrostla poptávka po tomto odstínu v kategorii kompaktních aut mezi roky 2005 a 2006 z 9 na 15 %. V Evropě se proti červeným (8 %) lépe prodávaly modré kompakty, kterých bylo 15 %. Modré se celkově daří nejlépe na čínském trhu, kde mělo v roce 2006 tento odstín 17 % prodaných vozů.
Luxus má černou
V kategorii luxusních aut většinou motoristé volí auta černé barvy. Tedy až na Japonsko, kde je populárnější v tomto segmentu bílá. V psychologii barev se udává, že černá je barva tabu, magie a temného tajemství. Bílá je naopak spojena s představou čistoty a nevinnosti. Významy barev se ovšem liší v různých částech světa.