Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Některé automobilky nepřežijí příští dekádu, myslí si šéf PSA

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 11. 2020 • 21:01
34
41
Zobrazit náhledy (34)
Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208

Na trhu se pravděpodobně objeví nové aliance, některé automobilky ale příští dekádu nejspíš neustojí.

Carlos Tavares, šéf skupiny PSA Group, se během pondělní telekonference Reuters Automotive Summit vyjádřil kromě jiného také k blízké budoucnosti automobilového průmyslu, který bude v příštích letech čelit ještě důraznějšímu přechodu na elektrifikaci.

To si samozřejmě vyžádá obrovské finanční investice, které nejspíš přinutí řadu automobilek k vytváření nových partnerství, aliancí a konsolidací napříč automobilovým průmyslem. Tavares ale současně dodal, že některé automobilky možná v příštím desetiletí skončí.

Přežijí jen ti nejagilnější s darwinovským duchem,“ cituje Reuters prohlášení Tavarese. A co konkrétně by to mělo znamenat? Tavares například zmínil, že PSA již před časem zastavilo investice do vývoje spalovacích motorů pro evropský i čínský trh a jejich emise CO2 jsou dlouhodobě pod cíli vyžadovanými EU.

Tavares také potvrdil, že stále pokračují práce na spojení s koncernem Fiat Chrysler Automobiles, s nímž vytvoří PSA Groupe společnost Stellantis – čtvrtou největší automobilku na světě. Většina nejnáročnějších úkonů už prý úspěšně proběhla a k definitivnímu spojení by tak podle současných plánů mělo opravdu dojít někdy v prvním čtvrtletí příštího roku.

Jedním z prvních úkolů nově vzniklé společnosti pak bude posílení podílu na čínském trhu, na němž bude mít Stellantis ve srovnání s Evropou a USA poměrně nízké zastoupení. Žádná globální automobilka si přitom nemůže dovolit nebýt na největším trhu s automobily na světě, jak v závěru dodal Tavares.

Související články

Témata
23. 11. 2020 21:33
Ekonomika
No je to hrozné, protože je vidět, že se všechno pomalu a jistě sype. Ani my prakticky už nemáme peníze na to si něco kupovat. Jediné, kde se snad jen dá nakupovat je přes weby jako je třeba https://www.mujletak.cz , kde se dají alespoň nahnat nějaké slevy nebo tak. Jinak si to ani nedovedu moc představit.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2020 12:21
FCA ještě tak 3-5x zfuzuje a bude v pohodě
Tak 3-5 fuzí a bude to úúúplně v klíídku. :-)
Avatar - Barrichello
21. 11. 2020 12:20
Re: Ford a GM před bankrotem
Jasně fanatickej ekobolševiku, oni jsou před krachem a ohlásili že jsou v zisku. Máš v tom nějakej chaos fanatiku. Měl by sis vzít radši prášek!
Avatar - lamal
20. 11. 2020 19:31
Dalsia
znepokojiva sprava o tom, kam to s nasim auto priemyslom speje... slovo Petrolhead bude za najblizsich 15r irelevantné...

...verim, ze internetovi boti a trollovia zufalcov mi to tu nalezito opalcekuju ... mohlo by s tym ACZ nieco zacat robit
20. 11. 2020 14:47
Re: zadna tragedie
Tady jde spíš o to , že je politik nutí prodávat produkt, který nikdo nechce.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud