Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nelíbí se vám elektrický Dodge Charger? Kupte si osmiválcový originál ze 60. let

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Zapomeňte na nový elektrický Dodge Charger a vyrazte na aukci do amerického Houstonu, odkud si můžete odvézt opravdový Charger v nádherné kondici. A dokonce má i vzácný originální nosič na kufru.

Nový elektrický Dodge Charger vzbudil u pravověrných obdivovatelů osmiválcových amerik obrovskou kritiku. Americká automobilka proslulá hrubiánskými osmiválci HEMI se jich už navždy vzdala, vyrazila vstříc moderní elektrické éře a pro milovníky vnitřního spalování uvedla jedinou alternativu – nový přeplňovaný šestiválec Hurricane. Bude však nejmodernější Charger ještě skutečný muscle car?

Zjistíme to až ve chvíli, kdy zahraniční automobilová média začnou informovat o prvních jízdních dojmech. Pokud se vám však nechce čekat a chcete si koupit opravdový Dodge Charger, jaký je jednou z největších amerických automobilových legend, právě se vám rýsuje ideální příležitost. Aukční dům Mecum Auctions bude v sobotu 6. dubna v americkém Houstonu dražit ikonický muscle car s raritní výbavou.

Sice pod kapotou nemá ani jeden z nejslavnějších a nejvýkonnějších motorů 426 HEMI nebo 440 Magnum, ale rozhodně si nezaslouží, abyste se k němu otočili zády. Tenhle Dodge Charger modelového ročníku 1969 má málo vídanou žlutou barvu Butterscotch, kterou automobilka lakovala na pouze v letech 1969 až 1971. A dalším výrazným prvkem je i vzácný originální nosič na zavazadelníku.

Video se připravuje ...

A teď konečně k tomu, co má pod kapotou. Srdcem prodávaného Chargeru je 6,3litrový vidlicový osmiválec „383“ s automatickou převodovkou. To bohatě stačí k tomu, abyste z každé křižovatky odjížděli s hořícími pneumatikami a užívali si to, o čem legendární muscle cary jsou. O radosti že života, rychlosti a hulvátskému přenosu masivního točivého momentu na asfalt. Vždyť plynem vládnete 330 koním a 576 newtonmetrům.

Důležitou informací pro budoucí majitele je také fakt, že Charger prošel celkovou renovací a je ve stavu nového vozu tak, jak si jej první majitel koncem šedesátých let odvezl od prodejce. Dokonce má vynulované počítadlo kilometrů a podle aktuálních informací od renovace najel pouze 378 mil, tedy přibližně 608 kilometrů.

V nabídce aukčního domu bohužel nenajdeme ani očekávanou prodejní cenu, ale také byste si historickou klasiku koupili raději než novodobou elektrickou reinkarnaci, která se inspiruje jejím designem? S jistotou víme, že výsledná prodejní cena bude v řádu milionů, protože o legendární chargery je u sběratelů velký zájem.

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Doporučujeme

20. 3. 2024 12:23
Re: Naprostá klasika a legenda
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 10:23
Naprostá klasika a legenda
bohužel, ceny už sou vysoko ale kdo je opravodvý fanda této eéry muscle cars, neudělá chybu ani když koupí za současné ceny.

Každá jízda v takovém autě vykouzlí úsměv na tváři :yes: :yes: :yes:
20. 3. 2024 07:46
Vrrrrum
Čo sa týka dizajnu tzv. muscle cars, tak tie zo 60-tych/70-tych rokov sa mi páčia asi najviac. Škoda, že som nikdy nemal možnosť nejaký riadiť.
Soul: https://www.auto.cz/…iginal-ze-60-let?…
Soulless: https://www.auto.cz/…ane-i-sestivalec?…

Inak poznámka ohľadom parametrov. Niekedy do začiatku 70-tych rokov sa meral hrubý výkon a krútiaci moment (SAE gross): https://www.automobile-catalog.com/…torqueflite.html
Takže tých vtedajších 330 koní a 576 Nm bude zrejme podľa dnešných štandardov (SAE net) reálne menej. Aj tak ale fajn.