Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nelíbí se vám elektrický Dodge Charger? Kupte si osmiválcový originál ze 60. let

Dodge Charger (1969)
Dodge Charger (1969)
Dodge Charger (1969)
Dodge Charger (1969)
47 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Zapomeňte na nový elektrický Dodge Charger a vyrazte na aukci do amerického Houstonu, odkud si můžete odvézt opravdový Charger v nádherné kondici. A dokonce má i vzácný originální nosič na kufru.

Nový elektrický Dodge Charger vzbudil u pravověrných obdivovatelů osmiválcových amerik obrovskou kritiku. Americká automobilka proslulá hrubiánskými osmiválci HEMI se jich už navždy vzdala, vyrazila vstříc moderní elektrické éře a pro milovníky vnitřního spalování uvedla jedinou alternativu – nový přeplňovaný šestiválec Hurricane. Bude však nejmodernější Charger ještě skutečný muscle car?

Zjistíme to až ve chvíli, kdy zahraniční automobilová média začnou informovat o prvních jízdních dojmech. Pokud se vám však nechce čekat a chcete si koupit opravdový Dodge Charger, jaký je jednou z největších amerických automobilových legend, právě se vám rýsuje ideální příležitost. Aukční dům Mecum Auctions bude v sobotu 6. dubna v americkém Houstonu dražit ikonický muscle car s raritní výbavou.

Sice pod kapotou nemá ani jeden z nejslavnějších a nejvýkonnějších motorů 426 HEMI nebo 440 Magnum, ale rozhodně si nezaslouží, abyste se k němu otočili zády. Tenhle Dodge Charger modelového ročníku 1969 má málo vídanou žlutou barvu Butterscotch, kterou automobilka lakovala na pouze v letech 1969 až 1971. A dalším výrazným prvkem je i vzácný originální nosič na zavazadelníku.

Video placeholder
Dodge Charger Daytona Scat Pack • Zdroj: Dodge

A teď konečně k tomu, co má pod kapotou. Srdcem prodávaného Chargeru je 6,3litrový vidlicový osmiválec „383“ s automatickou převodovkou. To bohatě stačí k tomu, abyste z každé křižovatky odjížděli s hořícími pneumatikami a užívali si to, o čem legendární muscle cary jsou. O radosti že života, rychlosti a hulvátskému přenosu masivního točivého momentu na asfalt. Vždyť plynem vládnete 330 koním a 576 newtonmetrům.

Důležitou informací pro budoucí majitele je také fakt, že Charger prošel celkovou renovací a je ve stavu nového vozu tak, jak si jej první majitel koncem šedesátých let odvezl od prodejce. Dokonce má vynulované počítadlo kilometrů a podle aktuálních informací od renovace najel pouze 378 mil, tedy přibližně 608 kilometrů.

V nabídce aukčního domu bohužel nenajdeme ani očekávanou prodejní cenu, ale také byste si historickou klasiku koupili raději než novodobou elektrickou reinkarnaci, která se inspiruje jejím designem? S jistotou víme, že výsledná prodejní cena bude v řádu milionů, protože o legendární chargery je u sběratelů velký zájem.

Vstoupit do diskuze (3)