Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan hledá řešení svých problémů, možná bude v EU montovat auta Dongfengu

Nissan N7
Nissan N7
Nissan N7
Nissan N7
26 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (12)

Automobilka Nissan, která se čím dál více utápí v problémech, přišla s další částí řešení. Výrobní kapacity ve svých továrnách po celém světě nabídne čínské automobilce Dongfeng, se kterou provozuje společný podnik.

Z továren Nissanu by mohly vyjíždět čínské vozy koncernu Dongfeng. Nový šéf Nissanu Ivan Espinosa to řekl v rozhovoru pro britské médium BBC, právě tam totiž jedna z továren Nissanu stojí. V Sunderlandu zaměstnává přes 6.000 lidí a současná situace silně ohrožuje jejich výhled do budoucna. Britskou produkci zatím Nissan každopádně nehodlá opouštět a slíbil zde i výrobu nových modelů.

Možná ale neponesou logo Nissanu, místo toho by ze zdejších linek mohly sjíždět vozy Dongfengu. S ním má Nissan společný podnik v Číně od roku 2003 a je s ním úspěšný. Nedávno uvedený elektrický sedan Nissan N7, který využívá techniku Dongfengu, je dokonce nejrychleji prodávaným elektromobilem zahraniční automobilky v Číně. Během 18 dnů na něj přišlo přes 10.000 objednávek. U N7 se mimochodem také spekuluje o příchodu na zahraniční trhy, Nissan totiž nedávno přiznal, že s čínskou technikou se počítá i na export.

Pro Dongfeng by výroba u Nissanu znamenala řešení s vysokými cly při dovozu do EU, k existujícím 10 % totiž dostal dalších 21 % navíc. Značka chtěla do Evropy posílat více elektromobilů, včetně velmi levného Boxu. Ten v Česku sliboval cenovku startující pod půl milionem, kvůli clům se to však nepovedlo.

Dongfeng už také dříve výrobu přímo na starém kontinentu zvažoval a chtěl k tomu využít továrny v Itálii, pravděpodobně některé od koncernu Stellantis. Výroba přímo u Nissanu, se kterým má dlouholeté vztahy, ale dává větší smysl. V Evropě má Nissan kromě Sunderlandu lokaci také ve Španělské Ávile, továrnu v Barceloně již uzavřel a španělská firma Ebro v ní montuje vozy Chery.

Problémy Nissanu jasně ukazují finanční výsledky za minulý rok, kdy firma vykázala čistou ztrátu 670,9 miliardy jenů (v přepočtu asi 101 miliard Kč). Jen o rok dříve přitom měl čistý zisk 426,6 miliardy jenů (asi 65 miliard Kč). V zimě se jednalo o spojení s Hondou, které mělo pomoci problémy vyřešit, z toho však nakonec sešlo. O japonskou automobilku měl zájem také taiwanský Foxconn, ano toto jednání však zřejmě nevyšlo.

Video placeholder
Dongfeng Forthing U-Tour • Zdroj: auto.cz

Zdroj: BBC, Zdroj foto: Nissan, Zdroj videa: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (12)