Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 – Ve vrcholných verzích

Leoš Káňa Leoš Káňa 13. 5. 2022 • 11:16
84
9
Zobrazit náhledy (84)
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic vs. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Testovaná motorizace má standardně 12,3“ digitální přístrojový štít, který lze nastavit do dvou zobrazení. Mapa se ukazuje, jen pokud zadáte cíl na navigaci. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Standardní volba jízdních režimů je u verze 4x4 rozšířena ještě o terénní mód a jízdu na sněhu. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Palubní deska nissanu sází na vyvýšený středový displej, aby byl blíž zornému poli řidiče. Hodnotně vypadá koženkové čalounění s viditelnými švy. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Zajímavostí je posuvný volič bezstupňového automatu, který se snažit udržovat nízké otáčky. Proti předokolce je také jiný otočný ovladač. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Qashqai v testované motorizaci se prodává od prostřední výbavy N-Connecta. Ve standardu tak má vždy 12,3“ centrální dotykový displej s navigací a 360° kamerový systém Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Vpředu rychle nacházíme ideální řidičskou pozici a těší nás i dobře tvarovaná sedadla. Zvětšení rozměrů karoserie se pozitivně projevilo na velikosti kabiny nissanu. Vzadu má 174 cm vysoký redaktor dostatek místa ve všech směrech, byť nad hlavou lehce ubírá prostor prosklená střecha. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Specialitou qashqaie je otevírání zadních dveří téměř do pravého úhlu, což usnadňuje nastupování. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Při rychlé změně směru jízdy se karoserie nissanu výrazně nakloní. Ve slalomu není pevný v kramfl ecích jako karoq i kvůli pomalejšímu řízení bez odezvy. V komfortu odpružení qashqai také lehce zaostává. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Přestože kufr nissanu nevypadá na první pohled příliš hluboký, zdání klame. Standardní dvojitou podlahu lze vyjmout, čímž se výška pod plato natáhne o 12 cm. Panely lze přitom různě ukotvit, takže přepážkou můžete kufr rozdělit na dvě části. Standardem je také rezervní kolo, přičemž u qashqaie se nezapočítává do celkového objemu kufru. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Nissan pro model Qashqai vyhradil pouze jediný motor, přeplňovanou zážehovou třináctistovku s 12V mild-hybridem. S pohonem všech kol a automatem má výkon 116 kW, což není mnoho, a dynamikou za škodovkou výrazně zaostává. Agregát potěší tichým chodem a nízkou spotřebou. Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Pneumatiky v testu: Continental EcoContact6 235/50 R19 Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Digitální přístrojový štít s 10,25“ displejem je u verze Sportline za příplatek 25 000 Kč, protože je součástí paket Plus. Vybrat lze z několika vzorů zobrazení. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Modernizace se na interiéru karoqu projevila jen minimálně. Tvary palubní desky odpovídají standardům před pěti lety, takže i středová obrazovka je níž. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Dvouspojkový automat se hodí k charakteru motoru. I když se verze Sportline cítí velmi dobře na normálních silnicích, má i speciální terénní mód. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Jízdní módy u karoqu upravují také nastavení adaptivního podvozku DCC. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Vpředu si řidič užívá vzdušnost a sportovně tvarovaná sedadla verze Sportline mu poskytují výbornou oporu. Stále jsme překvapeni z toho, jak se mladoboleslavským konstruktérům u 4384 mm dlouhého auta podařilo vytvořit tak prostornou kabinu. Vzadu posez vylepšují výše ukotvené sedáky, které o něco lépe podepírají stehna, a před koleny máme o dva centimetry volného prostoru více. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škodovka těží ze standardního adaptivního odpružení, které zajišťuje velmi dobré fi ltrování nerovností a až plavný projev na hezké vozovce. Přitom karoq ukazuje i vysokou stabilitu a hbitost při sportovnější jízdě. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/50 R18 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Zavazadelníkem patří škodovka k premiantům segmentu kompaktních SUV. 521 litrů sice není nejvíce, přesto stále patří do špičky. Část udávaného objemu ale v našem případě zabírá dojezdové rezervní kolo pod podlahou, za které si musíte připlatit 3900 Kč. Standardně naopak dostanete průvlak v zadním opěradle, který nissan mít nemůže. Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Karoq si i po modernizaci ponechal širokou škálu pohonných jednotek, z nichž je výkonem 140 kW nejsilnější zážehový dvoulitr. Kompaktnímu SUV umožňuje tento agregát svižnou jízdu a potěší i sportovně laděné řidiče. Bohužel je ale o něco žíznivější, i když námi změřených 7,4 l/100 km není vůbec špatná hodnota. Karoq má ve verzi Sportline vždy světlomety Matrix LED, což je novinka po modernizaci, stejně jako litá kola s aerodynamickými kryty Karoq má ve verzi Sportline vždy světlomety Matrix LED, což je novinka po modernizaci, stejně jako litá kola s aerodynamickými kryty Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4 Škoda Karoq 2.0 TSI DSG 4x4

Nissan Qashqai loni dorazil v třetí generaci, Škoda Karoq se letos začala prodávat ve zmodernizované verzi. Dvě oblíbená kompaktní SUV jsme vyzkoušeli ve vrcholných specifikacích s benzinovými motory, pohony všech kol a automatickými převodovkami.

Když v roce 2007 Nissan Qashqai vstoupil na trh, odstartoval úspěšnou jízdu kompaktních SUV. Jen v Evropě se ho od té doby prodaly více než tři miliony a pravidelně se objevoval v první desítce všech nejžádanějších modelů. Své pozice ale v posledních letech vyklidil. Aktuální, třetí generace vyjíždí na moderní platformě CMF-C. Karoserie získala řadu dílů z odlehčených materiálů – dveře jsou z hliníku a zadní víko kufru z kompozitu, což ušetřilo na hmotnosti 36 kg. Přitom rozměrově qashqai výrazně narostl – na délku o 35 a na šířku o 32 mm (o 20 mm se protáhl rozvor náprav).

Škoda Karoq, postavená na platformě MQB A, se představila v roce 2017 a v mladoboleslavské hierarchii se zařadila pod větší model Kodiaq. Že se Škodovka vydala správným směrem, ukazují statistiky – domácí automobilka dosud vyrobila zhruba 570.000 karoqů. Omlazené provedení se světu představilo loni na podzim, prodávat se začalo letos na jaře.

Video se připravuje ...

Moderní a zmodernizovaný

Jde o velmi úspěšné modely, a proto ani nepřekvapí, že qashqai s karoqem už proti sobě stály v testu v čísle 2/2018. Tehdy ale vítězná mladoboleslavská novinka vyzvala druhou generaci japonského SUV a porovnávali jsme základní motorizace.

Qashqai uměl vždy zaujmout neotřelým designem, novinka v tomto trendu pokračuje. Třetí generace je však vytesána mnohem přímočařeji a preferuje výrazné zlomy, břitké hrany a ostré prolisy. Nejvíce se jich nacházíme na přední části, které dominuje maska chladiče do písmene V a tenké světlomety rozdělené do dvou proužků. Ty jsou vždy diodové, od výbavy Tekna dokonce adaptivní LED Matrix. Ve výši znaku se přední část lomí, tato linie postupuje do boků a vzadu vytváří jakousi odtrhovou hranu. Dynamicky působí svislé průřezy po stranách nárazníku. Ty vůz opticky rozšiřují, a navíc přivádějí chladicí vzduch k předním kolům.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Avatar - Ham.
16. 5. 2022 23:39
Re: kto vyhral
869 vs 914 thczk, vzhledem k tomu, že Karotka v té ceně má i adaptivní podvozek docela minimální rozdíl.
Avatar - Ham.
16. 5. 2022 23:34
Re: kto vyhral
No tebe asi ano, když máš potřebu je komentovat.
Avatar - Mikesus
16. 5. 2022 22:52
Re: kto vyhral
A jaký byl rozdíl cen?
16. 5. 2022 21:07
Re: kto vyhral
Dik, snazil som sa. V skutocnosti by som ten test necital ani keby som mohol.
16. 5. 2022 21:06
Re: kto vyhral
Koho uz len zaujimaju testy na auto.cz :D
Články odjinud