Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Supra skutečně nabízí vyšší výkon, než jaký automobilka uvádí

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 6. 2019
47
13
Zobrazit náhledy (47)
Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra Toyota Supra

Málokdy se stane, aby vám automobilka dala něco zadarmo. V případě Toyoty Supra se však zdá, že jsme zdarma dostali pěkných pár koní navíc.

První zprávy o vyšším počtu koní pod kapotou nové Supry se objevily již v minulém měsíci, kdy kolegové z Car and Driver vzali vůz na válcovou zkušebnu. Podle jejich tvrzení pak měření ukázalo výsledek 253 kW (344 k) a 579 Nm točivého momentu – na kolech!

Zprvu se jednalo pouze o jejich tvrzení, které nebylo nijak konkrétně doložitelné. Nyní však jako důkaz zveřejnili i video, které si můžete prohlédnout níže. Předem však varujeme – nezapomeňte si snížit hlasitost, protože nová Supra si umí hezky zařvat.

Na grafu tak můžeme vidět maximální výkon na kolech 253 kW (344 k), přičemž sama automobila uvádí, že výkon motoru by se měl pohybovat okolo 250 kW (340 k) a 500 Nm točivého momentu. Pokud bychom tedy vycházeli z teorie, že při přenosu výkonu přes převodovku na zadní kola dochází ke ztrátě 20 až 25 % výkonu, měl by být naměřený výsledek podsatně nižší.

Protože je ale naměřený výsledek vyšší, nabízí se otázka: Jak výkonný je vlastně samotný motor? Pokud tedy k naměřeným hodnotám přičteme oněch maximálních 25 %, k jejichž ztrátě mohlo dojít mezi motorem a koly, teoreticky se bavíme o výkonu motoru až 298 kW (405 k) a točivém momentu okolo 678 Nm. Jedná se však o pouhou teorii.

Z jakého důvodu je naměřený výkon na kolech vyšší, než jaký udává automobilka pro samotný motor, bohužel netušíme. Stejně tak zatím nevíme, jak dopadně měření u dalších vyrobených kusů. Rozhodně se však zatím jedná o jednu z nejmilejších chyb, jakou můžete na svém novém sportovním voze najít.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Kdyby někdo nevěděl :-)
| 11. 6. 2019
Místni článek je jako většina o technice na ACZ = tristní

Machi(avelli) stáhnul ACZ na svoji úroveň. Myslím odbornou = sám si docela užívá
Re: Re: Kdyby někdo nevěděl :-)
| 11. 6. 2019
Moderne brzdy ti "odmeraju" aj straty pri dobehu motoru, takze tam ti to bude +- sediet. Ono ti chip tunery urcite nebudu vyberat motor z auta a ladit ho na stolici, takze ich odmerane hodnoty budu tiez len aproximacia z brzdy (nie motorovej), preto ti to sedi.

Tu to asi merali na nejakej zastaralej brzde, ak nevedeli zistit mechanicke straty. V tom pripade je ale dost otazna presnost. Ta okrem ineho zavisi aj od toho na ake vykony je brzda stavana, ideal je ak sa hybes v strede odporucanej max. hodnoty - to bude presnost najvyssia.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Kdyby někdo nevěděl :-)
| 11. 6. 2019
Trochu tě minulo, na co jsem mířil můj příspěvek... a o Toyotu tentokráte nešlo... Navíc, přečti si ten místní článek jak je věrohodně a profesionálně interpretováno měření :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Kdyby někdo nevěděl :-)
| 11. 6. 2019
Jako fakt? :-!

Všude to sežrali https://jalopnik.com/…-more-1834928175 https://www.motorauthority.com/…-than-advertised jen hrstka diskuktérů ACZ = se nedala ;-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Je to jednoduché
| 11. 6. 2019

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku