Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Ferrari F430: Důvod proč jet v září do Paříže

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Ferrari nepředstavuje nová auta každý den, a když se tak děje, je to podle obležení rudého stánku na autosalonu znát. Stejný scénář nás bezpochyby čeká letos v září, protože Ferrari dnes oznámilo, že má nachystáno nové nejmenší vzpínající se hříbě F 430.

Ferrari nepředstavuje nová auta každý den, a když se tak děje, je to podle obležení rudého stánku na autosalonu znát. Stejný scénář nás bezpochyby čeká letos v září, protože Ferrari dnes oznámilo, že má nachystáno nové nejmenší vzpínající se hříbě F430.

Nová generace osmiválcových modelů nahrazuje populární řadu 360 Modena, která se nyní vyrábí v pěti provedeních. Vedle základního kupé Modena, je v nabídce také Spider a tři sportovní verze Challenge, Challenge Stradale a GTC.

Ferrari v tiskovém prohlášení slibuje opět bohaté uplatnění hliníku (přítomno již v Modeně) a marketingové oddělení nezapomnělo připomenout vládu značky ve Formuli 1, ze které jsou postupně přenášeny jednotlivé části konstrukce do sériových vozů. V případě nového F 430 jde o ovládací prvky zabudované do volantu, kterými může řidič během jízdy volit některý z pěti programů. Mění se nastavení ESP, ale také charakteristika tlumičů, elektronická regulace diferenciálu a způsob řazení převodovky.

Níže uvedená tabulka obsahuje dostupná technická data nového F430 a starší Modeny. Ferrari neopustilo schéma uspořádání motoru (V8/90°), ale větším zdvihem i vrtáním bylo dosaženo výrazně většího zdvihového objemu 4308 cm3. Jak maximální výkon, tak i točivý moment narostl odpovídajícím způsobem, tradičně vysoké jsou i specifické hodnoty (litrový výkon 83,66 kW/l). Tabulku vozidel s nejvyšším litrovým výkonem najdete zde.

Převodovka tradičně odvozená z techniky F1 dovede přeřadit už za 150 milisekund (0,15 s), což dále vylepšilo hodnoty zrychlení. O zpomalení se budou starat keramické brzdy Brembo, které byly dosud jen v Enzu a v Challenge Stradale.

Design vychází z původní Modeny, ale na F 430 najdeme řadu stylistických prvků z mnohonásobně dražšího Enza. Chybět nesmí ani velké zadní okno, odhalující skvost v motorovém prostoru.

Ferrari F 430 vs. Ferrari F 360
RozměryF 430F 360
Délka [mm]45124477
Šířka [mm]19231922
Výška [mm]12141214
Rozvor [mm]26002600
Rozchod vpředu [mm]16691669
Rozchod vzadu [mm]16161617
Pohotovostní hmotnost [kg]14501390
Motor
Uspořádání válcůV8 / 90°V8 / 90°
Vrtání x zdvih [mm]92 x 8185 x 79
Zdvihový objem [cm3]43083586
Nejvyšší výkon [kW při ot./min]360,4 / 8500295 / 8500
Nejvyšší točivý moment [Nm při ot./min]465 / 5250375 / 5000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost [km/h]přes 315 km/hpřes 296
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]44,5

Ondřej Láník
Diskuze (25)