Nové Ferrari F430: Důvod proč jet v září do Paříže
Ferrari nepředstavuje nová auta každý den, a když se tak děje, je to podle obležení rudého stánku na autosalonu znát. Stejný scénář nás bezpochyby čeká letos v září, protože Ferrari dnes oznámilo, že má nachystáno nové nejmenší vzpínající se hříbě F430.
Nová generace osmiválcových modelů nahrazuje populární řadu 360 Modena, která se nyní vyrábí v pěti provedeních. Vedle základního kupé Modena, je v nabídce také Spider a tři sportovní verze Challenge, Challenge Stradale a GTC.
Ferrari v tiskovém prohlášení slibuje opět bohaté uplatnění hliníku (přítomno již v Modeně) a marketingové oddělení nezapomnělo připomenout vládu značky ve Formuli 1, ze které jsou postupně přenášeny jednotlivé části konstrukce do sériových vozů. V případě nového F 430 jde o ovládací prvky zabudované do volantu, kterými může řidič během jízdy volit některý z pěti programů. Mění se nastavení ESP, ale také charakteristika tlumičů, elektronická regulace diferenciálu a způsob řazení převodovky.
Níže uvedená tabulka obsahuje dostupná technická data nového F430 a starší Modeny. Ferrari neopustilo schéma uspořádání motoru (V8/90°), ale větším zdvihem i vrtáním bylo dosaženo výrazně většího zdvihového objemu 4308 cm3. Jak maximální výkon, tak i točivý moment narostl odpovídajícím způsobem, tradičně vysoké jsou i specifické hodnoty (litrový výkon 83,66 kW/l). Tabulku vozidel s nejvyšším litrovým výkonem najdete zde.
Převodovka tradičně odvozená z techniky F1 dovede přeřadit už za 150 milisekund (0,15 s), což dále vylepšilo hodnoty zrychlení. O zpomalení se budou starat keramické brzdy Brembo, které byly dosud jen v Enzu a v Challenge Stradale.
Design vychází z původní Modeny, ale na F 430 najdeme řadu stylistických prvků z mnohonásobně dražšího Enza. Chybět nesmí ani velké zadní okno, odhalující skvost v motorovém prostoru.
| Ferrari F 430 vs. Ferrari F 360 | ||
| Rozměry | F 430 | F 360 |
| Délka [mm] | 4512 | 4477 |
| Šířka [mm] | 1923 | 1922 |
| Výška [mm] | 1214 | 1214 |
| Rozvor [mm] | 2600 | 2600 |
| Rozchod vpředu [mm] | 1669 | 1669 |
| Rozchod vzadu [mm] | 1616 | 1617 |
| Pohotovostní hmotnost [kg] | 1450 | 1390 |
| Motor | ||
| Uspořádání válců | V8 / 90° | V8 / 90° |
| Vrtání x zdvih [mm] | 92 x 81 | 85 x 79 |
| Zdvihový objem [cm3] | 4308 | 3586 |
| Nejvyšší výkon [kW při ot./min] | 360,4 / 8500 | 295 / 8500 |
| Nejvyšší točivý moment [Nm při ot./min] | 465 / 5250 | 375 / 5000 |
| Jízdní výkony | ||
| Nejvyšší rychlost [km/h] | přes 315 km/h | přes 296 |
| Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 4 | 4,5 |
























