Nový Lotus Emeya je na světě. Je to sedan s výkonem hypersportů

Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
Lotus Emeya
17 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (7)

Automobilka Lotus ukázala svůj nový elektrický sedan Emeya, nabízející přes 900 koní, spoustu aktivních aerodynamických prvků i audiosystém, který aktivně potlačuje okolní hluk. Vyrábět se bude v čínském Wu-chanu.

Po mnoha letech první sedan značky Lotus před nedávnem odhalil své jméno Emeya. Nyní se ukázal v celé své kráse, ovšem nikoliv na autosalonu v Mnichově, nýbrž na speciální události v New Yorku.

Přídi dominuje denní svícení spojené se směrovkami a hlavní světlomety jsou v nasávacích otvorech po stranách skryté tak moc, že by jednoho napadla otázka, zda něco takového emeya vůbec má. O patro níž pracuje aktivní přední spoiler a klapky, které ovládají přístup chladicího vzduchu. Není-li ho třeba, zavřou se, aby měl vůz nižší odpor vzduchu.

Aktivní aerodynamické prvky jsou i na zádi, a to v podobě klapek v difuzoru pod nárazníkem a výklopného spoileru. Ten má podle automobilky generovat 215 kg přítlaku, ovšem nedozvěděli jsme se, v jaké rychlosti. Maximálka vozu však je „pouhých“ 256 km/h.

„Pouhých“ proto, že výkon je ohromující. Emeya nabízí 918 koní a točivý moment 985 Nm díky dvěma elektromotorům s permanentním magnetem, po jednom na nápravě. Ten přední dostal jednostupňový reduktor, ten zadní má k dispozici dvoustupňovou převodovku. Zrychlení na stovku má zabrat jen 2,78 sekundy.

Baterie má kapacitu 102 kWh a je možné ji nabíjet výkonem až 350 kW. To znamená, že během pěti minut dobijete energii na 150 km a z 10 na 80 % stavu nabití se to zvládne za 18 minut. To vše v ideálních podmínkách, pochopitelně. Dojezd na jedno nabití automobilka nezveřejnila, měl by ale být zhruba stejný jako u SUV Eletre, kde činí dle WLTP 600 km na jedno nabití.

Video placeholder
Lotus Emeya • Zdroj: Lotus

Po stránce technologií je na výši i interiér. Nabídne hromadu udržitelných materiálů, jako např. čalounění vyrobené z vlákna, které vzniklo z bavlněného odpadu módního průmyslu. Navíc je oproti kůži i lehčí. Ta však v interiéru nechybí, stejně jako alcantara. Obrázky ukazují, že vzadu mohou být dvě individuální sedačky, starší špionážní fotky maskovaných prototypů však prozrazovaly i standardní lavici.

K rozměrnému centrálnímu displeji a tenkému přístrojovému štítu, který je pochopitelně také displejem, se přidává 55“ head-up displej s funkcí rozšířené reality a dva displeje ve dveřích, které jsou výstupy kamer zastupujících zpětná zrcátka. V nabídce je také audiosystém americké firmy KEF, který ve spolupráci se senzory napříč vozem aktivně potlačuje vnější hluk.

Aktivní je také vzduchové odpružení, které spolupracuje s kamerami na analýze silnice před vozem a podle toho upravuje své nastavení. Brzdový systém je podle Lotusu „závodní“, ovšem co to konkrétně znamená, zda jsou např. kotouče karbon-keramické, automobilka neprozradila.

Vstoupit do diskuze (7)