Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus ožívá. Za obří nárůst objednávek vděčí jedinému modelu

Dominik Kovář
Diskuze (18)

Není třeba dlouze přemýšlet, který model britskou automobilku tahá z bídných čísel.

Lotus zveřejnil prodejní výsledky první poloviny letošního roku a po dlouhé době může mít důvod k radosti. Největší zásluhu na tom má historicky první elektrický model v historii značky, SUV Eletre. Toho se v první polovině roku 2023 objednalo v počtu přibližně 17 tisíc kusů.

Obrovský úspěch zaznamenal také poslední spalovací model Lotusu, sportovní Emira. Vyrobeno bylo 2200 kusů, což je oproti minulému roku nárůst o 381 procent. Na další dva roky je navíc vyprodaná. 

Tato skvělá čísla přicházejí právě včas. Lotus prochází těžkým obdobím, jen v minulém roce hlásil ztrátu 145 milionů liber (4 miliardy korun) a hrozí propuštění zhruba 200 zaměstnancům. Za celý rok 2022 navíc Lotus registroval pouze 567 vozů. 

“V roce 2018 jsme si stanovili ambiciózní cíl a to spuštění naší strategie Vision80, abychom během deseti let transformovali podnikání z tradiční automobilové značky na poskytovatele elektromobility, luxusu a mobility,” řekl Feng Qingfeng, generální ředitel Lotusu. “Posledních několik let jsme strávili stavěním samotných základů úspěchu a dnešní oznámení demonstruje, že Lotus již není značkou, kterou v předchozích letech býval,” dodal Qingfeng.

Video se připravuje ...

Lotus také oznámil, že vývoj budoucího konkurenta Porsche Taycan, čtyřdveřového elektrického sedanu s pracovním označením Type 133 je u konce a světu bude představen na konci tohoto roku. “Sedan je hotový. Později v tomto roce bude vůz odhalen a prodávat se začne v průběhu příštího roku,” prohlásil Niels de Gruijter, výkonný ředitel evropského zastoupení Lotusu. 

“Po roce 2028 vyrobíme 150.000 aut ročně. Budou tu modely Emira, Eletra, větší sedan, menší SUV a sportovní vůz, který je na cestě. Všechny modely tu v roce 2028 budou,” připomněl ambiciózní plány Lotusu Gruijter. 

Dominik Kovář
Diskuze (18)

Doporučujeme

16. 8. 2023 19:03
Re: Jen nálepka
Možná čeká, to ukáže až čas.

Já tak rychlej sešup u Italů nečekám. Myslím, že dokud nebude Stellantis úplně na kříži, jako že zatím to tak nevypadá, značky prodávat nebude. A i kdyby něco nakrásně v budoucnu musel vodhodit do frcu, rozhodně Fiat, Alfa, Lancia a Maserati nepůjdou do světa první. Jak je vidět, ani jim tak moc nevadí držet Lancii na JIPce na hadičkách v umělém spánku víc jak 10 let a Alfa je zhruba stejnou dobu zdravá jen na voko, má jedinou kliku, že se díky 3 - 4 modelům vždycky sama tak nějak třikrát do tejdne dobelhá v křeči na dialýzu.
16. 8. 2023 17:59
Re: Jen nálepka
no presne.... posledni.... pak uz to pujde jinam. To same ceka Alfu a mnoho mnoho dalsich....
16. 8. 2023 15:10
Re: Jen nálepka
Jo to sedí…
15. 8. 2023 22:26
Re: Re: Smutné
Ved je cx 80 nie?
15. 8. 2023 16:22
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
A to se "vyplatí"!
https://www.autoforum.cz/…late-jeste-vice/
Hodně úsměvný příběh
https://www.autoforum.cz/…-spalovaci-auto/
Hybridní průser
https://www.autoforum.cz/…once-uspornejsi/
Taková "škoda"!
https://www.autoforum.cz/…once-uspornejsi/
...a ještě "skvělá" použitelnost nákladní Tesly:
https://www.autoforum.cz/…once-uspornejsi/