Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf čeká v roce 2020 výrazná expanze nabídky. Přijdou hned čtyři ostré verze

David Bureš
Diskuze (36)

Golf osmé generace se u nás začne prodávat až v roce 2020. Běžné verze postupně doplní i čtyři ostré modely, Golf GTI, Golf GTE, Golf GTD a Golf R.

Volkswagen stačil nový Golf osmé generace představit ještě letos, do českého prodeje ale vstoupí až v novém roce. Nabídka se přitom bude postupně rozšiřovat, během roku 2020 odstartuje prodej i sportovních variant. Opět přijdou hned čtyři, benzinový Golf GTI, dieselový Golf GTD, plug-in hybrid Golf GTE a vrcholný Golf R.

Jako první dorazí napjatě očekávaný Volkswagen Golf GTI 8, který podle všeho bude debutovat na ženevském autosalonu v březnu 2020. V jeho souvislosti se hovořilo o přechodu na mildhybridní ústrojí, šéf koncernu VW Group Herbert Diess měl ale nakonec rozhodnout jinak.

Nový Golf GTI tudíž dostane vylepšené ústrojí dnešní generace, což konkrétně znamená turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů, původně vyvinutý Audi. Spolupracovat bude znovu buď s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

K dispozici budou opět dvě výkonové verze, standard nabídne zhruba 178 kW, ta posílená (nově možná nazvaná Clubsport místo Performance) asi 211 kW. V obou případech pak oproti předchůdci vzroste točivý moment pro lepší odezvu. Karosářská verze ale bude tentokrát jediná, pětidveřový hatchback už nedoplní třídveřové provedení, které nový Golf už vůbec nenabízí.

Podvozek využije kombinaci vzpěr McPherson vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu, které doplní adaptivní tlumiče. Při vývoji se konstruktéři údajně zaměřují především na řízení, kompletně přepracované řešení tak má být citlivější a přesnější než dnes.

Vylepšenou techniku předchůdce využije také plug-in hybrid Golf GTE. To znamená kombinaci přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSI s elektromotorem, které nově poskytnou kombinovaný výkon 180 kW.

Naopak o naftovém Golfu GTD toho zatím moc nevíme. Jistotou je využití turbodieselu 2.0 TDI, zatím však není jasné o jakém výkonu. Dosavadní verze každopádně poskytovala 135 kW, a tak se očekává nějaká forma navýšení této hodnoty, minimálně na 140 kW. Předpokládá se též nasazení mildhybridního ústrojí.

Mnoho toho nevíme ani o novém Golfu R, kromě toho, že by měl být představen na Festivalu rychlosti v červenci 2020 a využije nové logo. Jako jistotu můžeme brát i použití pohonu všech kol a přeplňovaný benzinový motor pod kapotou. Zda to ale bude čtyřválec, nebo snad pětiválec, o kterém se též spekuluje, je zatím ve hvězdách. Naopak hybridní pohon by měl být vyloučen, Volkswagen ho prý chce ponechat ekologickým modelům. Opět se však mluví také o ostré variantě Golfu R, která by mohla nabídnout 400 koní! Tak se nechme překvapit, jak to s novým erkem dopadne.

David Bureš
Diskuze (36)

Doporučujeme

Avatar - trapid
9. 1. 2020 20:45
Re: Samé displeje a dotykové ovladače....
Pro nedostatek času jsem poslední rok přestal aktivně sledovat dění na trhu a až dnes v Autosalonu jsem viděl nového Golfa. Protože jsem 2 roky Golfa (TDI) měl, tak jej považuji za svoji srdcovku.
První dojem z Golfa 8?
ZDĚŠENÍ !!!
Obávám se, že půjde o propadák. Můj názor je, že z nad-stavovského univerzálu se stane kabelka pro dámy.
Naprosto se podepisuji pod Tvůj názor - i pro mě je nekoupitelný :-( .
Avatar - white label
21. 12. 2019 22:15
Re: Golf R s motorem R5
Není to pravda (souhlasím s Dinarem), viz diskuse, na začátku napsal iudex:
"1. ten (konkrétní - jednotné číslo) R5 má koncern už dlhé roky, vždy bol však vyhradený len pre Audi a v rámci jeho exkluzivity ho nechceli dať do Golfa a spol."
Naprosto zjevně a prokazatelně píše o jednom určitém konkrétním přeplňovaném! R5 z RS3/TTRS..., viz i to, co tomu v diskusi předcházelo, nikoli obecně o jakémkoli starším slabém atmosférickém R5, a už vůbec ne o V(R)5, který si vzpomněl jako první.
Kdybys na to zareagoval nějak normálně s poznámkou, že před 40 lety existoval Passat B2... nebo, že pro Ameriku atd., pak by to bylo v pořádku, ale tys napsal:
"VW normálně pětiválce měl.
Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál."
A později jsi editoval a přidal: "Véčka z malým úhlem i řadovky."
To "normálně" není pravda, proto jsi to následně zachraňoval protiřečením: " ...docela normální, i když vzácný."
Ale vůbec nejhloupější na té reakci byla zcela zbytečná arogance:
"Začals blbě už v bodě jedna. Takže nečtu dál."
Avatar - Dinar
21. 12. 2019 11:31
Re: Golf R s motorem R5
Kdyby nebylo z násl. komentů tolik zjevné, že ti nejde jen upozornit na to, že se tu kdysi, v úplně jiném autě jednou r5 objevil, ani bych se neozval, ale to, jak se v tom dál matláš, jak děcko, transportér, Amerika a bla bla, to je jen trapnost...
21. 12. 2019 10:55
Re: Golf R s motorem R5
U Tiguanu R bych se R5 hodně divil, pokud tam dají víc válců než 4, tak podle mě mají VR6, kterou na stejné platformě dávají už do amerického Atlasu (atmosférickou) a do čínského Teramontu (2,5 litru přeplňovanou), takže proč by si lámali hlavu s dalším víceválcovým motorem do SUV, když mají VR6 pořešenou. Otázkou je, zda ten VR6 nedají do Tiguanu zase klasicky všude možně po světě a Evropě "za odměnu" nešoupnou čtyřválec.
Avatar - Dinar
21. 12. 2019 09:55
Re: Golf R s motorem R5
Pěkně shrnuto. :yes: