Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Transporter a Caravelle jsou konečně tady. Nabídka pohonů je široká

Volkswagen Caravelle Style
Volkswagen Caravelle Style
Volkswagen Caravelle Style
Volkswagen Caravelle Style
18 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (7)

Překapotovaný Ford Transit se ukázal v celé své kráse zatím na prvních fotografiích a se základní strukturou výbav. Ve standardu jsou dva displeje na palubní desce i startování tlačítkem, k mání budou vznětové motory, plug-in hybrid i elektrická zadokolka.

Gros užitkových volkswagenů, modely Transporter a Caravelle, se ve verzi T6 prodávají s modernizací už od roku 2015, a samotná T6 je navíc de facto důkladným faceliftem verze T5, která přišla na svět koncem roku 2002. Už řadu měsíců však svět očekává novou generaci – a ta se právě začíná odhalovat prvními fotografiemi.

Již delší dobu víme, že sedmá generace transporteru bude technicky shodná s Fordem Transit, dosud ale byly k dispozici pouze fotky maskovaných prototypů. Na těch už byla technika jasně poznat zejména tvary oken, resp. prolisů na bocích skříňových verzí. Nově zveřejněné obrázky jsou toho odrazem – pokud byste zakryli příď a záď, mysleli byste si, že se díváte na transit.

Zejména příď transporteru a caravelle je, jak se nyní ukazuje, vizuálně příbuzná s modelem Multivan, který divize Volkswagen Užitkové vozy od „téček“ před několika lety oddělila a jeho novou generaci postavila na platformě MQB. „Úsměv“ přední masky a také tvary nárazníku však odkazují na elektrický ID. Buzz.

Volkswagen Caravelle StyleVolkswagen Caravelle Style | Zdroj: Volkswagen

Fotografií se Volkswagen zatím nepředal, uvádí však, že transporter bude k mání jako dodávka s jednou či v provedení Plus se dvěma řadami sedadel, jako osobní verze Kombi s prosklenou zádí – zde stojí za zmínku, že druhá řada sedadel je tvořena třemi individuálními sedačkami, není tu už na levé straně dvoumístná lavice – nebo ve verzi platformy připravené pro nástavbu či valník se čtyřdveřovou kabinou. K mání budou dvě výšky střechy a dva rozvory náprav.

Komfortnější verze Caravelle má devět sedaček a vznikla pro komerční přepravu osob, stejně jako dosud, a také bude v prodeji s krátkým či dlouhým rozvorem. Všechna provedení samozřejmě přijdou v několika stupních výbav s vrcholem nesoucím známé jméno PanAmericana.

Video placeholder
Kolik přepravek piva se vejde do chladírenského Volkswagenu ID. Buzz? • Zdroj: Auto.cz

Detaily výbav zatím na světě nejsou, známe už však výkony motorizací. Vznětové motory nabídnou 81, 110 nebo 125 kW, plug-in hybridní provedení eHybrid dává 171 kW kombinovaného výkonu. Tyto verze jsou v Německu už nyní dostupné v předprodeji, uvádí tisková zpráva. Tamní konfigurátor uvádí základní cenu skříňového transporteru 43.768 eur (1,114 milionu korun), osobní Transporter Kombi stojí od 48.391 eur (1,232 milionu korun). U caravelle zatím cena uvedena není.

Elektromobil přijde později ve verzích o výkonu 100, 160 nebo 210 kW; jeho baterie bude mít využitelnou kapacitu 64 kWh. Jako jediný bude mít pohon výhradně zadní nápravy. Dostupný bude také pohon všech kol, a to pro dvě výkonnější vznětové verze. 110kW TDI bude na přání možno mít s osmistupňovou automatickou převodovkou, pro 125kW verzi bude jediná možná, stejně jako pro plug-in hybrid.

Nový Volkswagen Transporter - známé rozměry
Skříňový vůz s jednou řadou sedadelRozdíl oproti T6.1
Délka - standardní verze5.050 mm+ 146 mm
Délka - prodloužená verze5.450 mm+ 146 mm
Rozvor - standardní verze3.100 mm+ 97 mm
Rozvor - prodloužená verze3.400 mm+- 0 mm
Šířka bez zrcátek2.032 mm+ 128 mm
Šířka nákl. prostoru mezi podběhy1.392 mm+ 148 mm
Délka nákl. prostoru - stand.2.602 mm+ 61 mm
Délka nákl. prostoru - prodl.3.002 mm+ 27 mm
Výška standardní střechy> 2.000 mm-

Interiér nabídne ve standardu řadu 12V zásuvek, stejně jako zdířky USB-A a USB-C; caravelle je má i v zadním prostoru pro cestující. Za příplatek budou k mání 230V zásuvky, které nabídnou celkový výkon až 2,3 kW pro pohon různého ručního nářadí. Verze Transporter a Caravelle se budou dále lišit např. potahy sedaček, audiosystémem nebo přítomností hlavových a bočních airbagů v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud zákazník zvolí doprava dopředu samostatné sedadlo spolujezdce místo dvoumístné lavice, bude mít nastavitelnou bederní opěrku, nastavitelnou výšku i individuální loketní opěrky.

Obě varianty budou mít už v základní výbavě LEDková světla na obou koncích auta, elektrickou parkovací brzdu, startování tlačítkem, dešťový senzor, sledování jízdních pruhů, čtení dopravních značek – z nařízení EU včetně akustického upozornění na překročení rychlosti – nebo samočinné nouzové brzdění. Také tu bude 12“ displej coby přístrojový štít a 13“ centrální displej infotainmentu. Samozřejmostí je podpora DAB+ či zrcadlení smartphonu.

Volkswagen Caravelle StyleVolkswagen Caravelle Style | Zdroj: Volkswagen

V nejvyšší výbavě Style dostane model Caravelle světlomety s technologií LED Matrix včetně funkce přisvěcování do zatáček a světel do špatného počasí, zatmavená zadní okna a 17“ litá kola. Dále tu bude kompletně bezklíčový přístup, elektricky sklopná zrcátka, koženkové sedačky, multifunkční kožený volant, velká středová konzole s držáky nápojů, stínítka pro druhou řadu sedadel či třízónová klimatizace s dodatečným ovládacím panelem vzadu. K mání za příplatek bude audiosystém Harman Kardon se subwooferem či prosklená střecha.

Provedení PanAmericana je stylizované offroadově svými plastovými panely podél boků auta, odlišnými 19“ koly, čalouněním sedaček s kontrastním prošíváním, osvětlením schůdků pro nástup či lesklými černými panely v interiéru. Také dostane ochrannou fólii na dolní část zadních vrat či výklopného čela.

Český ceník ani dostupnost jednotlivých verzí zatím nejsou na světě, očekáváme však brzkou dostupnost.

Vstoupit do diskuze (7)