Toyota GR Yaris má novou verzi Aero Performance. Inspirovala se motosportem
Po domácím Japonsku se ostrý yaris s aerodynamickým paketem dostává také do Evropy.
V dubnu jsme přinesli zprávu o lehce zmodernizované Toyotě GR Yaris, respektive o novém aerodynamickém paketu, který si mohou objednat japonští zákazníci. Toyota si ovšem doplňky karoserie nenechala pouze pro domácí trh, objednat si je budou moci i Evropané, potažmo Češi, kteří si tuhle kapesní raketku s pohonem všech kol velmi oblíbili.
Nová verze GR Yaris Aero Performance se evropské veřejnosti poprvé představuje tento víkend na Rallye Akropolis v Řecku. Zúčastní se také Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve dnech 10. až 13. července, kde se představí v soutěži do vrchu.
Vývoj šestice nových doplňků měla na starost společnost Toyota Gazoo Racing, která vycházela z reálných zkušeností profesionálních jezdců.
Velký chladicí kanál a mřížka na hliníkové kapotě kopírují tvar karbonové kapoty soutěžních speciálů GRMN Yaris a zlepšují chlazení odváděním tepla z motorového prostoru. Vyvinuty a úspěšně otestovány byly v rámci rallyového mistrovství Japonska. Zkušenosti ze seriálu Super Taikyu se odrazily také v předním spoileru, který potlačuje vztlak na přední nápravě, a tak vylepšuje celkovou vztlakovou rovnováhu vozidla ve prospěch lepší přilnavosti. Toyota Gazoo Racing na něm spolupracovala s úspěšným profesionálním jezdcem Kazujou Ošimou, který se v barvách týmu Rookie Racing účastní japonských šampionátů Super Formula, Super GT a Super Taikyu.

Velký zadní spoiler přispívá k lepší ovladatelnosti ve vysokých rychlostech a stabilitě při prudkém brzdění. Jeho úhel lze ručně nastavit podle potřeb. Například na okruhu můžete zvolit polohu pro větší přítlak vzadu, respektive lepší trakci zadních kol.
Nový spodní kryt podvozku se inspiroval plochým dnem palivové nádrže používané v soutěžích Super Taikyu. Stará se optimalizaci proudění vzduchu pod karoserií a tím napomáhá větší přilnavosti a stabilitě. Otvory v blatnících, umístěné mezi předním kolem a dveřmi, odvádějí vzduch z podběhů kol a přispívají k lepšímu chlazení brzd.
Průduchy po stranách zadního nárazníku snižují koeficient odporu vzduchu tím, že umožňují hladší proudění vzduchu pod vozidlem. Jejich vývoj byl reakcí na situaci, kdy se Toyotě GR Yaris v závodě Super Taikyu vlivem vysokého odporu vzduchu uvolnil zadní nárazník.
Evropští zákazníci si balíček Aero Performance budou moci objednat již na podzim letošního roku.
Zdroj: Toyota, video: Toyota