Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odblokování výbavy po zakoupení vozu aneb Zaplať si auto podruhé!

Leoš Káňa Leoš Káňa 23. 9. 2022 • 07:51
12
4
Zobrazit náhledy (12)
Nejširší seznam prvků, které lze koupit online, až když vůz vlastníte, nabízí BMW. Pro různé modely jsou v seznamu adaptivní podvozek, aktuální dopravní informace, asistent dálkových světel či vyhřívání volantu a sedadel. Na online příplatcích pracuje i české zastoupení Audi, protože v některých státech již tato forma funguje. Například ve Velké Británii si u světlometů Matrix LED lze připlatit za dynamické svícení do zatáček a světla pro manévrování pro jízdu nízkou rychlostí. Na online příplatcích pracuje i české zastoupení Audi, protože v některých státech již tato forma funguje. Například ve Velké Británii si u světlometů Matrix LED lze připlatit za dynamické svícení do zatáček a světla pro manévrování pro jízdu nízkou rychlostí. Funkci FoD (Function on Demand) nabízí pro modely Octavia a Enyaq i Škodovka. Zatím si můžete za úplatu rozšířit spektrum barev náladového osvětlení nebo dokoupit automatické přepínání dálkových světel či čtení dopravních značek. Záleží na modelu a výbavě. Příplatky u vozů Tesla Příplatky u vozů Tesla První octavia tempomat uměla vždy, musela se ale vyměnit celá levá páčka

Vyskytl se nám tu takový nešvar – automobilky začínají ze zákazníků tahat peníze za výbavu i potom, co jim vozidla prodaly. Za úplatu totiž zprovozní některé funkce, jež ve vozidle motorista má, ale jsou z výroby zablokované.

Nastupující digitalizace mění zaběhnutá obchodní schémata napříč celou společností a nevyhnula se ani automobilům. Trvalé připojení vozidel k internetu umožňuje výrobcům ovlivňovat fungování automobilů na dálku, aniž by musely navštívit servis. Běžné jsou funkce pro online upgrade navigačních podkladů nebo spojení s mobilním telefonem, na němž může zákazník sledovat stav svého vozu. Tlak na snižování výrobních nákladů a zvyšování výdělků posunul digitální prostředí na ještě vyšší úroveň. Motorista si nyní u některých výrobců může online pořídit funkci, kterou sice v automobilu již má, ale musí si ji koupit. Proces je přitom jednoduchý. Ve voze si vyberete prvek, který chcete odblokovat, v multimediálním systému, mobilní aplikaci nebo na webových stránkách vstoupíte do obchodu, zaplatíte a během chvilky službu můžete využívat.

Tento přístup má však dvě roviny pohledu. Na jedné straně stojí názor zákazníků, že je přece neslušné připlácet za něco, co už v automobilu stejně mají. Nedej bože platit měsíční nájem za vymoženost, co k jízdě potřebují. Na straně druhé stojí argumenty automobilek (i některých motoristů), že jde o výbornou věc, která umožňuje vlastníkovi vozu využívat jen funkce, které potřebuje.

Video se připravuje ...

Vlastní zkušenost

Nedávno jsme testovali Volkswagen Taigo 1.0 TSI (70 kW) 7DSG ve výbavě R-Line, a ačkoliv na volantu bylo tlačítko pro hlasové ovládání a na multimediálním systému ikona navigace, ani jedna z těchto funkcí nefungovala. Vždy nám na informačním panelu vyskočila hláška, že si ji lze doplatit v online obchodě, a to i s možností do něj hned vstoupit. Připadalo nám divné platit za něco, co v autě je a s čím vlastně zákazník vůz už jednou koupil. Na druhou stranu jsme si říkali, že hlasové ovládání ani navigace u takto malých aut nejsou samozřejmostmi a téměř vždy se za ně připlácí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata
25. 9. 2022 19:45
Re: ACZ je rovnaké.
A čo to mení na veci? Keď je to aktuálne, tak si to neprečítaš. Budeš sa potom hrabať X strán dozadu a hľadať tie bývalé prémiové články? Asi nie, že? Hlavne keď sa na ACZ články väčšinou ani neradia chronologicky.
24. 9. 2022 21:27
Re: ACZ je rovnaké.
Tady se musím zastat. Ty premium články budou otištěny ve Světě motorů. Jakmile vyjdou v papírové podobě, s týdenním odstupem, jsou tu zveřejněny zadarmo. Viz rozhovor s MUDr. Pirkem o Velorexech.
24. 9. 2022 20:53
Re: ACZ je rovnaké.
Obojí je v podstatě nanežranost automobilek i webů… :no:
24. 9. 2022 10:53
ACZ je rovnaké.
Presne to isté robí ACZ svojom čitateľom. Blokuje články, za ktoré chce zaplatiť naviac. Tie články tu sú, každý za ne platí tým, že má plný monitor reklamy a samotný článok tvorí tak 25% plochy; ale oni sú nenažraní a chcú viac, takže, ľudia, plaťte! Veď ono je to skvelé, môžeš čítať len to, čo naozaj chceš! Však suma, ktorú pýtajú, je skutočne ľudová, takmer symbolická, nie?