Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Předplatné příplatkové výbavy na měsíc nebo na rok? U BMW realita!

BMW i4 M50
BMW i4 M50
BMW i4 M50
BMW i4 eDrive40
15 Fotogalerie
Diskuze (9)

Majitelé vozů BMW v Jižní Koreji mohou jednotlivé prvky výbavy objednávat na dálku. Jak jsme na tom v České republice?

Internetový obchod od BMW zvaný ConnectedDrive Store v Jižní Koreji slouží místním uživatelům německé automobilky k objednávání výbavy na určitý čas, za určité peníze. 

Začněme příkladem vyhřívaných sedadel. V případě objednání této výbavy dostáváte první měsíc využití zdarma, následně vás každý další měsíc vyjde přibližně na 440 korun. Pokud chcete mít vyhřívané sedačky natrvalo, musíte si přichystat téměř 10.000 korun. 

Video placeholder
Nový multimediální systém BMW řady 2 Active Tourer • Zdroj: Auto.cz

Podobně si můžete předplatit vyhřívaný volant, a to v rozmezí jednoho měsíce, jednoho roku, tří let nebo natrvalo za více než 5000 korun. Bezdrátové Apple CarPlay? To vás vyjde na více než 7000 korun. 

Jihokorejští klienti si jsou dokonce schopni připlatit falešné zvuky motoru IconicSounds Sport. Tuto funkci je možné zakoupit pouze natrvalo a stojí přibližně 3300 korun. Pokud se vrátíme k užitečnějším prvkům výbavy, BMW v ConnectedDrive Store nabízí možnost dodání asistenta dálkových světel, asistenčních systémů nebo kamerového záznamníku.

Jak to vypadá na českém trhu? Zákazníci si dodatečně mohou zvolit vyhřívání sedadel a volantu, adaptivní tempomat, adaptivní tlumiče nebo dálková světla a to v závislosti na konkrétním modelu. Zákazník se nemusí bát, že by si tyto prvky výbavy nemohl vybrat již při konfiguraci před objednáním vozu.

U elektrických modelů a plug-in hybridů existuje možnost připlacení umělého zvuku BMW Iconic Sounds. Kompletní přehled BMW ConnectedDrive pro Českou republiku včetně cen je k nahlédnutí zde. Elektromobilita by se díky specifickému softwaru mohla zapříčinit o možnost nabízení dočasných zvýšení výkonů - třeba, když si budete chtít zařádit o víkendu v Alpských průsmycích. 

Na téma aftersales, nebo-li předplatného jednotlivých výbav na určité období, se nechal koncern Stellantis slyšet, že tento nový byznysový směr jim může vydělat v přepočtu neuvěřitelných 559 miliard korun! Ano, miliard. Těžko se divit tomu, že se v následujících letech stanou tyto funkce u většiny automobilek běžnou záležitostí.

Vstoupit do diskuze (9)