Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbory: Škodě se stále nedaří vyrábět na plnou kapacitu, chybějí díly

ČTK ČTK 25. 5. 2022 • 00:11
23
3
Zobrazit náhledy (23)
Škoda zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro platformu MEB Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Fabia Škoda Kushaq Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Výroba v Kvasinách Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto stále nevyrábí na maximum své kapacity. Nadále se potýká s nedostatkem některých dílů, kromě čipů nebo dveřních výplní již firmě chyběly například i USB porty.

Milion vozů se letos Škodě vyrobit nepodaří, cokoliv nad 800.000 vozů ale bude pozitivní výsledek, řekl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Zda se Škoda vrátí do Ruska, není podle něj jasné.

Podle Povšíka se stále musí vyřazovat některé noční směny, kvůli problémům v dodavatelském řetězci se musí zpomalovat také tempo linky, továrna tak vyrábí méně vozů, než by mohla. "Pro nás to může být bolestivé pro personál, protože nám trochu přebývá," řekl Povšík.

Video se připravuje ...

Uvedl, že kromě dlouhodobě chybějících čipů do palubní elektroniky nyní chyběly například USB porty pro vozy vyráběné v Kvasinách. Z linky tak sjížděly nekompletní vozy a dodělávaly se na parkovištích. Problém je také s dodávkami dílu od maďarského dodavatele, o jakou konkrétní část vozu jde, Povšík neupřesnil. "Momentálně u jednoho dodavatele v Maďarsku došli lidi. Neměli lidi, nedokázali v těch směnách udělat pro nás určitý díl. My jsme tam poslali kontingent našich lidí a ti tam teď pracují ve dvanáctihodinových směnách a vyrábějí, jsou hrozně šikovní," řekl Povšík.

Jaké množství vozů nyní stojí rozpracovaných na odstavných parkovištích, nechtěl odborový předák uvést, jde ale podle něj o nižší počet daleko před kritickou hranicí.

Podle Povšíkova odhadu se letos Škodě nepodaří vyrobit milion vozů. "Všechno, co bude nad 800.000, bude super výsledek, teď je to ve fázi 750.000 vozů," řekl. Poznamenal, že se Škodě například nedaří v Číně, výrobu musela přerušit také v Rusku. Je podle něj jasné, že Škoda letos přišla o třetinu možných vyrobených vozů. Před krizí vyrobila zhruba 1,2 milionu aut.

Zda se Škoda do Ruska vrátí, není v tuto chvíli jasné. "Určitě víme, že to Rusko nedáme dohromady. Nižnij Novgorod odepíšeme," myslí si Povšík. Škoda Auto začátkem března informovala, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastaví i export vozů do země. V Nižném Novgorodu se vyrábějí tři modely, Rapid se vyrábí v závodě v Kaluze.

Související články

Témata
25. 5. 2022 20:14
Re: už jsem o tym psal
No, Vas prispevek svedci o neznalosti jak pracovniho trhu, marketingu a trhu nebo treba rizeni firmy. Radeji mozna neplacat.

1. VS dnes umi hodne veci, ale improvizovat, resit problemy a hlavne chtit - to tedy ve vetsine ne. Stale se najdou sikovni a moc sikovni, je jich ale jako safranu. Zkusenost za desitky let, stovky VS co “prosli rukama”, v dobrem oboru a s dost dobrymi mzdami. Co hlavne hledaji, je flexibilita, home office a work-life balance (to je ted mooc moderni slovni spojeni)…treba se ptaji na neomezenou dovolenou a maji o tom casto hodne zkreslene predstavy.

2. Jasne, nedavejte dnes USB porty a neprodate znacne casti zakazniku. Jedna vec je, ze auto sice prapuvodne slouzi k vozeni, rizeni a ne sledovani filmu a nabijeni spotrebicu. Realita je ale zasadne jina. Muze se mi to nelibit, pokud ale budu sedet ve vedeni spolecnosti, neudelam to jen tak.
Navic to firmy do jiste miry delaji - objednano par Q4 do firmy a volali po 4 mesicich, ze bud zrusime stresni okno a bezdratove nabijeni nebo se bude cekat dalsich 8-10 mesicu a pote zaradi auto do vyroby. Predpokladam, ze Skoda postupuje podobne.

3. Vy si opravdu myslite, ze v dnesni dobe, kdy chybi vse, sezenete jen tak nahradni napln dveri (nebo jine dily) v takovem mnozstvi a rozumne kvalite? Bez testovani? Myslite, ze se to Skoda nesnazi delat? Urcite ne vzdy dobre, VW napr. u chipu zaspal, ale co pisete, je opravdu mimo realitu a pomiji realitu automotive businessu i za bezne situace.

Mejte se!
Avatar - petr petrumr
25. 5. 2022 19:12
už jsem o tym psal
zase vysokoškoláci postrachem majitele, že neumí impromizovat? Když nemáme usb, tak ho tam nedávejte, musí pubertáci v dědově autě posedávat v garáži? Výplň dveří tam dejtte jinou co zeženete, manažéři neumí zavolat telefonem? Nebo Povšík chce od vysokoškoláka zase peníze? a bez práce!
25. 5. 2022 16:59
povsik
"My jsme tam poslali kontingent našich lidí a ti tam teď pracují ve dvanáctihodinových směnách a vyrábějí, jsou hrozně šikovní"
jeste ze ti manageri ve skodovce toho odborare maj, bez nej by tu manufakturu uz davno zavreli
Články odjinud