Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut v Česku do konce dubna meziročně klesla o pětinu na 361.349 vozů

ČTK ČTK 19. 5. 2022 • 09:34
38
6
Zobrazit náhledy (38)
Škoda zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro platformu MEB Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq iV Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Kushaq Škoda Kushaq Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně Toyota Yaris se už vyrábí v Kolíně

Výroba osobních aut v Česku za čtyři měsíce letošního roku meziročně klesla o 20,3 procenta na 361.349 vozů.

Pokles způsobily problémy v dodavatelských řetězcích v souvislosti s válkou na Ukrajině a bojem s pandemií v Číně. V samotném dubnu výroba klesla o čtvrtinu na 92.259 aut. Oznámilo to dnes Sdružení automobilového průmyslu.

Jedinou rostoucí značkou byla podle něj nošovická Hyundai, která zvýšila produkci o 14,9 procenta na 103.901 vozidel. Škoda Auto vyrobila ve svých tuzemských závodech 211.359 vozidel, což je pokles o 30,8 procenta. Kolínský závod Toyoty vyrobil 46.089 automobilů, tedy o 20,1 procenta méně.

Video se připravuje ...

Vozidel s elektrickým pohonem bylo pak vyrobeno 36.769, což je meziroční pokles o 14 procent. Jejich podíl na celkové produkci se tak dlouhodobě drží na úrovni deseti procent.

"V segmentu osobních vozidel došlo vyjma firmy Hyundai během dubna k dalšímu výraznému poklesu výroby. Na vině není klesající poptávka po nových autech, ale složitá geopolitická situace i proticovidová opatření v Šanghaji, která je centrem čínského autoprůmyslu. Kombinace těchto faktorů komplikovala automobilkám výrobu," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.

"Například produkce elektrického Enyaqu se kvůli přerušení dodávek kabelových svazků z Ukrajiny rozběhla až v posledním dubnovém týdnu a ani kolínská Toyota se bohužel nevyhnula přerušení výroby klíčového modelu Yaris," dodal.

Produkce autobusů vzrostla podle sdružení meziročně o 16,2 procenta na 1655 vozidel. Největší tuzemský výrobce, Iveco, vyrobil 1490 autobusů, tedy o 15,1 procenta více. Rostla také produkce společnosti SOR Libchavy na 146 autobusů, což je o 17,7 procenta více než za stejné období loni.

Vyšší než v loňském roce je také produkce motocyklů. Jawa Moto zvýšila meziročně výrobu o 146 procent na 888 strojů.

Související články

Témata
20. 5. 2022 13:28
Re: Výroba o dalších 20 % nižší?
Z ekonomie mám Ph.D. :D
20. 5. 2022 13:27
Re: Výroba o dalších 20 % nižší?
A proč třeba dánská národní banka bojuje s inflací sazbou -0,6 % ? Bank of England má základní sazbu 0.75 %.
Avatar - Barry Lyndon
20. 5. 2022 11:28
Re: Výroba o dalších 20 % nižší?
Protože bez té (stále nízké) sazby bychom už mířili směrem erdoganovské Turecko (ten bojuje s inflací nízkými sazbami už několik let už přiznávají 70 %). ČNB se snaží (podle mě nedostatečně) bojovat s inflací způsobenou cca z poloviny rozhazovačnou vládou (hlavně tou minulou, ale i tou současnou).
Avatar - Katikakus
20. 5. 2022 10:52
Re: Výroba o dalších 20 % nižší?
Proc je Michl spatnou volbou zjistis, az si prectes napr. toto:
https://www.sevt.cz/…-skoly-12669805/?…
20. 5. 2022 08:20
Re: Výroba o dalších 20 % nižší?
Osobně si myslím, že tohle nikdo neovlivní (výrobu a hlavně prodej aut). Ani Michl, který je podle mého názoru výbornou volbou, ani Babiš. Nějak nechápu proč máme tak vysokou základní sazbu na úrovni Mexika - viz http://tradingeconomics.com/…st/interest-rate . Pro mě osobně je sice příjemné mít peníze úročené na spořících vkladech okolo 4 %, ale vypadá to jako kdyby ČR byla zemí pokusných zvířátek.