Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Okřídlený Ford Transit se vrací do nabídky! Vypadá fantasticky a má dost motorů

Marek Bednář
Diskuze (3)

Transit Custom MS-RT přináší sportovní vzhled včetně výrazného křídla na zádi a lepší sedačky, ovšem bez zhoršení užitkových vlastností – alespoň podle Fordu. Přijíždí s dieselovým i elektrickým pohonem.  

Elektrický Ford Transit SuperVan, který překonal rekord na závodě do vrchu Pikes Peak, si normální člověk nekoupí. Jednak je to jednoúčelový stroj a ten účel nemá s přepravou lidí a věcí nic společného, a jednak není na prodej. Komu se líbí, však má možnost si pořídit Ford Transit Custom MS-RT. A může s ním jezdit i na elektřinu.

Firma MS-RT – zkratka znamená „M-Sport Road Technology“ a jde de facto o odnož společnosti M-Sport, která pro Ford staví závodní a soutěžní speciály – transitu přidala nový, agresivní přední nárazník, zadní nárazník s atrapou difuzoru, nástavce prahů, výrazné křídlo na zádi a imitaci výdechů horkého vzduchu za předními koly.

Video se připravuje ...

Výsledkem je, že vůz vypadá, jako by seděl blíž k asfaltu, ale na odpružení se přitom nezměnilo nic. Kola mají průměr 19“ a obouvají pneumatiky Goodyear o rozměru 235/45. Podle Fordu jsou sportovnější, ale pořád mají označení „C“, a jsou tedy určeny pro užitková vozidla. Nejdůležitější změnou tady je, že každé kolo šetří 1 kg neodpružené hmotnosti.

Transit Custom MS-RT je totiž, stejně jako spolu s ním představený ranger MS-RT, pořád užitkové auto. Lze ho mít s jedinou sedačkou pro řidiče, anebo s až pěti místy k sezení a odděleným nákladovým prostorem nad zadní nápravou, tedy tak, jak se představil na fotkách v zelené barvě.

Interiér dostal sedačky s výrazným bočním vedením pro dvě přední místa, čalouněné látkou a koženkou. Sportovní volant je také novinkou, to je ale všechno, co se tu změnilo. Pod kapotou můžete mít elektrický pohon o 210 kW (286 k), plug-in hybrid o kombinovaném výkonu 171 kW (232 k) nebo 110- či 125kW (150 či 170 k) turbodiesel 2,0 EcoBlue. U něj je k mání osmistupňová samočinná převodovka i šestistupňový manuál a pohon předních nebo všech kol.

Ovšem, vůz se zatím ukázal pouze s pravostranným řízením pro britský trh. Na českém trhu dostupný nebude: „K dispozici je v nevyhovujících specifikacích Transit Van, kde zákazníci kladou důraz na pořizovací náklady a volí minimum příplatků, a ve verzi DciV, kterou u nás prodáváme v malých objemech,“ vysvětluje mluvčí českého zastoupení Petr Burián.

Marek Bednář
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
15. 2. 2024 23:53
U Fordu už asi opravdu všichni zešíleli.
Krom hybridní Kugy, užitkového Rangeru a sportovního Mustangu, který ale stejně jako ten Ranger není auto pro typického českého kupce v nabídce není už nic o čem má dnes smysl uvažovat.
Avatar - Ozzman
15. 2. 2024 12:08
Ford
Ford - " Nebudeme už vyrábět velká auta, budou jen elektro SUV, nikdo nic jinyho nechce, zrušíme Mondeo, Fokus osekáme na motory ze sekačky a zrušíme ho, vymizí Smax a Galaxy"

Taky Ford - tady máte "ostrýho" Tranzita s pořádným plnotučnym dýzlem, nebo hybridem a možnstí 4x4


no já už dalšího Forda mít asi nebudu :/
15. 2. 2024 08:23
Nejdůležitější změna
...Nejdůležitější změnou tady je, že každé kolo šetří 1 kg neodpružené hmotnosti....


Tak to nemuseli měnit nic. Jedno kilo nikdo nepozná