Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Speciální silniční Ford Ranger přijíždí do Evropy, je inspirován motorsportem

Marek Bednář
Diskuze (3)

Ford Ranger MS-RT je vzhledem k silnicím podle automobilky tím, čím je verze Raptor pro jízdu v terénu. Do Evropy vstupuje se vznětovým šestiválcem.

Speciální verze pick-up trucků s rámovou konstrukcí na evropském trhu směřují nejčastěji k offroadu nebo nějakým cestovatelským dobrodružstvím. Nikoliv však nový Ford Ranger MS-RT. Ten má navzdory své technice zaměření jednoznačně silniční.

Verze MS-RT není až takovou novinkou, měla ji i minulá generace rangeru, ovšem neprodávala se v Evropě. Máme tak před sebou evropskou premiéru rangeru inspirovaného motorsportem, primárně tedy tím asfaltovým.

Co je nového? Na první pohled zaujme nový přední nárazník, nový design mřížky masky chladiče a také rozšířené blatníky. Za zmínku stojí i spoiler na střeše a zadním čele korby. Neodmyslitelná jsou také loga MS-RT, což je zkratka „M-Sport Road Technology“. Tato firma je de facto odnoží M-Sportu, společnosti, která pro Ford staví závodní a soutěžní speciály.

Video se připravuje ...

Ranger MS-RT je bez zrcátek o nezanedbatelných 82 mm širší a téměř stejně – o 80 mm – se rozšířil rozchod předních i zadních kol s cílem zlepšení stability vozu. Spolu s tím je také o 40 mm snížená světlá výška, vpředu jsou tužší tlumiče a zavěšení všech kol je optimalizované pro dynamičtější jízdu po silnici. Tomu odpovídají i kola – mají průměr 21“ a obouvají pneumatiky o rozměru 275/45 R21 na všech kolech. Ranger ještě nikdy nedostal tak velké ráfky.

Uvnitř jsou největší změnou sedadla s integrovanou opěrkou hlavy a výrazným bočním vedením, a také volant s jinak tvarovaným věncem. Nové je také čalounění v kombinaci veluru a vinylu, zbytek jsou v podstatě kosmetické změny.

Pod kapotou je všechno při starém, verzi MS-RT pohání vznětový třílitrový šestiválec o výkonu 176 kW (240 k) a točivém momentu 600 Nm. Je spřažen s desetistupňovou automatickou převodovkou a systémem e4WD, který díky připojení přední nápravy pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky může jezdit s pohonem všech kol i na asfaltu, ale umožňuje i pevné spojení obou náprav.

„Jestliže je Ranger Raptor dokonalým sportovním off-roadem, pak je Ranger MS-RT dokonalým silničním pick-upem,“ řekl Hans Schep, generální manažer Ford Pro Europe. „Je to odklon od toho, co v tomto segmentu obvykle v Evropě vídáme, ale díky jízdní dynamice blížící se více osobním vozům a nezměněné tažné a přepravní kapacitě věříme, že zákazníkům pick-upů nabídne novou atraktivní alternativu,“ dodal.

Tisková zpráva uvádí, že navzdory úpravám odpružení se nezměnily užitné vlastnosti rangeru. Stále tedy uveze tunu a utáhne 3,5t přívěs. K objednání je vůz už nyní za cenu 1,593 milionu korun bez DPH; k dodání by měly první kusy být v posledním čtvrtletí letoška.

Marek Bednář
Diskuze (3)

Doporučujeme

16. 2. 2024 03:37
Re: Ford Maverick
Maverick je jiný (menší) model, se samonosnou kastlí.
15. 2. 2024 17:36
Re: Ford Maverick
K smíchu jsi především ty. Maverick je totiž samostatný model :-D
14. 2. 2024 23:21
Ford Maverick
Za oceánem se tomu už říká Maverick už víc jak 2 roky 🤣 a u nás Ranger, trochu k smíchu 🤣