Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omega Car je auto, které chce jezdit za 2,4 l/100 km a na stovku zrychlit pod 4 sekundy

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Možná si vzpomenete na Volkswagen XL1, zajímavě tvarované auto, které vynikalo zejména nízkou spotřebou. Omega Car je něco podobného. Jen podstatně rychlejší.

Za experimentálním vozem Omega Car stojí Casey Putsch, muž mnoha zájmů, mezi něž patří automobilový design, závodění nebo třeba umění.

Jedním z projektů, jimž se aktuálně věnuje, je už zmíněné vysoce efektivní, aerodynamické, úsporné a současně rychlé auto vyrobené z recyklovatelných a k naší planetě přívětivých materiálů.

Omega Car má jezdit za 2,35 litru nafty na 100 kilometrů. Ano, ve srovnání s XL1, které umí spotřebu 0,9 l/100 km, je to relativně hodně, ale narozdíl od VW chce být tahle novinka také rychlá.

Cílem je, aby se vyrovnala americkému sporťáku Dodge Viper GTS. To znamená, že z klidu na stovku má zrychlit za méně než 4 sekundy.

Jak toho chce Putsch se svým týmem dosáhnout? O aerodynamice už byla řeč, vůz také jistě bude lehounký. O pohon se pak stará dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu, který jistě prošel úpravami. Už teď, a to tvůrce ještě čeká spousta práce, Omega Car zvládne pálit pneumatiky.

Na finální parametry si každopádně ještě musíme počkat. Až se tak stane, Putsch se se svým výtvorem rozjede do různých koutů Spojených států amerických, aby netradiční automobil ukázal veřejnosti.

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
9. 7. 2020 07:15
Když
ho to baví, proč ne? Reálně to sice nebude ani jedno z toho, ale aspoň se chlapík nenudí a nevymýšlí blbosti jako plno jiných znuděných Amíků.
Avatar - Emel
8. 7. 2020 22:15
Co s tím
Co jako mám s takovým autem dělat? Jezdit do práce? Nebo brázdit Autobahn? Vymetat okresky?

Mám trošku obavu, že holt požadavek na sportovní jízdu (grip, brzdy, výkon) jde dost proti požadavku na ekonomický provoz (malé jízdní odpory, efektivita)... a nafta jen dokresluje tu schizofrenii. Ale jako technické cvičení asi proč ne.