Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Meriva Concept v Ženevě 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Podle tiskových materiálů automobilky přináší Meriva Concept novou úroveň flexibility do své třídy díky originální koncepci vzadu zavěšených bočních zadních dveří systému FlexDoors. Zatímco přední dveře se otvírají protisměrně dozadu.

Opel Meriva Concept

Přední a zadní dveře se dají otevírat nezávisle na sobě. Systém FlexDoors podstatně ulehčuje přístup do interiéru vozu a proti konvenčním dveřím má i řadu bezpečnostních předností. Studie Meriva je vybavena rovněž variabilním systémem zadních sedadel FlexSpace, podobně jako současně vyráběná Meriva. Novinkou je také odkládací systém FlexConsole, umístěný nad středovým tunelem.

Opel vyzdvihuje patentované dveře FlexDoors kvůli vyšší funkčnosti, bezpečnosti a stylu. Nastupování a vystupování prý bude pohodlnější, protože zadní dveře se otevírají v úhlu 90 stupňů, což vytváří mnohem větší vstupní otvor, než běžné dveře. Díky vyšší střeše mají vzadu sedící pasažéři při vystupovaní z vozu více místa pro hlavy. Interiér je snadno přístupný, takže například uložení aktovky za přední sedadla je podstatně jednodušší. Mnohem snazší má být nyní bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Vzadu zavěšené zadní dveře umožňují také lepší kontrolu dětí opouštějících vůz, protože jsou lépe na očích. „Bezpečnostní zóna“, která vznikne mezi oběma otevřenými dveřmi, brání dětem vkročit do jízdní dráhy, což běžné dveře nezaručují. Bezproblémové používání dveří FlexDoors je garantováno celou řadou patentovaných inovací, připravených konstruktéry GM/Opel. Bezpečnostní systém umožňuje otevření dveří zevnitř či zvenčí pouze pokud to není pro cestující riskantní. Studie Meriva Concept má automaticku elektronickou dětskou pojistku, která doplňuje obvyklý mechanický systém. Studie má také B-sloupky karoserie – nejenom kvůli nezávislému otevírání, ale i z důvodu vyšší ochrany při bočním nárazu.

Systém FlexConsole je další inovací přinášející flexibilní odkládací prostor mezi sedadly. Jeho vznik umožnilo použití elektronické ruční brzdy. Díky tomu, že místo mezi sedadly nezabírá konvenční páka ruční brzdy, mohli designéři využít prostor pro inovativní odkládací systém. Dvojice hliníkových ližin se táhne podél boků středového tunelu v decentně vyklenutém oblouku až k zadním sedadlům. Tyto ližiny fixují speciální boxy, které lze snadno posunout dozadu do prostoru vzadu sedících pasažérů, nebo je možné je úplně vyjímat z vozu ven. Množství typů těchto schránek není nijak omezené, protože se dají do systému jednoduše „zacvaknout“, prostřednictvím kolíků na pružinách. Další místo pro nejrůznější drobnosti je pod odkládacím boxem. Do odkládacích schránek ve výplních předních dveří lze odložit i PET lahve o objemu 1,5 l.

Studie Opel Meriva Concept je dlouhý 4220 mm, široký 1760 mm a vysoký 1601 mm. Koncept podle tiskových materiálů stanovuje nové standardy i pokud jde o pocit prostornosti interiéru, čehož se dosáhlo snížením přístrojové desky asi o 10 cm v porovnání se současnou Merivou, a vytvořením co nejštíhlejších A-sloupků karoserie, takže řidič a spolujezdec mají optimální výhled. Nižší dolní rám oken zadních bočních dveří zabezpečuje vynikající výhled vzadu sedícím pasažérům, podobně, jako velká boční okna před C-sloupky, které jsou umístěné daleko vzadu. Cestující na zadních sedadlech se těší dostatku prostoru díky systému FlexSpace, dlouhému rozvoru 2640 mm a širokému rozchodu (vpředu 1560 mm, vzadu 1584 mm).

Sériová verze tohoto modelu údajně nepříjde dříve než v roce 2010.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)