Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel v Paříži 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Automobilka s bleskem ve znaku si sice vystřílela všechen prach s novinkami světového významu na autosalonu v Londýně, kde představila nový model Insignia nebo teprve nabíjí k pořádnému výstřelu jako například s novou generací modelu Astra.

I přesto se mohl Opel pochlubit dvojicí premiér, které představovaly modely Insignia ecoFLEX a Insignia Sports Tourer.

Opel Insignia ecoFLEX

Na stánku německé automobilky Opel se vedle standardních provedení nového modelu Insignia představuje také verze s označením ecoFLEX, která se má vyznačovat velmi příznivými hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2 při zachování dobrý dynamických vlastností.

K pohonu Opelu Insignia ecoFLEX slouží přeplňovaný vznětový motor 2.0 CDTI ECOTEC o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 340 Nm, resp 380 Nm při využití funkce overboost. Novinka dokáže s touto pohonnou jednotkou akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,5 s a její maximální rychlost činí až 218 km/h, řičemž emise CO2 jsou pod hranicí 140 g/km.

Nový čtyřválcový turbodiesel „common-rail“ o objemu 2,0 l využívá řadu inovativních technologií, které jsou zárukou produkce nejnižšího množství emisí po celou dobu životnosti agregátu. Systém elektronického řízení procesu vznícení a hoření směsi „closed-loop“ přizpůsobuje vstřikování paliva přesně aktuálním jízdním podmínkám. Piezoelektrické snímače tlaku, instalované do žhavicích svíček motoru, měří spalovací tlaky (až do hodnoty 180 barů) v každém válci zvlášť – toto měření probíhá až milionkrát za minutu, a to s přesností 98 procent. Data o spalovacích tlacích zpracovává elektronická řídicí jednotka motoru, která upravuje objem a časování vstřikování paliva do jednotlivých válců. Systém „closed loop“ garantuje, že motor pracuje vždy s maximální možnou účinností a s minimálními emisemi. Celý systém počítá i se změnami v průběhu životnosti agregátu, jako jsou například zvětšující se opotřebení motoru, nepřesnosti v měření množství paliva, výrobní tolerance součástí motoru nebo proměnlivá kvalita nafty či změny počasí.

Opel Insignia ecoFLEX se vedle moderní pohonné jednotky může pochlubit propracovanými aerodynamickými vlastnostmi karoserie, která má koeficient aerodynamického odporu vzduchu CD = 0,26. Speciálně pro tento model byly vyvinuty i pneumatiky Michelin Primasy HP s nízkým valivým odporem. Stejně, jako všechny ostatní verze modelové řady Insignia, také model ecoFLEX vyhovuje limitům emisní třídy Euro 5. Na trhu se hatchbacky a sedany Insignia ecoFLEX objeví v průběhu roku 2009.

Opel Insignia Sports Tourer

Druhá novinka na stánku automobilky Opel představuje novou karosářskou verzi modelu Insignia, která má označení Sports Tourer. Tato verze se od již představeného sedanu a liftbacku odlišuje provedením zadních partií karoserie.

Designéři dali zadní části verze Sports Tourer sebevědomý výraz. Páté dveře zasahují až do boků vozu a jsou zvýrazněny velkými, plně integrovanými koncovými světly. Ta jsou podobně jako u předchůdce Vectry Caravan orientována horizontálně, ale místo jejich rozdělení na roh karoserie a víko, došlo na radikální rozšíření víka, které nenápadně zasahuje i do zadního nárazníku. Výrazným stylistickým prvkem Insignie Sports Tourer je leštěná lišta pod zadním sklem, spojující koncové svítilny.

Pětidveřové kombi přijíždí s karoserií dlouhou 4908 mm, širokou 1856 mm, vysokou 1520 mm a rozvorem náprav 2737 mm. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 540 litrů, ale po složení sedadel druhé řady se jeho objem zvětší na 1510 litrů.

Dva nové motory – přeplňovaný zážehový motor menšího objemu (1,6 Turbo, 132 kW/180 k) a nový turbodiesel (2,0 l, 140 kW/190 k) – rozšíří už tak bohatou nabídku sedmi agregátů, které byly představeny ve verzích Insignia sedan a liftback. Jedná se zážehové motory 1,6 (85 kW/115 k, 155 Nm), 1,8 (103 kW/140 k, 175 Nm), 2.0 Turbo (162 kW/220 k, 350 Nm) a šestiválec 2,8 V6 Turbo (191 kW/260 k, 350 Nm). Turbodiesely byly zatím v nabídce tři 2,0 CDTI (81 kW/110 k, 260 Nm), 2,0 CDTI (96 kW/130 k, 300 Nm) a 2,0 CDTI (118 kW/160 k, 350 Nm).


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
9. 10. 2008 08:20
Ruším zámer hypoúveru
Pri pohľade na Insigniu mám chuť zmeniť zámer investície do bytu na investíciu do Insignie.Je fakt nádherná... :yes: