Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Otokar ISV: Pro bezpečnou dopravu v nebezpečných oblastech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Otokar ISV je těžký obrněný stroj s širokými možnostmi využití. Turecká společnost Otokar jej nabízí v řadě provedení od verzí po dopravu osob přes sanitní vozidlo až po vodní dělo.

Otokar je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a výrobou obrněných kolových i pásových vozidel. Vedle tohoto programu se tato firma v současnosti věnuje i vývoji a výrobě midibusů, autobusů pro městskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu, návěsů a nákladních vozidel pro civilní využití.

Nejširší nabídku má ovšem v současnosti právě v oblasti armádních vozidel, kde jen v případě kolových vozidel nabízí devět modelových řad, zatímco pásová vozidla má v nabídce tři od víceúčelového transportéru až po hlavní bojový tank.

Mezi nejzajímavější stroje v nabídce společnosti Otokar pak patří model ISV (Internal Security Vehicle). Tento stroj, jenž měl premiéru již v roce 2005, sice není žhavou novinkou, ale i přesto přitahuje pozornost svým vzhledem i schopnostmi.

Otokar ISV stojí na podvozku s konfigurací 4x4 a rozvorem náprav 3900 mm. K pohonu využívá blíže nespecifikovaný přeplňovaný vznětový šestiválec, disponující výkonem 316 kW (430 k), který spolupracuje s automatickou převodovkou.

Turecká společnost nabízí ISV ve dvou základních provedeních, z nichž prvním je transportér, který může být dodán s interiérem pro patnáctičlennou posádku nebo pro převoz vězňů a k dispozici je i jako velitelské stanoviště nebo v sanitní verzi. Pro všechna tato provedení je shodná celková délka vozidla 8160 mm, šířka 2590 mm a výška 3810 mm.

Druhým nabízeným provedením je vodní dělo, jehož nádrž má podle výrobce kapacitu šest tun kapaliny a čerpadlo využívá vznětový motor o výkonu 74 kW (100 k). Tato verze je dlouhá 7700 mm, široká 2580 mm a vysoká 3850 mm.

Otokar ISV v obou základních provedeních dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 100 km/h, má přední nájezdový úhel 20° a pro zadní platí stejná hodnota. V případě bočního náklonu má toto vozidlo zvládnout 60° a je schopné přejet příkopy široké 600 mm nebo zdolat 380 mm vysoké překážky. Brodit se s ním lze až do hloubky 850 mm.

Součástí standardního vybavení jsou například kamery sledující prostor před i za vozidlem, centrální dofukování pneumatik, ABS a klimatizace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)