Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Palubní deska elektrické Hondy e nabídne rovnou pět velkých displejů

Ondřej Mára Ondřej Mára 28. 7. 2019
18
11
Zobrazit náhledy (18)
Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e

Premiéra produkčního modelu elektrické Hondy e se blíží a tak nás automobilka začala zásobovat zajímavostmi, které nabídne. A tentokrát se podíváme do jejího futuristického interiéru, z jehož pěti obrazovek se vám možná zamotá hlava.

Přes celou šířku palubní desky totiž automobilka umístila celkem pět kvalitních displejů s vysokým rozlišením, čímž vytvořila „plně digitální palubní desku.“ Dvojice bočních displejů je vyhrazena systému Camera Mirror System, který zobrazuje záběry z bočních kamer. Mimochodem - při umisťování displejů prý automobilka brala ohledy na ergonomii a snažila se řidičům nabídnout co nepřirozenější výhled z vozidla.

Standardní však nezůstalo ani středové zpětné zrcátko, které je pro změnu vybaveno systémem Centre Camera Mirror System. Jak už tedy nejspíš tušíte, zrcátko umí zobrazovat i záběry z kamery, která je umístěna vzadu uprostřed automobilu. Díky tomu by tak měla řidiči zajistit ještě lepší přehled.

Přímo před řidičem je umístěn TFT displej digitálního přístrojového štítu s úhlopříčkou 8,8 palce, který by měl zobrazovat nejdůležitější informace o vozidle. Kromě jiného by měl také informovat například o kapacitě baterií, stavu nabíjení, jízdním režimu nebo by měl zobrazovat i podrobná bezpečnostní upozornění.

Největší část palubní desky je však věnována dvojici dotykových LCD obrazovek s úhlopříčkou 12,3 palce, které jsou umístěny uprostřed. V podstatě se tak jedná o hlavní displeje infotainmentu, které by měly nabízet řadu inteligentních aplikací a také služeb. Jejich prostředí by mělo být intuitivní, plně přizpůsobitelné a hlavně navržené pro maximální využitelnost. Interiér vozu by se tak měl začlenit do moderního „propojeného“ života jeho majitele.

Prostředí infotainmentu bylo navrženo tak, aby připomínalo prostředí mobilních telefonů – včetně možnosti jednoduše přetahovat ikony nebo procházet nedávno použité aplikace. Každá obrazovka může zobrazovat vlastní obsah, což řidiči umožní mít lepší přehled o více věcech. Systém však umožní i snadné prohození obsahu na obrazovkách.

Spolujezdec tak může snadno zadat cíl trasy do navigace a poté navigaci posunout do zorného pole řidiče. A zatímco řidič se bude věnovat řízení a sledování instrukcí, spolujezdec může procházet playlist hudebního přehrávače. Podpora systémů Android Auto a Apple Car Play by měla být samozřejmostí.

360p

Různé aplikace a služby však bude možné ovládat i pomocí hlasových povelů skrze systém „Honda Personal Assistant.“ Podle automobilky by se mělo jednat o intuitivní systém umělé inteligence, který bude schopen strojového učení. S každou konverzací by se tak měl učit lépe porozumět příkazům, což by mělo vést k bezproblémové, plynulé a přirozené komunikaci. Systém se bude aktivovat povelem „OK Honda,“ po kterém může následovat povel nebo instrukce. Aistent by se měl časem také lépe přizpůsobit hlasu uživatele, což povede k ještě lepšímu porozumění a přesnějším odpovědím.

Majitelé Hondy e navíc budou moci zůstat ve spojení s vozem i v momentě, kdy z něj vystoupí. Honda totiž připravuje přepracovanou aplikaci pro chytrá zařízení, která majitelů umožní na dálku sledovat zabezpečení vozu, stav nabíjení, nastavení klimatizace, dojezd a mnoho dalšího. Aplikace v mobilním telefonu by navíc mohla suplovat i tradiční klíč.

Premiéra produkčního modelu Hondy e je naplánována na blížící se autosalon IAA 2019 ve Frankfurtu, který začne novinářskými dny od 10. do 11. září. Pro veřejnost pak bude otevřen od 12. do 22. září.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: A mohlo to být sympatické autíčko
| 29. 7. 2019
Přesně tak, chápal jsem to jako odkaz na prvního Civica - malé jednoduhé elektroauto za relativně “rozumný” peníz, taková reinkarnovaná klasika včetné čistého designu uvnitř, klidně i s displejem místo budíků, ale odkazem “grafikou” původní kapličky přístrojů. To by byl hit ;-)
Avatar - traveldrive
Re: A mohlo to být sympatické autíčko
| 29. 7. 2019
Tak nejak. Zvonka fajn, zvnútra hrozné. Nechápem tie kamery namiesto zrkadiel, keby to bolo veľké auto na dlhé cesty alebo nejaké GT, tak beriem, že kvôli aerodynamike, ale na aute do mesta? Naviac každý elektronický systém má nejaké oneskorenie a tiež nie je na 100% spoľahlivý, čo môže byť v meste plnom elektromagnetického smogu dosť veľký hendikep... Zrkadlá sú pritom geniálne jednoduché a dlhými rokmi overené. Hoci áno, mŕtve uhly, skreslenie, áno, čosi tam je, ale je to dôležité?
A mohlo to být sympatické autíčko
| 29. 7. 2019
Když pominu to, že je to elektromobil (do města se hodí), tak ty displeje a kamery místo zrcátek se k retrodesignu vůbec nehodí. Mohlo to být sympatické, jednoduché a “levné” elektrovozítko do města. Evidentně na tom chce Honda hodně trhnout, takže jich bude na silnicích jak šafránu... hlavně, že to má miliardu displejů a kamery, teď to ještě do*** cenou ideálně 800k+ a padla ;-)
Re: A budou elektro Hondy taky tak pěkně bouchat
| 29. 7. 2019
Od kdy auta na LPG bouchají? To spíš bouchne benzínová nádrž,která je z plastu,než ocelová nádrž na LPG která vydrží tlak 67 barů,ovšem při 25 barech ventil bezpečně odpouští plyn pod auto...
At zije elektrika ( ale jenom pro tchyni)
| 29. 7. 2019

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku