Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 2008 a Renault Captur chtějí lákat mladší zákazníky

Michal Fokt
Diskuze (14)
Malá SUV z Francie by mohla ke značkám Peugeot a Renault přilákat nové zákazníky. Zejména pak ty mladé, kteří jsou základem úspěšnosti každé automobilky.

Evropa z nějakého nepochopitelného důvodu stále více a více tíhne k SUV. Jejich obrovský boom před lety vyvolal příchod modelů Honda CR-V a Toyota RAV4 a to zejména proto, že sice vypadaly jako off-roady, nejlépe se však cítily na normálních silnicích. Nyní už byste jen těžko hledali automobilku, která by vůz podobného ražení neměla v portfoliu a jako teréňáky už nevypadají ani náhodou, přesto je po nich obrovský hlad.

Tím to ale teprve začalo. V roce 1999 se díky Hondě posunul tento trend ještě o kategorii níž s modelem HR-V a přestože nesmyslná cenová politika z tohoto vozu učinila neúspěšné auto, kostky byly vrženy. Vloni se v Evropě prodalo 335.480 malých SUV a považte - žádné z nich nebylo francouzské. To představuje obrovské množství aut, takže není divu, že se už letos dojde ke změně a to s příchodem dvojice stylových crossoverů Renault Captur a Peugeot 2008.

Zejména ekonomickou krizí sužovaný Peugeot si od modelu 2008 hodně slibuje. Podle šéfa PSA Frederica Saint-Geours je pro značku lepší vstoupit do nového rozvíjejícího se trhu, než se pokoušet obstát na trhu se stávajícími modely, prodávanými za stále nižší ceny. Peugeot 2008 bude stát kolem 15.000 euro, tedy o 3000 více, než výchozí 208, přičemž výrobní náklady budou víceméně stejné. V roce 2015 už jich chtějí prodávat 200.000 kusů, z toho polovinu v Evropě. Zákazníky by měla být zejména mladší klientela, takže cílem 2008čky je také vybudovat značce novou loajální klientelu, která bude produktům se lvem ve znaku věrná a postupem času bude kupovat i větší a dražší vozy.

Zatímco pro konzervativní Peugeot je malé SUV relativně výstřelek, pro francouzského experimentátora Renault už je vznik crossoveru Captur víceméně rutinou, tím spíš, že na autech mezi kategoriemi si vybudoval svou pozici koncernový Nissan. Teď by mělo být zapomenuti, že předchozí pokusy o prosazení se v segmentu SUV skončily pokaždé fiaskem. V tomto případě zatím cenová politika ani prodejní čísla zveřejněna nebyla, jisté ovšem je, že Renault smýšlí podobně jako Peugeot - nelze nevidět, že líbivý Opel Mokka ukousl z koláče malých SUV vloni více než čtvrtinu a jako rajská hudba musí marketingovým expertům znít analýzy expertů, předpokládající, že v roce 2016 tento segment vzroste až někam ke hranici 800.000 vozů ročně.

To ovšem současně znamená, že i zde dramaticky vzroste konkurenční boj. Do této třídy se chystá v nejbližších měsících i Fiat 500X, nová, větší generace Suzuki SX4 a po nepochopitelné osmileté pauze se sem vrací i Honda se svým Urban SUV. Vzhledem k tomu, že dnes už dávno neplatí, že náskok mají ti, kteří daný segment obsadí jako první, smát se nakonec bude ten, kdo nabídne nejlepší kombinaci vlastností, designu a ceny. Budou to tentokráte Francouzi nebo budou zase tahat za kratší konec? Jak tvrdí experti, je lepší pozdě, než nikdy, ale takováhle auta už měli mít před pěti lety.

Michal Fokt
Diskuze (14)
12. 3. 2013 08:37
Re: A jaká je realita
presne tak, uz jsme to psal minule. ono, kdyz se clovek podiva na kufr u SX4, ta je jasne, ze jako auto pro rodinu to neni moc pouzitelne, ale pro par bez deti , ci s jiz detma odrostlyma, naprosta parada:-)
12. 3. 2013 08:34
Re: A jaká je realita
Souhlas :yes:
Neznám nikoho mladého, kdy by jezdil v SUV. V těch dražších jezdí manažeři středího věku, případně jejich mladší partnerky, v těch levnějších důchodcovské páry.
11. 3. 2013 23:04
Co mi ta barevná kombinace jen připomíná...
[odkaz]
Ta zvedající se linka na C sloupku sice není stejná, ale řekl bych že tady se inspirovali. Btw. krásný Avantime bude vypadat futuristicky i za 100 let ;-)
11. 3. 2013 21:44
Re: A jaká je realita
Mladi u nas maju ojetiny - dost casto auta strednej triedy s az prilis silnym motorom - BMW, Alfa, Mondeo, Mazda 6, Passat, Octa, Focus... a ak nove, tak male auta Fiesta, Fabia,... U nas vo firme je vela mladych z GR, IT, SP,... a vacsinou maju male auta - Punto, Corsa,... V celej firme je jedine SUV - Kuga (+ manager ma Tiguana).
11. 3. 2013 21:38
Re: A jaká je realita
No presne, Fiser uz teda nie je ziaden mladik :-)