19.2. 2013 Michal Fokt

Peugeot 2008 se představuje: HYbrid Air má jezdit za 2,9 l/100 km

 

Peugeot oficiálně představuje malý crossover 2008, v němž současně představuje nový hybridní systém, v němž spalovací motor doplňuje stlačený vzduch.

Koncern PSA si je vědom vzrůstající popularity crossoverů, křížících automobily SUV s všemožnými automobilovými třídami a tak pro dvojici Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008 přichází další zástupce této kategorie, o číslo menší Peugeot 2008.

Peugeot 2008 využívá platformy modelu 208 a i přes svůj cool vzhled nabídne pouze pohon předních kol, u něhož ovšem díky elektronickým pomocníkům slibuje i jistou míru terénních schopností. Peugeot 2008 je dlouhý 4,16 m, široký 1,74 m a spočívá na rozvoru 2,54 m. Asi vás také bude zajímat, že má světlou výšku 160 mm, jeho váha začíná v závislosti na výbavě a motorizaci už na 1045 kg a kufr o standardním objemu slušných 360 l lze zvětšit na 1194 l, z čehož činí 22 l prostor pod podlahou zavazadlového prostoru. To nejsou špatné předpoklady, zvlášť když vezmeme v úvahu atraktivní vzhled 2008čky.

Světovou novinkou Peugeotu 2008 je systém Grip Control, jenž vidí PSA jako alternativu konvenčním systémům 4x4 s výhodou absence nárůstu váhy. Podvozek, tvořený vpředu McPhersony a vzadu torzní příčkou, je vybaven elektronickým systémem, jenž umožňuje volbu pěti jízdních režimů: Normal, Snow, Off-Road, Sand a ESP Off. Normal umožňuje běžnou jízdu po silnicích, stejně jako ESP Off, ostatní módy ale fungují se silnou podporou elektroniky, která posílá na přední kola pouze tolik točivého momentu, aby byl zajištěn grip předních kol.

Režim Snow funguje do 50 km/h, mód Off-Road, jenž funguje do jisté míry jako diferenciál se zvýšenou svorností, lze využít do 80 km/h a Sand, jenž by měl zabránit zahrabání kol na nezpevněném povrchu, se na režim Normal mění v rychlosti 120 km/h. ESP Off zcela deaktivuje systém jízdní stability i systém Grip Control. Elektronice budou pomáhat sériově montované "Mud & Snow" pneumatiky o rozměrech 215/60 R 16 nebo 205/50 R 17. Tak to opravdu píší v tiskové zprávě. Součástí elektronického podvozkového paketu je i asistent pro rozjezd do kopce.

Když se přeneseme přes všechny panoramatické střechy, dotykové displeje, parkovací asistenty a další vychytávky, dostaneme se k pohonným jednotkám, kde najdeme další unikátní technické řešení. Ale nejprve se sluší zmínit, že Peugeot 2008 bude poháněn benzinovými atmosférickými a přeplňovanými motory 1,2 VTi (e-VTi) s parametry 60 kW/118 N.m, 1,2 e-THP s 81 kW a 205 N.m, respektive 96 kW a 230 N.m a 1,6 VTi s 88 kW a 160 N.m. Turbodiesely bude zastupovat škála 1,4 e-HDi (50 kW, 160 Nm) a 1,6 e-HDi s s 68 kW a 230 N.m, respektive 84 kW a 270 N.m.

Zlatým hřebem Peugeotu 2008 ovšem bude produkční verze systému HYbrid Air. O něm jsme už nedávno informovali v samostatném článku a nyní už známe více podrobností. PSA jej bude montovat do vozů segmentu B a C a prvním se stane právě Peugeot 2008 HYbrid Air, jenž by měl jezdit za 2,9 l benzinu na 100 km.

Hybrid Air sází na benzinový tříválec 1,2 l, zkombinovaný se zařízením na stlačený vzduch, tvořeným vysokotlakou nádrží se stlačeným vzduchem, umístěnou ve středovém tunelu a nízkotlakou nádrží, plnící funkci expanzní nádoby, namontovanou v prostoru zadního zavěšení. A pochopitelně z hydraulické jednotky, sestávající z motoru a pumpy, umístěné na planetové převodovce.

Ta je schopna přepínat mezi oběma motory a umožňuje tak provoz ve třech režimech - Air (ZEV), Petrol a Combined. jak jejich název napovídá, auto může jezdit buď pouze na stlačený vzduch (respektive na olej, vytlačovaný stlačeným vzduchem), na benzin nebo kombinaci obojího. Tříválec 1,2 l je oproti předešlé generaci o 21 kg lehčí, má o 30 % snížené tření a rychleji se ohřívá. Ke slovu přijde zejména při jízdách vyššími rychlostmi po silnicích nebo dálnicích.

V kombinovaném režimu funguje HYbrid Air jako každý hybrid - hydraulický motor vypomáhá spalovacímu, pokud je to potřeba a naopak při nepotřebě plného výkonu dochází k využívání části výkonu ke stlačování vzduchu v nádrži. K tomu dochází pochopitelně i rekuperací kinetické energie, ovšem nikoli z brzdové soustavy, ale pouze setrvačností spalovacího motoru. V obou případech stačí k zisku plné kapacity tlaku v nádrži 10 sekund. Hydraulický motor si může brát energii buď ze zmíněné nádrže nebo přímo z čerpadla.

V režimu nulových emisí je vůz poháněn pouze hydraulickým motorem, jenž získává energii ze stlačeného vzduchu v nádrži, jenž vytlačuje olej a PSA tvrdí, že v tomto módu bude auto v běžných podmínkách městského a příměstského provozu jezdit z 80 %, přičemž ve městě to znamená úsporu paliva až 45%.

Spolupracujeme s TipCars.com
Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení Vlakem z Prahy do Mnichova za méně jak čtyři hodiny? Ministři dohodli revoluční zrychlení

Modernizace a rozšíření železničního koridoru mezi Prahou…

Příběh Concordu: Čtěte o vzestupu a pádu krále vzduchu Příběh Concordu: Čtěte o vzestupu a pádu krále vzduchu

Nadzvukový dopravní letoun Aérospatiale-BAC Concorde…

 

Štítky Citroën Technika

 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 se představuje: HYbrid Air má…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Dnes 18:48

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Zvrat v případu brutální smrti Eriky (†28) na dovolené: Zabil ji přítel!

Zvrat v případu brutální smrti Eriky (†28) na…

Osmadvacetiletá Erika odjela na dovolenou snů se svým přítelem, domů už se ale vrátil jen on. Mladá žena byla…

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

 

iSport.cz

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na slávisty Ščuka a Van Kessela

Tvář Zlína je úplně jiná, říká Grygera. Líčí na…

Stojí v čele šiku mančaftů, které by mohly konkurovat megafavoritům Spartě, Slavii a Plzni. Přímá účast…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…