Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: SUV Renault Captur nabídne dvoubarevnou karoserii (+video)

David Bureš
Diskuze (5)
Segment malých SUV se rychle zaplňuje. Automobil této kategorie bude prodávat také Renault.

Francouzské automobilky se letos v Ženevě chlubí především malými SUV. Nedaleko od Peugeotu 2008 debutoval i Renault Captur.

Oba vozy vycházejí ze stávajících malých hatchbacků, což u Peugeotu připomíná i samotné označení. Design Capturu i 2008 je naprosto odlišný, oba automobilky se však shodují v tom, že jsou v podstatě nafouknutými variantami stávajících modelů – tedy Clia v případě Renaultu a 208 v případě Peugeotu.

Captur bude podobně jako Clio lákat na velké množství individualizačních prvků. Mezi ně patří i dvoubarevná karoserie, kdy střecha a sloupky mají odlišnou barvu než zbytek karoserie.

Tato možnost ale znamená, že zákazník může odstíny překombinovat, což již třeba dokázalo několik nevkusných barevných kombinací na Opelu Adam. Vedle elegantního černobílého Capturu tak může vzniknout i nepříliš hezký bílorezavý.

Podoba s Cliem je i z různých úhlů na první pohled patrná, dokazuje to výrazná příď i prolisy v dolní části dveří. Ne všechny detaily jsou ale na Capturu větší než u Clia, například hlavní světlomety jsou menší. Kliky zadních dveří pak jsou konvenční a neskrývají se tak ve sloupcích jako u Clia.

Vnitřek připomene Clio, a to shodnou kapličkou přístrojů nebo stejnými tlačítky a dotykovou obrazovkou. Středový panel ale oba vozy totožný nemají. Captur má výdechy ventilace po bocích displeje multimediálního systému, Clio pod ním.

Volant se příjemně drží, zůstal však nešvar v podobě lesklého plastu na jeho věnci. Z designového pohledu se sice jedná o zajímavý detail, z uživatelského hlediska je ale nepraktický, plast se totiž hned ušpiní.

Před sedadlem spolujezdce pak není schránka, ale šuplík. Kryt odkládacího prostoru se totiž nevyklápí, ale vysouvá. Objem šuplíku mimochodem činí 11 litrů. Na zadní straně předních sedadel pak jsou gumičky a ne obvyklejší kapsy.

Na zadních sedadlech je pocitově více místa než v Cliu Grandtour, měření však ukázalo, že je v obou autech stejně místa nad hlavou – 91 centimetrů. Místa pro nohy je více v Capturu.

Zavazadelník má na délku 62 centimetrů, na šířku mezi podběhy 100 centimetrů. Je tak užší i kratší než u konkurenční 2008.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - aproximus
6. 3. 2013 16:55
Re: Zajímavé, opravdu zajímavé
oproti tomuhle byl koleos designovou perlou. pochybuju, že captur mimo francii výrazněji zaboduje.
6. 3. 2013 16:22
Re: palec nahoru
Trochu Renault podceňuješ, když ho srovnáváš s PSA, VW nebo Fordem. To by se za těch 10 let moc daleko nedostali. :-)
Avatar - Ozzman
6. 3. 2013 12:52
Re: palec nahoru
Mě to spíše evokuje menší Kugu předchozí generace. Ale tvé předsudky ke kvalitě Rencku jsou zbytečné.. už je na tom automobilka lépe, než na přelomu století.. Techniku má solidní a kvalita je už na úrovni ostatních značek ( Jistojistě i tím, že ostatní značky kvalitou spadly). Takže to nebude o nic moc horší než VW/Ford či jiný Francouz...
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2013 11:32
Zajímavé, opravdu zajímavé
Zamyslím se nad Koleosem, který má design jako by ho ani prodávat nechtěli. Přece museli vědět, že se netrefili do vkusu. Teď když teče opravdu do bot se začínají snažit a Captur bude úspěšný. Doufám, že jednou udělají i pořádnou Lagunu.
Avatar - vabis
5. 3. 2013 22:33
palec nahoru
Jsem negativistia, začnu středovým panelem. Omg ten je jak televize z 80 let, kterou si dávali řidiči kamionů za sklo na svých Jelczech a Rábách >:D Už jen čekám, kdy na tom začne běhat Vlk a Zajíc z populárního Jen počkej ;-) Teď už ale vážně, designově a proporčně se mi to auto líbí :-! Takový menší, ale robustnější Kaškaj. Je to moderní, cool, trendy, nadruhou stranu ne ulítlé. Všechny detajly auta k sobě pasují, působí tedy jako jeden celek. Dokud to nezabije Renault svou technikou a kvalitou výroby (což se dá očekávat) tak by to jako 2-3 auto do rodiny do města nepůsobilo špatně. Alespoň půjde snáze zapomenout, na nepodarek jménem Koleos. Za mě tedy palec nahoru :yes: