Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 207: Po faceliftu na českém trhu od 254.900,-Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Automobilka Peugeot uvádí faceliftované provedení řady 207. Omlazení se dotklo vzhledu exteriéru, provedení interiéru i pohonných jednotek.

Peugeot 207 se světu představil v roce 2006 jako nástupce modelu 206. Ten se ale udržel na trhu jako levnější alternativa a v letošním roce vstoupil na trh s novým vzhledem. Přiblížil se tak svému následníkovi, modelu 207.

Nejen pro odlišení od staršího příbuzného tedy přichází Peugeot 207 s osvěženým designem. Automobilka chce s modernizovaným provedením oslovit nové zákazníky a zároveň i současné majitele modelu 207, uvažující o novém voze.

Všechny karosářské verze – hatchbacky, SW i CC – se mohou pochlubit zcela novým předním nárazníkem, jenž se stylově přibližuje většímu modelu 308. Kruhová mlhová světla se ze spodní hrany otvoru v nárazníku, jehož tvar je nyní lichoběžníkový, přestěhovala do samostatných výřezů po jeho stranách.

Provedení předního nárazníku se bude u jednotlivých verzí lišit. Za prvé zdobením mřížky vstupního otvoru (horizontální lišty s černým, chromovaným nebo kovově šedým reliéfem). Za druhé bočními otvory, v nichž budou mlhové světlomety nebo horizontální lišty ve stylu masky chladiče.

Modernizované Peugeoty 207 mají více částí v barvě karoserie a více chromovaných prvků. Pouze obou hatchbacků a kupé-kabrioletu CC se týkají změny na zádi, které se omezují jen na nové zadní svítilny, využívající světelné diody.

Interiéry všech verzí mají působit mnohem luxusnějším dojmem než tomu bylo doposud. K tomu mají dopomoci především nové materiály použité na čalounění sedadel, výplně dveří nebo palubní desku. Přístrojový panel má modernější vzhled a je inspirován motocykly.

K dispozici budou i nové funkce, jejichž cílem je podpora při řízení či zlepšení komfortu a některé z nich se podílejí na zvýšení ekologické efektivity. První z nich je indikátor změny převodového stupně (GSI: Gear Shift Indicator). Tento prvek je součástí základní výbavy verzí s manuální převodovkou poháněných motory, splňujícími Euro 5. Standardem bude impulsní ovládání směrových světel a u řady verzí hatchbacku a SW je možné zavřít okna prodlouženým stisknutím tlačítka uzamknutí vozu na dálkovém ovladači.

Modernizovaný Peugeot 207 nabídne širokou paletu benzinových a vznětových pohonných jednotek. Zájemci o zážehové motory mohou volit z řady motorů o objemech 1,4 l a 1,6 l, které nabídnou výkony od 54 kW (75 k) do 110 kW (150 k). V případě vznětových motorů jsou k dispozici turbodiesely 1.4 HDI a 1.6 HDI s výkony od 50 kW (68 k) do 80 kW (110 k).

Ceny na českém trhu

Na českém trhu je Peugeot 207 s karoseriemi hatchback k dispozici s jednou ze čtyř úrovní výbavy s označeními URBAN, ACTIVE, PREMIUM a GT. Peugeot 207 SW má stejné první tři stupně výbav, ale namísto GT je nabízen s výbavou PREMIUM OUTDOOR.

Startovací bod pro zájemce o Peugeot 207 tedy představuje výbava URBAN, která obsahuje například airbag řidiče i spolujezdce, bezpečnostní úchyty dětských sedaček ISOFIX, ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil REF, podporu brzdění v kritických situacích EVA, samočinnou aktivaci výstražných světlometů, denní světla, centrální dálkové zamykání, automatické zamykání dveří při jízdě, elektrické ovládání předních oken, pylový filtr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a přípravu na autorádio.

Druhý stupeň s označením ACTIVE přidává boční airbagy, přední mlhová světla, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, 4 reproduktory a kliky v barvě karoserie.

Třetí stupeň nazvaný Premium je poslední společný pro hatchbacky a SW. Jako první obsahuje standardně litá 15palcová kola a nabízí širší příplatkovou výbavu. Zájemce o toto provedení si tak může objednat například regulátor a omezovač rychlosti za 9.800,-Kč, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a zadní parkovací asistent za 8.800,-Kč nebo Pack Komfort, který mimo jiné obsahuje automatickou klimatizaci, automatické stěrače, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a stojí 18.000,-Kč.

Peugeot 207 - přehled benzinových motorizací
Motor 1.4 1.4 16V VTi 1.4 16V 2-Tronic 1.6 16V VTi 1.6 16V VTi AUT4 1.6 16V THP
Převodovka 5M 5M 5MA 5M 4A 5M
Zdvihový objem [cm3] 1360 1397 1360 1598 1598 1598
Válce/Ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejv. výkon [kW/ot/min] 54/5200 70/6000 65/5250 88/6000 88/6000 110/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 118/3300 136/4000 133/3250 160/4250 160/4250 240/1400
Max. rychlost [km/h] 167 185 180 190 190 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,9 11,5 14 9,6 11,4 8,1
Komb. spotř. [l/100 km] 6,4 5,9 6,2 6 6,9 7
Cena URBAN [Kč] 269.900,- - - - - -
Cena ACTIVE [Kč] 299.900,- 322.900,- 334.900,- - - -
Cena PREMIUM [Kč] - 339.900,- - 369.900,- 404.900,- -
Cena GT [Kč] - - - - - 493.400,-

Pouze pro pětidveřový hatchback s motorem 1.6 16V THP (110 kW) je určena výbava GT, která jako jediná obsahuje systém kontroly stability ESP, ASR a indikátor tlaku v pneumatikách. Její součástí jsou standardně 17palcová litá kola, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, zadní parkovací asistent, osvětlení do zatáčky, elektrické ovládání zadních oken, Pack Komfort, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, loketní opěrky vpředu, sportovní sedadla a polokožené čalounění.

Specialitou Peugeotu 207 SW je výbava PREMIUM OUTDOOR, která obsahuje speciální 16palcová litá kola, elektricky ovládaná zadní okna a především plastové doplňky na karoserii.

Peugeot pro modernizovanou řadu 207 připravil bohatou nabídku komunikačních systémů WIP (World In Peugeot), které doplňuje nová sestava WIP Bluetooth. Což je autorádio s CD a MP3 přehrávačem, které obsahuje hands-free sadu Bluetooth, dva kryté vstupy (USB a jack) v panelu rádia a ovládání přenosného MP3 přehrávače nebo Ipodu ovladači rádia pod volantem. Toto autorádio je k dispozici jako příplatková výbava pro výbavy PREMIUM, GT a PREMIUM OUTDOOR za 7.500,-Kč.

Vedle nového autorádia figurují v nabídce i navigační systémy WIP NAV a WIP COM. Oba mají 7palcovou barevnou obrazovku, ale liší se tím, že první z nich má kartografická data 30 evropských zemí na SD kartě 4 GB, zatímco druhý je vybaven pevným 30 GB diskem. První z této dvojice je k dispozici pro všechny výbavy vyjma základní URBAN za 19.500,-Kč a druhý je pouze pro GT a PREMIUM OUTDOOR za 51.400,-Kč.

Peugeot 207 - přehled dieselových motorizací
Motor 1.4 HDi 1.6 HDi 1.6 HDi
Převodovka 5M 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1398 1560 1560
Válce/ventily 4/2 4/4 4/4
Nejv. výkon [kW/ot/min] 50/4000 66/4000 80/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 160/2000 215/1750 240 (260)/1750
Max. rychlost [km/h] 166 182 193
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,1 11,5 10,3
Komb. spotř. [l/100 km] 4,4 4,4 4,5
Cena URBAN [Kč] 307.900,- - -
Cena ACTIVE [Kč] 337.900,- 367.900,- -
Cena PREMIUM [Kč] - 384.900,- 469.900,-

Všechny uvedené ceny platí pro pětidveřový hatchback. Třídveřový hatchback je o 15.000,-Kč levnější a je k dispozici jen ve výbavách URBAN a PREMIUM s motory 1.4 a 1.6 16V VTi.

Provedení SW je dražší o 20.000,- Kč až 45.000,- Kč dražší než srovnatelné verze pětidveřového hatchbacku. Motor 1.6 HDI s výkonem 80 kW je k dispozici pouze pro verzi SW.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
3. 7. 2009 09:33
Za zenitem
Připadá mi, že nejlepší design v podání Peugeotu už tu byl dávno, teď se jen plácají na místě, zvětšují tlamy svých aut až do absurdna, ale je to jen taková nastavovaná kaše. První 206, původní 307, tyhle auta přinesly něco novýho, ale tahle 207 je celkem o ničem. Navíc vzhledem k pověstné francouzské kvalitě ani ceny nejsou moc lidové...
Avatar - white label
1. 7. 2009 17:30
Re: Jeden drobny postreh...
Už jsem to nechal i patentovat, zatím sice
s menším omezením, ale jinak...no money, no problem... :yes: :-! ;-)
1. 7. 2009 16:59
ESP
Peugeot ani po FL nenabízí u nižších verzí možnost dokoupení ESP. Velké zklamání.
Avatar - iudex
1. 7. 2009 10:09
Peugeot 207
Nedávno som mal moznost otestovat P 207 vo verzii 1,4 16v s prevodovkou BVMP. I ked papierové údaje nevyzerajú zle, v realite ma auto celkom sklamalo. Auto bolo slusne vybavené, motor vyzeral slubne, naviac robotizovaná manuálna prevodovka so 6 stupnami a radením na volante v tejto triede nie je úplne bezná. Avsak vonkajsie rozmery celkom nekorespondujú s vnútorným priestorom, dokonca nadpriemerný rázvor a vyse stvormetrovú dĺzku doslova prehajdákava. Miesta vo vnútri skutocne nie je nazbyt, Fabia posobí o pol triedy vacsia (i napriek mensej dlzke a razvoru). Jazdné vlastnosti - no typický Peugeot, preposilované makke riadenie, slabá odozva od kolies. Radenie semi-automatu bolo slusné, relatívne rýchle. Motor ale jednoznacne nestíhal, 90 koní slubovalo viac, ako poskytlo, mozno verzia VTi od BMW bude lepsia, neviem, ale tento 16-ventil sklamal. Celkový dojem bol, ze auto musí resvedcit dizajnom (podareným) a pekným interiérom uz staticky v predajni, lebo jazdne vela ludí nepresvedcí. A myslím, ze facelift tomu velmi nepomoze.
1. 7. 2009 07:30
Re: Jeden drobny postreh...
Nejlepsi je reseni dle Labela ;-)