Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina na autosalonu v Paříži

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Firma Pininfarina, která už zdaleka nepůsobí pouze v oblasti designu, připravila pro nadcházející autosalon v Paříži několik novinek: malosériovou podobu studie Enjoy a dva koncepty.

Firma Pininfarina, která už zdaleka nepůsobí pouze v oblasti designu, připravila pro nadcházející autosalon v Paříži několik novinek: malosériovou podobu studie Enjoy a dva koncepty.

Na konci září se opět automobilová branže setká na autosalonu v Paříži. Průmyslová skupina Pininfarina je proslulá svými designérskými kreacemi i slavnými sériovými vozy, které "oblékla". Podobně jako další studia, nabízí dnes Pininfarina automobilkám celý balík služeb od prvotního návrhu vzhledu, návrh koncepce vozu, stavbu prototypů až po malosériovou výrobu.

Prvním vozem, který bude vyráběn pod značkou Pinifarina bude roadster Enjoy, postavený ve spolupráci s firmou Louis Vuitton a technickými partnery Lotus Performance, Bang&Olufsen. Pětasedmdesátikusová série je naplánovýna na rok 2005. Více o voze Pininfarina Enjoy najdete ve starší zprávě.

Malý dvoumístný automobil Nido, který se letos v Paříži také představí, je odpovědí na nelichotivé výsledky hodnocení bezpečnosti vozů při střetu s chodci. Pininfarina na studii také demonstruje nová technická řešení, která by se mohla snadno uplatnit na některém budoucím sériovém autě.

Studie Double-face míří obdobným směrem. Vysoké náklady jsou stále velkou brzdou pro malosériové modely velkých automobilek. Na druhou stranu jsou individualizovaná auta velmi žádaná. Kompromisní řešení ne vždy dopadnou tak jak si výrobce představoval a proto je zde koncept Pininfariny, který ukazuje jak by bylo možno navrhnout a vyrobit dva vozy, jeden z ocelových plechů a druhý z kompozitních materiálů tak, aby byly zvnějšku dostatečně stylisticky odlišné, ale přitom bylo možno využít stejné výrobní prostředky. Ve finále pak může kompozitová verze fungovat například jako vrcholný model řady sportovně střižených vozů.

Ondřej Láník
Diskuze (0)