Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet svolávacích akcí aut rapidně roste. Důvodů je několik

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Svolávačky bereme jako nedílnou součást automobilového průmyslu. Jejich počet však za posledních deset let vzrostl, třeba v sousedním Německu šestinásobně.

O nelichotivých číslech týkajících se svolávacích akci informoval web Svolávačky.cz, jenž citoval studii zvanou Trendy svolávacích akcí světových výrobců automobilů v dlouhodobém srovnání (2011-2021). Tu zveřejnilo Centrum automobilového managementu (CAM) sídlící v německém Bergisch Gladbachu.

Právě Německo může posloužit jako referenční trh v rámci Evropy. Zatímco v roce 2011 bylo u našich západních sousedů svoláno 563.000 automobilů, v roce loňském počet vzrostl na tři miliony! Podle ředitele CAM – profesora Stefana Bratzela – existuje pro rostoucí počet svolávacích akcí několik zásadních důvodů.

Bratzel zmiňuje například fakt, že technická složitost nových aut se za posledních 20 let nesmírně zvýšila. Komfortní prvky a bezpečnostní systémy přinášejí větší náchylnost k chybám. Zmiňuje rovněž rostoucí konkurenční tlak, který nutí výrobce uvádět na trh nové modely nebo jejich deriváty ve stále kratším čase. Vliv na svolávačky má rovněž přesun vývoje a výroby na globální dodavatele, což výrobci ztěžuje kontrolu kvality procesů. A v neposlední řadě hovoří o modulárních a sdílených platformách, které vedou k většímu rozšíření vad napříč různými modely.

Video se připravuje ...

Web Svolávačky.cz rekapituluje výsledky z minulého roku. Přibližně 27 % všech bezpečnostních nedostatků se týkalo ochrany cestujících. Závady na pohonném ústrojí tvořily asi 21 % svolávaček, problémy s karoserií 20 %, závady na elektroinstalaci a elektronice 14 % a nedostatky na brzdách deset procent.

Podle Bratzela není ku prospěchu věci ani fakt, že se nové vozy dostávají zákazníkům do rukou v nedokončeném stavu a jejich finalizace probíhá až následně, například aktualizací softwaru. „Výrobní proces některých automobilových společností připomíná tzv. banánový vývoj, tedy že výrobek nedozraje, dokud se nedostane k zákazníkovi,“ dodává Bratzel, podle kterého takový postup ve finále poškozuje image automobilek.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Doporučujeme