Porsche Cayenne: První ženevské dojmy
Nový tvar předních světel a nižší nárazník – obojí inspirováno Panamerou – dodávají autu sportovnější švih. Lehce kontroverzní je naopak tvar zadních světel a černé plastové lemy blatníků a prahů, které u vystaveného auta v bílé barvě ostře kontrastují s lakem.
Pracoviště řidiče je modifikací Panamery. V SUV se pochopitelně sedí výš, v tomto případě ale vyšší pozice prospěla ergonomii i celkovému dojmu z interiéru.
Porsche také odstranilo některé drobné prohřešky Panamery. Vzhledu například prospívají nové výdechy klimatizace v kovových rámečcích a střídmější použití dřevěného dekoru. Nízká palubní deska usnadňuje výhled vpřed a v jejím středu se nachází kompas.
Koho znervózňuje změť tlačítek na středovém panelu, ten může nejdůležitější funkce systému PCM zobrazovat (stejně jako v Panameře) i na displeji v přístrojovém štítu vedle otáčkoměru, a to včetně mapy navigace. Jednoúčelová tlačítka jsou však součástí filozofie Porsche a jsou přehledně uspořádána. Nejdůležitější funkce mají ovládání umístěné ve výšce loketní opěrky, resp. páky voliče převodovky. Jedinou výtku zaslouží chatrný mechanismus odklápění a posunu středové loketní opěrky.
Adaptivní sportovní sedadla (pro Cayenne Turbo standard) jsou pohodlná a poskytují dobré boční vedení. Ta přední nabízejí rozsáhlé možnosti nastavení všemi směry, včetně sportovně sníženého posazu i extrémně vysoké pozice za volantem.
Porsche Cayenne 2010 - Zážehové motory | |||
Model | Cayenne | Cayenne S | Cayenne Turbo |
Motor | 3,6 V6 | 4,8 V8 | 4,8 V8 |
Převodovka | 6M | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 3598 | 4806 | 4806 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 220/6300 | 294/6500 | 368/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/3000 | 500/3500 | 700/2250-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 258 | 278 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,5 | 5,9 | 4,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,2 | 10,5 | 11,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1995 | 2140 | 2245 |
Cena vč. 20% DPH [Euro] | 55.680 | 73.080 | 116.280 |
Na zadní sedadla se i přes krátké zadní dveře nastupuje dobře, jsou však i na poměry kategorie SUV umístěná vysoko, což zbytečně omezuje prostor nad hlavou. Vzadu se tak pohodlně usadí hlavně osoby nižšího vzrůstu, přestože na šířku i délku je prostoru dostatek. Pro zadní pasažéry Porsche nachystalo drobnou záludnost v podobě středové loketní opěrky. Ta je tak dobře zamaskovaná (nemá poutko), že nejen na první pohled nic nenasvědčuje o její přítomnosti, ale také její sklopení vyžaduje více násilí, než by se slušelo.
Do zavazadlového prostoru se vstupuje přes elektricky odklápěné páté dveře. Jeho délka 95 cm atakuje hodnoty z kategorie kombi vyšší střední třídy, šířka 111 cm a výška 45 cm pak zajišťují dobrou využitelnost a štědrý objem 670 litrů. Pokud ovšem zákazník místo sady pro opravu pneumatik vyžaduje náhradní kolo, přijde o část tohoto objemu – rezerva je umístěna na boku přímo v zavazadlovém prostoru.
Cayenne má také elektricky výklopné tažené zařízení, s čímž poněkud kontrastuje pouze manuálně ovládaná roletka zavazadlového prostoru. Za příplatek ji lze mít s koženou povrchovou úpravou, na její elektrické odklápění ale musíme dle slov prodejců Porsche bohužel zapomenout.
Kromě manuální převodovky v šestiválcovém Cayenne bude Porsche dodávat výhradně osmistupňový Tiptronic. Volbu měničového automatu lidé z automobilky vysvětlují nevhodností dvouspojkového PDK pro jízdu v terénu a tahání těžkých přívěsů. I tak ale automat umožňuje manuální volbu převodů stejným způsobem jako v Panameře, tedy pomocí páky nebo obousměrných tlačítek na volantu.
Porsche Cayenne 2010 - Naftový motor + hybridní hnací ústrojí | ||
Model | Cayenne Diesel | Cayenne S Hybrid |
Motor | 3,0 V6 TDI | 3,0 V6 TFSI+ el.mot. |
Převodovka | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 2995 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 176/4000-4400 | 279/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 550/2000-2250 | 580/1000 |
Max. rychlost [km/h] | 218 | 242 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 8,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2175 | 2315 |
Cena vč. DPH [Euro] | 59.880 | 79.080 |