Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne: První ženevské dojmy

Diskuze (18)
Design karoserie nového Cayenne úspěšně maskuje mezigenrační růst rozměrů. Novinka je ve všech rozměrech o pár centimetrů větší, ale díky útlým oblým tvarům nevypadá tolik mohutně jako první generace.

Nový tvar předních světel a nižší nárazník – obojí inspirováno Panamerou – dodávají autu sportovnější švih. Lehce kontroverzní je naopak tvar zadních světel a černé plastové lemy blatníků a prahů, které u vystaveného auta v bílé barvě ostře kontrastují s lakem.

Pracoviště řidiče je modifikací Panamery. V SUV se pochopitelně sedí výš, v tomto případě ale vyšší pozice prospěla ergonomii i celkovému dojmu z interiéru.

Porsche také odstranilo některé drobné prohřešky Panamery. Vzhledu například prospívají nové výdechy klimatizace v kovových rámečcích a střídmější použití dřevěného dekoru. Nízká palubní deska usnadňuje výhled vpřed a v jejím středu se nachází kompas.

Koho znervózňuje změť tlačítek na středovém panelu, ten může nejdůležitější funkce systému PCM zobrazovat (stejně jako v Panameře) i na displeji v přístrojovém štítu vedle otáčkoměru, a to včetně mapy navigace. Jednoúčelová tlačítka jsou však součástí filozofie Porsche a jsou přehledně uspořádána. Nejdůležitější funkce mají ovládání umístěné ve výšce loketní opěrky, resp. páky voliče převodovky. Jedinou výtku zaslouží chatrný mechanismus odklápění a posunu středové loketní opěrky.

Adaptivní sportovní sedadla (pro Cayenne Turbo standard) jsou pohodlná a poskytují dobré boční vedení. Ta přední nabízejí rozsáhlé možnosti nastavení všemi směry, včetně sportovně sníženého posazu i extrémně vysoké pozice za volantem.

Porsche Cayenne 2010 - Zážehové motory
ModelCayenneCayenne SCayenne Turbo
Motor3,6 V64,8 V84,8 V8
Převodovka6M8A8A
Zdvihový objem [cm3]359848064806
Válce/ventily6/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]220/6300294/6500368/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]400/3000500/3500700/2250-4500
Max. rychlost [km/h]230258278
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,55,94,7
Komb. spotřeba [l/100 km]11,210,511,5
Pohotovostní hmotnost [kg]199521402245
Cena vč. 20% DPH [Euro]55.68073.080116.280

Na zadní sedadla se i přes krátké zadní dveře nastupuje dobře, jsou však i na poměry kategorie SUV umístěná vysoko, což zbytečně omezuje prostor nad hlavou. Vzadu se tak pohodlně usadí hlavně osoby nižšího vzrůstu, přestože na šířku i délku je prostoru dostatek. Pro zadní pasažéry Porsche nachystalo drobnou záludnost v podobě středové loketní opěrky. Ta je tak dobře zamaskovaná (nemá poutko), že nejen na první pohled nic nenasvědčuje o její přítomnosti, ale také její sklopení vyžaduje více násilí, než by se slušelo.

Do zavazadlového prostoru se vstupuje přes elektricky odklápěné páté dveře. Jeho délka 95 cm atakuje hodnoty z kategorie kombi vyšší střední třídy, šířka 111 cm a výška 45 cm pak zajišťují dobrou využitelnost a štědrý objem 670 litrů. Pokud ovšem zákazník místo sady pro opravu pneumatik vyžaduje náhradní kolo, přijde o část tohoto objemu – rezerva je umístěna na boku přímo v zavazadlovém prostoru.

Cayenne má také elektricky výklopné tažené zařízení, s čímž poněkud kontrastuje pouze manuálně ovládaná roletka zavazadlového prostoru. Za příplatek ji lze mít s koženou povrchovou úpravou, na její elektrické odklápění ale musíme dle slov prodejců Porsche bohužel zapomenout.

Kromě manuální převodovky v šestiválcovém Cayenne bude Porsche dodávat výhradně osmistupňový Tiptronic. Volbu měničového automatu lidé z automobilky vysvětlují nevhodností dvouspojkového PDK pro jízdu v terénu a tahání těžkých přívěsů. I tak ale automat umožňuje manuální volbu převodů stejným způsobem jako v Panameře, tedy pomocí páky nebo obousměrných tlačítek na volantu.

Porsche Cayenne 2010 - Naftový motor + hybridní hnací ústrojí
ModelCayenne DieselCayenne S Hybrid
Motor3,0 V6 TDI3,0 V6 TFSI+ el.mot.
Převodovka8A8A
Zdvihový objem [cm3]29672995
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400279/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250580/1000
Max. rychlost [km/h]218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,2
Pohotovostní hmotnost [kg]21752315
Cena vč. DPH [Euro]59.88079.080

Diskuze (18)
Avatar - Dylan McKay
7. 3. 2010 22:36
Re: Nejdražší položka příplatkové výbavy bude ten interiér z
:no:
2. 3. 2010 21:50
CAYENNSKÝ PEPŘ
Surové snímky potvrzují, že v případě C II. jde skutečně o událost roku. To auto nemá chybu.
2. 3. 2010 21:48
Re: Cayenne
:-)
Avatar - VelkejChytrák
2. 3. 2010 21:32
No,
konečně z toho udělali něco, na co se dá koukat. Nevěřim, že si někdo kupoval Cayenne I, protože se mu líbilo. To se kupovalo kvůli znčce. Krapet snobská záležitost zkrátka. Ten zadek například, ten je dneska úplně zoufalej. Kdyby byl aspoň nudnej nebo nezajímavej, ale mně přijde, že koukat se na to prostě bolí. To byla z estetickýho hlediska hodně smutná etapa značky.
2. 3. 2010 21:02
Cayenne
kritici nech si ho idú pozrieť naživo. Zmenia názor. Názorný príklad: JA. ;-)