Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne S Hybrid: Zelené peklo čekejte v roce 2010

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Kompresorově přeplňovaný šestiválec od Audi, kterému bude pomáhat elektromotor, má mít spotřebu čtyřválce a výkon osmiválce.

Zeleným Porsche Cayenne nebude Diesel 3.0 TDI, ale poněkud jiný model. Automobilka avizovala, že v roce 2010 se na trh dostane Cayenne S Hybrid. Mezi jeho spalovacím motorem a osmistupňovou převodovkou bude trůnit elektromotor, který bude vykrývat špičky, ale také bude schopen automobil pohánět samostatně, bez běžícího spalovacího motoru, až do rychlosti 137 km/h.

Koncepce paralelního full-hybridu bude sdílena s Panamerou i s dalšími modely skupiny Volkswagen. Není proto divu, že šestiválec 3.0 TFSI (245 kW, 440 Nm mezi 2900 a 5500 ot./min) s přímým vstřikováním, má svůj původ u Audi. Třífázový synchronní elektromotor bude čerpat energii z NiMH akumulátorové sady, umístěné v prohlubni pro náhradní kolo, aniž by omezovala zavazadlový prostor. Elektromotor je schopen elektřinou z akumulátorů samostatně pohánět Cayenne pouze na dráze o délce přibližně 2 km.

Písmeno S v názvu Cayenne S Hybrid značí, že jízdní výkony mají odpovídat osmiválcovému Cayenne S. Akcelerace hybridu z 0 na 100 km/h má trvat jen 6,8 s.

Hybridní soustava má být schopna pohánět vůz buď výhradně spalovacím motorem, výhradně elektromotorem nebo kombinací obou, a proto je třeba zajistit plynulé přechody mezi jednotlivými režimy. To má na starost tzv. elektronický Hybrid Manager.

Osmistupňová automatická převodovka má elektricky poháněné olejové čerpadlo, aby mohly měkké změny převodů probíhat i v elektrickém pracovním režimu. Zpřevodování je navrženo tak, že maximální rychlosti vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý mají za úkol snižovat pracovní otáčky přeplňovaného motoru, což pomáhá snížení reálné spotřeby paliva. Nejvyšší stupeň tak například umožňuje jízdu na elektřinu rychlostí 137 km/h.

Porsche očekává dosažení kombinované spotřeby v evropském jízdním cyklu nižší než 9 l/100 km, konkrétní hodnoty ale zatím nejsou k dispozici.

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Avatar - igi2
25. 2. 2009 10:41
Re: CHYTILO TO AJ REDAKCIU?
Jasně že sebeekologičtější Cayenne bude "špinavější" než třeba fabia nebo něco podobného. Jenže mezi lidma kteří považují ekologičnost za módu taková auta nefrčí.
Hybridy bych nezatracoval pokud budou mít jako hlavní pohon elektromotor a spalovací motor jako nouzovku - pomocníka pro výrobu el. energie.
23. 2. 2009 22:43
Re: CHYTILO TO AJ REDAKCIU?
máš pravdu, navíc mám s mojim RX zkušenost, že jakmile jednou okusíš ten výkon tak na spotřebu nekoukáš... boužel.
23. 2. 2009 22:40
Re: CHYTILO TO AJ REDAKCIU?
Zelene (spíš by se hodilo říct šedivé) peklo jsou všechny diesly.
23. 2. 2009 22:39
Re: Jo jo další sliby.
Lexusy ujedou na bateky 5 km při 50 km/hod a to je realne naměřená vzdálenost. Takže kdo vi jak to s tim PORSCHE nakonec bude?
23. 2. 2009 21:26
Re: jo jo to je zase naskok diky technice
prečo xindl...?