Porsche Cayenne S Hybrid: Zelené peklo čekejte v roce 2010
Zeleným Porsche Cayenne nebude Diesel 3.0 TDI, ale poněkud jiný model. Automobilka avizovala, že v roce 2010 se na trh dostane Cayenne S Hybrid. Mezi jeho spalovacím motorem a osmistupňovou převodovkou bude trůnit elektromotor, který bude vykrývat špičky, ale také bude schopen automobil pohánět samostatně, bez běžícího spalovacího motoru, až do rychlosti 137 km/h.
Koncepce paralelního full-hybridu bude sdílena s Panamerou i s dalšími modely skupiny Volkswagen. Není proto divu, že šestiválec 3.0 TFSI (245 kW, 440 Nm mezi 2900 a 5500 ot./min) s přímým vstřikováním, má svůj původ u Audi. Třífázový synchronní elektromotor bude čerpat energii z NiMH akumulátorové sady, umístěné v prohlubni pro náhradní kolo, aniž by omezovala zavazadlový prostor. Elektromotor je schopen elektřinou z akumulátorů samostatně pohánět Cayenne pouze na dráze o délce přibližně 2 km.
Písmeno S v názvu Cayenne S Hybrid značí, že jízdní výkony mají odpovídat osmiválcovému Cayenne S. Akcelerace hybridu z 0 na 100 km/h má trvat jen 6,8 s.
Hybridní soustava má být schopna pohánět vůz buď výhradně spalovacím motorem, výhradně elektromotorem nebo kombinací obou, a proto je třeba zajistit plynulé přechody mezi jednotlivými režimy. To má na starost tzv. elektronický Hybrid Manager.
Osmistupňová automatická převodovka má elektricky poháněné olejové čerpadlo, aby mohly měkké změny převodů probíhat i v elektrickém pracovním režimu. Zpřevodování je navrženo tak, že maximální rychlosti vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý mají za úkol snižovat pracovní otáčky přeplňovaného motoru, což pomáhá snížení reálné spotřeby paliva. Nejvyšší stupeň tak například umožňuje jízdu na elektřinu rychlostí 137 km/h.
Porsche očekává dosažení kombinované spotřeby v evropském jízdním cyklu nižší než 9 l/100 km, konkrétní hodnoty ale zatím nejsou k dispozici.