Porsche ještě není rozhodnuto ohledně konkurenta Ferrari 458 Italia
Porsche 988, jak se kódově nazývá, mělo být součástí dlouhodobého plánu. Zuffenhausen už totiž nechce být malou automobilkou, hodlá ve střednědobém horizontu vyrábět až 200 tisíc aut ročně.
To si pochopitelně vyžádá investice do rozšíření výrobního programu. Výrobu i prodeje sice táhnou SUV, ale Němci se rozhodně nehodlají vzdát ani myšlenky sporťáku umístěného mezi současnou 911 a hybridním spyderem 918.
Znamenalo by to pro ně takový návrat ke kořenům, samozřejmě při splnění dnešních emisních limitů a dalších předpisů, zejména těch bezpečnostních, které diktuje Brusel. Ale chce-li někdo v Evropě prodávat, musí se jim podřídit. Ať už jsou sebenesmyslnější a ostře kritizované.
Porsche momentálně pracuje na nové Panameře, která se objeví v roce 2016. Cayenne sice prošel modernizací, ale v pořadí třetí generace je rovněž na pořadu dne. Dvojčata Boxster/Cayman se podrobí faceliftu, který čeká i legendární 911 série 991. V Zuffenhausenu i Weissachu vyvíjejí motory a převodná ústrojí. 988 podle nejmenovaného interního zdroje britského Autocaru zůstává na seznamu přání, ale veškeré designérské i konstruktérské práce utichly.
Přitom šéf automobilky Matthias Müller informoval o svém snu již před třemi lety, nedlouho poté, co nastoupil do funkce. Zdá se ovšem, že vývoj nepokročil dále než k několika skicám. Osmiválcový supersport se dle původních plánů chystal na rok 2017, což věru není dlouhá doba. Měl mít uprostřed umístěný čtyřlitr s výkonem přes 442 kW a točivým momentem nad 540 N.m.