Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche ještě není rozhodnuto ohledně konkurenta Ferrari 458 Italia

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 18. 11. 2014
16
Porsche chtělo postavit soupeře současnému Ferrari 458. Projekt ale ještě dosud nedostal zelenou.

Porsche 988, jak se kódově nazývá, mělo být součástí dlouhodobého plánu. Zuffenhausen už totiž nechce být malou automobilkou, hodlá ve střednědobém horizontu vyrábět až 200 tisíc aut ročně.

To si pochopitelně vyžádá investice do rozšíření výrobního programu. Výrobu i prodeje sice táhnou SUV, ale Němci se rozhodně nehodlají vzdát ani myšlenky sporťáku umístěného mezi současnou 911 a hybridním spyderem 918.

Znamenalo by to pro ně takový návrat ke kořenům, samozřejmě při splnění dnešních emisních limitů a dalších předpisů, zejména těch bezpečnostních, které diktuje Brusel. Ale chce-li někdo v Evropě prodávat, musí se jim podřídit. Ať už jsou sebenesmyslnější a ostře kritizované.

Porsche momentálně pracuje na nové Panameře, která se objeví v roce 2016. Cayenne sice prošel modernizací, ale v pořadí třetí generace je rovněž na pořadu dne. Dvojčata Boxster/Cayman se podrobí faceliftu, který čeká i legendární 911 série 991. V Zuffenhausenu i Weissachu vyvíjejí motory a převodná ústrojí. 988 podle nejmenovaného interního zdroje britského Autocaru zůstává na seznamu přání, ale veškeré designérské i konstruktérské práce utichly.

Přitom šéf automobilky Matthias Müller informoval o svém snu již před třemi lety, nedlouho poté, co nastoupil do funkce. Zdá se ovšem, že vývoj nepokročil dále než k několika skicám. Osmiválcový supersport se dle původních plánů chystal na rok 2017, což věru není dlouhá doba. Měl mít uprostřed umístěný čtyřlitr s výkonem přes 442 kW a točivým momentem nad 540 N.m.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Konkurencia pre Lambo
| 19. 11. 2014
Na porovnání přijela auta tak, jak je dodávají výrobci se standardní výbavou včetně standardně dodávaného obutí. A P1 v tomto srovnání odešla poražená.

O tom, že časy zajeté v jiný den a za jiných podmínek z hlediska tlaku, teploty nebo vlhkosti vzduchu jsi nikdy neslyšel? A o tom, že když tovární inženýři nastaví auto na konkrétní okruh tak je schopno dosáhnout daleko lepší časy než standardní set-up jsi také nikdy neslyšel?

Férové srovnání skončilo dvakrát ve prospěch 918. Po pár týdnech samostatně zajetý čas po "pohrání" si inženýrů s P1 a s vybranou sadou pneu, které nejvíce vyhovují je prostě jen marný pokus Britů udržet jakous takous tvář P1, který mimo jiné také ukazuje pravé důvody, proč celý rok tají čas z NS. P1 prostě na 918 nemá ani na NS v rukou továrních jezdců, ani na britském okruhu v rukách britských novinářů.

To samozřejmě z P1 nedělá špatné auto. V přímce na drag race 918 dokáže v rychlostech nad 160 km/h porazit a uplatnit tak svůj vyšší výkon. Ovšem jakmile přijde na zatáčky, tak 918 exceluje stabilitou, přesností a fantastickým gripem na které P1 prostě nestačí.
Avatar - Petrolhead_CZ
Konkurencia pre Lambo
| 19. 11. 2014
Co to je za debilní logiku s odpuštěnim? Takže žádný čas zajetý např. na Nordschleife nebo na Silverstone nemá v porovnání s ostatními žádnou váhu, protože jsou časy zajížděny v odlišné dny v odlišných (většinou se jezdí všude za sucha za shodných podmínek, wet časy nejsou vypovídající) podmínkách? Máš v tom pěkný bordel, prober se. P1 ten lepší čas zajela na stejné trati za stejných podmínek, ten první čas naopak není vypovídající, protože 918 přijela s elitním obutím, tak McLaren dorovnal situaci stejným způsobem, Cup 2 jsou poloslicky, což platí i o Trofeo R, P-Zero Corsa je vesměs čistě silniční konvenční obutí, prostě tam platí to o těch tretrách a holínkách jak píšu výše. Pořád mluvíš o férovosti a stejných podmínkách bla bla bla, přitom pořád opomíjíš jasná fakta.
Konkurencia pre Lambo
| 19. 11. 2014
Anglesey
918 1:12,4
P1 1:12,6

viz video čas 11:30
8-spyder-which-is-fastest-evo-track-battle" target="_blank">[odkaz]

Čas P1 1:11,2 není zajetý v přímém souboji a za stejných podmínek :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
Konkurencia pre Lambo
| 19. 11. 2014
Takže když tu předložím fakt, že je P1 rychlejší než 918, jsem zaslepenec? Mám teda tvrdit, že je 918 rychlejší, i když tomu tak není, jen proto abych tím zaslepencem ve vašich očích nebyl? Zaslepenci křičí jsi zaslepenec, to je to, k čemu tady dochází z vaší strany ;-) Jak u blbečků.

Anglesey

P1: 1:11:20
918: 1:12:40

Autocar Dry Handling Course

P1: 1:06:80
918: 1:05:70

= 1:1
Avatar - Ham.
Konkurencia pre Lambo
| 19. 11. 2014
Ty jsi dobrý zaslepenec, 2:0 pro 918 na domácím hřišti P1 a pořád si meleš svou. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku