Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche si hraje: 911 Turbo z Lega ve velikosti skutečného auta

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Spolupráce mezi automobilkou Porsche a výrobcem stavebnic Lego přinesla zajímavý výsledek v podobě modelu v životní velikosti skutečného vozu 911 Turbo.

Porsche a Lego jsou již poměrně tradičními partnery a z výsledků jejich spolupráce patří k těm nejlákavějším model 911 GT3 RS, který je nabízen v rámci řady Lego Technic.

Pro méně náročné stavitele je pak v řadě Lego Speed Champions nabízen stylizovaný model Porsche 919 Hybrid nebo sada, která obsahuje moderní Porsche 911 RSR a klasické Porsche 911 Turbo z roku 1974.

Právě stavebnice modelu 911 Turbo se stala inspirací pro vznik své vlastní repliky ve velikosti skutečného vozu. Tento model nebyl postaven ze standardních kostek Lego, ale představuje jejich zvětšeninu a byl vystaven jako poutač před muzeem značky Porsche ve Stuttgartu.

Velký limetkově zelený model Porsche 911 Turbo úspěšně upoutal pozornost k muzeu i svému malému vzoru. Ten si lez pořídit ve stavebnici spolu s moderním závodním 911 RSR a sestavení se může figurka pilota prohánět ve stylovém kupé Porsche 911 Turbo, jehož délka je 150 mm, šířka 60 mm a výška 40 mm.

Skutečné Porsche 911 Turbo, které je vzorem pro stavebnici, se veřejnosti poprvé představilo na autosalonu v Paříži v roce 1974. Automobilka reklamním sloganem Do divadla i pro sport celkem jednoduše a srozumitelně charakterizovala model, který je od té doby vrcholem její nabídky a ve své první generaci skutečně nabízel techniku závodního vozu ve spojení s luxusním interiérem.

Srdcem tohoto modelu byl jedním turbodmychadlem přeplňovaný vzduchem chlazený šestiválec, který z objemu 2993 cm3 poskytoval výkon 191 kW (260 k) při 5500 min-1 a točivý moment 343 N.m při 4000 min-1. Převodovka byla použita pouze čtyřstupňová a podvozek tohoto modelu se pyšnil mimo jiné brzdovým systémem ze špičkového závodního modelu 917.

Porsche 911 Turbo se od ostatních devětsetjedenáctek odlišovalo díky širším blatníkům, pryžovému spoileru pod předním nárazníkem a rozměrné zadní přítlačné ploše s pryžovým límcem, které se přezdívalo bobří ocas. V interiéru vítala posádku pravá kůže, kterou na sedadlech doplňovala měkká prodyšná látka ozdobená skotským vzorem. Na podlaze byl koberec s vysokým vlasem. Příjemnou atmosféru mělo zajistit autorádio s magnetofonem a klimatizace.

Svými dynamickými schopnosti v podobě maximální rychlosti 250 km/h a především zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s se tento model řadil v polovině sedmdesátých let k těm nejlepším supersportům.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)