Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

 

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů Porsche 911 se představuje ve zcela novém provedení s motorem netradičně uloženým před namísto za zadní nápravou.

Paleta závodních vozů značky Porsche nemá daleko k šířce nabídky jejích sériových modelů. Na nejnižším stupni stojí Cayman GT4 Clubsport, zatímco vrcholem je 919 Hybrid a mezi nimi stojí armáda strojů s šestiválcem za zadní nápravou v podobě 911 GT3 Cup, 911 GT3 R, 911 GT3 RSR a 911 RSR.

Posledně jmenovaný model se pro příští sezónu dočkal generační obměny a Dr. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, jeho nejnovější verzi uvádí jako největší evoluci v historii tohoto modelu při zachování typického designu řady 911.

Zároveň ovšem dodává, že tento nový závodní automobil není první devětsetjedenáctkou, u níž se motor přestěhoval před zadní nápravu a připomíná úspěšný model 911 GT1 z let 1996 až 1998, který ve své poslední evoluci zvítězil v celkovém pořadí i ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Porsche 911 RSR vzhledem ke svému zařazením do třídy LM-GTE a existenci modelu 919 Hybrid pro vrcholnou kategorii LMP1 sice takové ambice nemá, ale rovněž představuje špičkový závodní automobil.

Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR

Základem pro novinku je samozřejmě karoserie současné generace 991, v níž je ovšem plochý kapalinou chlazený šestiválec o objemu 4000 cm3 s přímým vstřikováním paliva, suchou klikovou skříní a výkonem 375 kW (510 k) uložen netradičně před zadní nápravou.

S motorem je prostřednictvím tříkotoučové závodní spojky z uhlíkových vláken spojen šestistupňová sekvenční převodovka se skříní z hořčíku a řazením pádly pod volantem, která přenáší více než 500 koní výkony na 310 mm široká zadní kovaná kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Michelin o rozměru 31/71-18, zatímco vpředu mají rozměr 30/68-18.

Umístění motoru umožňuje vedle lepšího rozložení hmotností a zásadní úpravy v aerodynamice karoserie, kdy je pod zádí umístění obzvlášť velký difuzor, který v kombinaci s velký přítlačným křídlem nad zádí výrazně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu. Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP).

Podvozek využívá vpředu i vzadu lichoběžníkové nápravy v kombinaci se stavitelnými tlumiči i stabilizátory a došlo k použití elektrohydraulického posilovače řízení. Brzdový systém využívá ocelové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 390 mm vpředu a 355 mm vzadu. Brzdové třmeny jsou šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Doba spartánských vozů pro vytrvalostní závody je dnes skutečně minulostí a nové 911 RSR se může vedle systému zaznamenávajícího veškeré provozní funkce vozu či LED osvětlení pochlubit i vyhřívaným čelním sklem, klimatizací, elektricky stavitelnými zpětnými zrcátky s pamětí, monitorování tlaku v pneumatikách či systémem pro zabránění kolizí s pomaleji jedoucími vozy, využívajícím ke své funkci radaru.

V interiéru je samozřejmostí ochranná klec, hasící systém i skořepinové sedadlo se šestibodovými bezpečnostními pásy, které je s ohledem na maximalizaci bezpečnosti jezdce pevně přimontováno k podlaze a stavitelné jsou pedály s volantem.

Porsche uvádí, že hmotnost nového 911 RSR je 1243 kg podle předpisů pro třídu LM-GTE a jeho celková délka je 4557 mm bez splitteru, difuzoru a zadního přítlačného křídla. Rozvor náprav má tento závodní speciál 2516 mm a automobilka uvádí i rozchod kol, který je vpředu 2042 mm, zatímco vzadu je 2048 mm.

Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem

Porsche 911 RSR ve své nové generaci vyjelo v rámci vývoje na testovací dráhu ve Weissachu poprvé v březnu letošního roku a od té doby jeho prototypy najeli při testování na závodních okruzích v Evropě i Severní Americe celkem 35.000 km, což je údajně nejvíce ze všech doposud vyvíjených závodních GT značky Porsche.

První ostrý start této novinky je naplánován na čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, který se uskuteční v termínu 28. a 29. ledna roku 2017. Následně hodlá Porsche nasadit 911 RSR v sérii FIA World Endurance Championship (WEC), zahrnující 24 hodin Le Mans a rovněž v americkém šampionátu IMSA Weathertech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sjezd KSČM: Do druhého kola volby předsedy postoupili Filip a Skála Sjezd KSČM: Do druhého kola volby předsedy postoupili Filip a Skála

O křeslo předsedy KSČM se utkají nynější stranický šéf…

Dbalému může přitížit podmínka za řízení v opilosti Dbalému může přitížit podmínka za řízení v opilosti

Lékař Vladimír Dbalý, který čelí obžalobě z korupce v…

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

 
Zdroj: Porsche

Štítky Porsche Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Porsche připravuje Speedster s technikou 911 GT3. Prohlédněte si všechny jeho předchůdce Porsche připravuje Speedster s technikou 911 GT3. Prohlédněte si všechny jeho předchůdce

Porsche se připravuje na premiéru nové generace modelové…

Porsche 911 GT3 RS: Manufaktura Exclusive umí ostrou 911 v černé a zlaté Porsche 911 GT3 RS: Manufaktura Exclusive umí ostrou 911 v černé a zlaté

Hodí se k porsche barevná kombinace, kterou na závodních…

 



 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla. Když ho uviděli, vzali ho do útulku utratit!

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla.…

Americkému kocourovi Tobymu moc chyběla jeho rodina, která mu našla nový domov. Aby se vrátil ke svým původním…

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

První Čech na stupních SP: o pravěku lyžování, normalizaci či carvingu

První Čech na stupních SP: o pravěku lyžování,…

První Čech, který se probil na stupně vítězů Světového poháru v alpském lyžování. V Kitzbühelu na slavném…

 

Reflex.cz

Chlapeček, nebo holčička? Na objevitelku chromozomu XY Nettie Stevensovou se zapomnělo. Byla totiž žena

Chlapeček, nebo holčička? Na objevitelku chromozomu…

Identifikovat faktor ovlivňující pohlaví dítěte si přáli již starověcí Řekové. Aristoteles se domníval, že…

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…