Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

 

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů Porsche 911 se představuje ve zcela novém provedení s motorem netradičně uloženým před namísto za zadní nápravou.

Paleta závodních vozů značky Porsche nemá daleko k šířce nabídky jejích sériových modelů. Na nejnižším stupni stojí Cayman GT4 Clubsport, zatímco vrcholem je 919 Hybrid a mezi nimi stojí armáda strojů s šestiválcem za zadní nápravou v podobě 911 GT3 Cup, 911 GT3 R, 911 GT3 RSR a 911 RSR.

Posledně jmenovaný model se pro příští sezónu dočkal generační obměny a Dr. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, jeho nejnovější verzi uvádí jako největší evoluci v historii tohoto modelu při zachování typického designu řady 911.

Zároveň ovšem dodává, že tento nový závodní automobil není první devětsetjedenáctkou, u níž se motor přestěhoval před zadní nápravu a připomíná úspěšný model 911 GT1 z let 1996 až 1998, který ve své poslední evoluci zvítězil v celkovém pořadí i ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Porsche 911 RSR vzhledem ke svému zařazením do třídy LM-GTE a existenci modelu 919 Hybrid pro vrcholnou kategorii LMP1 sice takové ambice nemá, ale rovněž představuje špičkový závodní automobil.

Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR

Základem pro novinku je samozřejmě karoserie současné generace 991, v níž je ovšem plochý kapalinou chlazený šestiválec o objemu 4000 cm3 s přímým vstřikováním paliva, suchou klikovou skříní a výkonem 375 kW (510 k) uložen netradičně před zadní nápravou.

S motorem je prostřednictvím tříkotoučové závodní spojky z uhlíkových vláken spojen šestistupňová sekvenční převodovka se skříní z hořčíku a řazením pádly pod volantem, která přenáší více než 500 koní výkony na 310 mm široká zadní kovaná kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Michelin o rozměru 31/71-18, zatímco vpředu mají rozměr 30/68-18.

Umístění motoru umožňuje vedle lepšího rozložení hmotností a zásadní úpravy v aerodynamice karoserie, kdy je pod zádí umístění obzvlášť velký difuzor, který v kombinaci s velký přítlačným křídlem nad zádí výrazně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu. Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP).

Podvozek využívá vpředu i vzadu lichoběžníkové nápravy v kombinaci se stavitelnými tlumiči i stabilizátory a došlo k použití elektrohydraulického posilovače řízení. Brzdový systém využívá ocelové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 390 mm vpředu a 355 mm vzadu. Brzdové třmeny jsou šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Doba spartánských vozů pro vytrvalostní závody je dnes skutečně minulostí a nové 911 RSR se může vedle systému zaznamenávajícího veškeré provozní funkce vozu či LED osvětlení pochlubit i vyhřívaným čelním sklem, klimatizací, elektricky stavitelnými zpětnými zrcátky s pamětí, monitorování tlaku v pneumatikách či systémem pro zabránění kolizí s pomaleji jedoucími vozy, využívajícím ke své funkci radaru.

V interiéru je samozřejmostí ochranná klec, hasící systém i skořepinové sedadlo se šestibodovými bezpečnostními pásy, které je s ohledem na maximalizaci bezpečnosti jezdce pevně přimontováno k podlaze a stavitelné jsou pedály s volantem.

Porsche uvádí, že hmotnost nového 911 RSR je 1243 kg podle předpisů pro třídu LM-GTE a jeho celková délka je 4557 mm bez splitteru, difuzoru a zadního přítlačného křídla. Rozvor náprav má tento závodní speciál 2516 mm a automobilka uvádí i rozchod kol, který je vpředu 2042 mm, zatímco vzadu je 2048 mm.

Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem

Porsche 911 RSR ve své nové generaci vyjelo v rámci vývoje na testovací dráhu ve Weissachu poprvé v březnu letošního roku a od té doby jeho prototypy najeli při testování na závodních okruzích v Evropě i Severní Americe celkem 35.000 km, což je údajně nejvíce ze všech doposud vyvíjených závodních GT značky Porsche.

První ostrý start této novinky je naplánován na čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, který se uskuteční v termínu 28. a 29. ledna roku 2017. Následně hodlá Porsche nasadit 911 RSR v sérii FIA World Endurance Championship (WEC), zahrnující 24 hodin Le Mans a rovněž v americkém šampionátu IMSA Weathertech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Porsche

Štítky Porsche Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 



Porsche 911 Carrera 4 GTS British Legends Edition v barvách slavných vítězů z Le Mans Porsche 911 Carrera 4 GTS British Legends Edition v barvách slavných vítězů z Le Mans

Speciální edice modelu 911 Carrera 4 GTS oslavuje trojicí…

Porsche nabídne další puristické modely ve stylu 911 GT3 Touring Package Porsche nabídne další puristické modely ve stylu 911 GT3 Touring Package

Porsche slaví se svými sportovními modely zaměřenými…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…