reklama


Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

 

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů Porsche 911 se představuje ve zcela novém provedení s motorem netradičně uloženým před namísto za zadní nápravou.

Paleta závodních vozů značky Porsche nemá daleko k šířce nabídky jejích sériových modelů. Na nejnižším stupni stojí Cayman GT4 Clubsport, zatímco vrcholem je 919 Hybrid a mezi nimi stojí armáda strojů s šestiválcem za zadní nápravou v podobě 911 GT3 Cup, 911 GT3 R, 911 GT3 RSR a 911 RSR.

Posledně jmenovaný model se pro příští sezónu dočkal generační obměny a Dr. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, jeho nejnovější verzi uvádí jako největší evoluci v historii tohoto modelu při zachování typického designu řady 911.

Zároveň ovšem dodává, že tento nový závodní automobil není první devětsetjedenáctkou, u níž se motor přestěhoval před zadní nápravu a připomíná úspěšný model 911 GT1 z let 1996 až 1998, který ve své poslední evoluci zvítězil v celkovém pořadí i ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Porsche 911 RSR vzhledem ke svému zařazením do třídy LM-GTE a existenci modelu 919 Hybrid pro vrcholnou kategorii LMP1 sice takové ambice nemá, ale rovněž představuje špičkový závodní automobil.

Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR

Základem pro novinku je samozřejmě karoserie současné generace 991, v níž je ovšem plochý kapalinou chlazený šestiválec o objemu 4000 cm3 s přímým vstřikováním paliva, suchou klikovou skříní a výkonem 375 kW (510 k) uložen netradičně před zadní nápravou.

S motorem je prostřednictvím tříkotoučové závodní spojky z uhlíkových vláken spojen šestistupňová sekvenční převodovka se skříní z hořčíku a řazením pádly pod volantem, která přenáší více než 500 koní výkony na 310 mm široká zadní kovaná kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Michelin o rozměru 31/71-18, zatímco vpředu mají rozměr 30/68-18.

Umístění motoru umožňuje vedle lepšího rozložení hmotností a zásadní úpravy v aerodynamice karoserie, kdy je pod zádí umístění obzvlášť velký difuzor, který v kombinaci s velký přítlačným křídlem nad zádí výrazně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu. Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP).

Podvozek využívá vpředu i vzadu lichoběžníkové nápravy v kombinaci se stavitelnými tlumiči i stabilizátory a došlo k použití elektrohydraulického posilovače řízení. Brzdový systém využívá ocelové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 390 mm vpředu a 355 mm vzadu. Brzdové třmeny jsou šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Doba spartánských vozů pro vytrvalostní závody je dnes skutečně minulostí a nové 911 RSR se může vedle systému zaznamenávajícího veškeré provozní funkce vozu či LED osvětlení pochlubit i vyhřívaným čelním sklem, klimatizací, elektricky stavitelnými zpětnými zrcátky s pamětí, monitorování tlaku v pneumatikách či systémem pro zabránění kolizí s pomaleji jedoucími vozy, využívajícím ke své funkci radaru.

V interiéru je samozřejmostí ochranná klec, hasící systém i skořepinové sedadlo se šestibodovými bezpečnostními pásy, které je s ohledem na maximalizaci bezpečnosti jezdce pevně přimontováno k podlaze a stavitelné jsou pedály s volantem.

Porsche uvádí, že hmotnost nového 911 RSR je 1243 kg podle předpisů pro třídu LM-GTE a jeho celková délka je 4557 mm bez splitteru, difuzoru a zadního přítlačného křídla. Rozvor náprav má tento závodní speciál 2516 mm a automobilka uvádí i rozchod kol, který je vpředu 2042 mm, zatímco vzadu je 2048 mm.

Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem

Porsche 911 RSR ve své nové generaci vyjelo v rámci vývoje na testovací dráhu ve Weissachu poprvé v březnu letošního roku a od té doby jeho prototypy najeli při testování na závodních okruzích v Evropě i Severní Americe celkem 35.000 km, což je údajně nejvíce ze všech doposud vyvíjených závodních GT značky Porsche.

První ostrý start této novinky je naplánován na čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, který se uskuteční v termínu 28. a 29. ledna roku 2017. Následně hodlá Porsche nasadit 911 RSR v sérii FIA World Endurance Championship (WEC), zahrnující 24 hodin Le Mans a rovněž v americkém šampionátu IMSA Weathertech.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Ze snaživého eléva se stal klíčový muž Hradu. Teď přichází Forejtův pád Ze snaživého eléva se stal klíčový muž Hradu. Teď přichází Forejtův pád

Konec spekulacím. Všudypřítomný ceremoniář Jindřich…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která…

Note 7 na smetišti dějin Note 7 na smetišti dějin

Měl to být komerční trhák letošního léta, který naváže…

Je dobře, že mzdy v Česku rostou, říká Pavel Bouška, expandující výrobce krmiv Je dobře, že mzdy v Česku rostou, říká Pavel Bouška, expandující výrobce krmiv

Pavel Bouška již pronikl do žebříčků českých miliardářů.…

 
Zdroj: Porsche
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo TechArt GTstreet R: Ohromující výkon a vzhled pro Porsche 911 Turbo

Nový TechArt GTstreet R je pokračovatelem dlouhé linie…

Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem

Porsche představuje nejnovější verzi nejprodávanějšího…

 



 
Tak to jen on! Nový Opel Insignia má kabinu jak ze závodního auta

Tak to jen on! Nový Opel Insignia má kabinu jak ze závodního auta

Dnes 08:05

Opel Insignia se v druhé generace výrazně proměnil. Je sportovněji tvarován, je delší a výrazně lehčí.




Blesk.cz

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi rapidně ubylo turistů

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi…

Turecké hotely bojují s vážnými problémy, protože jejich obsazenost prudce klesla a je nejnižší v Evropě. Hotely…

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše Nobelovku. Ministr je na prášcích

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše…

Miloš Zeman ve středu přišel do Poslanecké sněmovny u příležitosti schvalování státního rozpočtu pro příští rok.…

 

iSport.cz

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem Beckerem

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem…

Srbský tenista Novak Djokovič po sezoně, v níž přišel o post světové jedničky, ukončil spolupráci s koučem…

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí, Barcelona i Kyjev nadělovaly

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí,…

Švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým prohrála v posledním utkání základní skupiny Ligy mistrů s…

 

Reflex.cz

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív fotografovali zesnulí

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív…

Morbidní, nebo kouzelné? Zvyk, který přivedla na svět Daguerrotypie, neboli předchůdce moderní fotografie,…

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Na Mikuláše Česká televize zveřejnila naprosto pekelná čísla o finanční uvážlivosti našeho národa. Je těžké si…

 
 
reklama