Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

 

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů Porsche 911 se představuje ve zcela novém provedení s motorem netradičně uloženým před namísto za zadní nápravou.

Paleta závodních vozů značky Porsche nemá daleko k šířce nabídky jejích sériových modelů. Na nejnižším stupni stojí Cayman GT4 Clubsport, zatímco vrcholem je 919 Hybrid a mezi nimi stojí armáda strojů s šestiválcem za zadní nápravou v podobě 911 GT3 Cup, 911 GT3 R, 911 GT3 RSR a 911 RSR.

Posledně jmenovaný model se pro příští sezónu dočkal generační obměny a Dr. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, jeho nejnovější verzi uvádí jako největší evoluci v historii tohoto modelu při zachování typického designu řady 911.

Zároveň ovšem dodává, že tento nový závodní automobil není první devětsetjedenáctkou, u níž se motor přestěhoval před zadní nápravu a připomíná úspěšný model 911 GT1 z let 1996 až 1998, který ve své poslední evoluci zvítězil v celkovém pořadí i ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Porsche 911 RSR vzhledem ke svému zařazením do třídy LM-GTE a existenci modelu 919 Hybrid pro vrcholnou kategorii LMP1 sice takové ambice nemá, ale rovněž představuje špičkový závodní automobil.

Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR

Základem pro novinku je samozřejmě karoserie současné generace 991, v níž je ovšem plochý kapalinou chlazený šestiválec o objemu 4000 cm3 s přímým vstřikováním paliva, suchou klikovou skříní a výkonem 375 kW (510 k) uložen netradičně před zadní nápravou.

S motorem je prostřednictvím tříkotoučové závodní spojky z uhlíkových vláken spojen šestistupňová sekvenční převodovka se skříní z hořčíku a řazením pádly pod volantem, která přenáší více než 500 koní výkony na 310 mm široká zadní kovaná kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Michelin o rozměru 31/71-18, zatímco vpředu mají rozměr 30/68-18.

Umístění motoru umožňuje vedle lepšího rozložení hmotností a zásadní úpravy v aerodynamice karoserie, kdy je pod zádí umístění obzvlášť velký difuzor, který v kombinaci s velký přítlačným křídlem nad zádí výrazně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu. Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP).

Podvozek využívá vpředu i vzadu lichoběžníkové nápravy v kombinaci se stavitelnými tlumiči i stabilizátory a došlo k použití elektrohydraulického posilovače řízení. Brzdový systém využívá ocelové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 390 mm vpředu a 355 mm vzadu. Brzdové třmeny jsou šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Doba spartánských vozů pro vytrvalostní závody je dnes skutečně minulostí a nové 911 RSR se může vedle systému zaznamenávajícího veškeré provozní funkce vozu či LED osvětlení pochlubit i vyhřívaným čelním sklem, klimatizací, elektricky stavitelnými zpětnými zrcátky s pamětí, monitorování tlaku v pneumatikách či systémem pro zabránění kolizí s pomaleji jedoucími vozy, využívajícím ke své funkci radaru.

V interiéru je samozřejmostí ochranná klec, hasící systém i skořepinové sedadlo se šestibodovými bezpečnostními pásy, které je s ohledem na maximalizaci bezpečnosti jezdce pevně přimontováno k podlaze a stavitelné jsou pedály s volantem.

Porsche uvádí, že hmotnost nového 911 RSR je 1243 kg podle předpisů pro třídu LM-GTE a jeho celková délka je 4557 mm bez splitteru, difuzoru a zadního přítlačného křídla. Rozvor náprav má tento závodní speciál 2516 mm a automobilka uvádí i rozchod kol, který je vpředu 2042 mm, zatímco vzadu je 2048 mm.

Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem

Porsche 911 RSR ve své nové generaci vyjelo v rámci vývoje na testovací dráhu ve Weissachu poprvé v březnu letošního roku a od té doby jeho prototypy najeli při testování na závodních okruzích v Evropě i Severní Americe celkem 35.000 km, což je údajně nejvíce ze všech doposud vyvíjených závodních GT značky Porsche.

První ostrý start této novinky je naplánován na čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, který se uskuteční v termínu 28. a 29. ledna roku 2017. Následně hodlá Porsche nasadit 911 RSR v sérii FIA World Endurance Championship (WEC), zahrnující 24 hodin Le Mans a rovněž v americkém šampionátu IMSA Weathertech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni

Na mýtném se v květnu od kamionů a autobusů vybralo…

111 let záchranářských Škodovek. Připomeňte si slavné sanitky 111 let záchranářských Škodovek. Připomeňte si slavné sanitky

Historie záchranářských aut z Mladé Boleslavi se začala…

Digitální diář na papíře. Daysee vstoupil na Kickstarter, zatím vybral ale jen zlomek Digitální diář na papíře. Daysee vstoupil na Kickstarter, zatím vybral ale jen zlomek

Přepis narozenin rodinných příslušníků, kolegů či přátel…

 
Zdroj: Porsche

Štítky Porsche Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Chtěli byste Porsche 911 GT2 RS? Máte smůlu! Po týdnu je skoro vyprodané... Chtěli byste Porsche 911 GT2 RS? Máte smůlu! Po týdnu je skoro vyprodané...

Od premiéry nového GT2 RS uplynulo něco přes týden a už…

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series: Limitka není jen zlatá Porsche 911 Turbo S Exclusive Series: Limitka není jen zlatá

Porsche poskytlo více fotografií nejnovějšího produktu…

 



 
Online: Kvalifikace na Grand Prix Ázerbájdžánu

Online: Kvalifikace na Grand Prix Ázerbájdžánu

Dnes 14:50

Mercedes, Ferrari a Red Bull se v kvalifikaci poperou o první místa. Kdo získá v Baku pole position? Kvalifikace začíná v 15:00.




Blesk.cz

ISIS zabíjí děti, chce tím odradit rodiny od útěku z Mosulu

ISIS zabíjí děti, chce tím odradit rodiny od útěku z Mosulu

Zvěrstva samozvaného chalífátu neznají mezí. Dobývání Mosulu iráckou armádou jde velmi pomalu. Islamisté totiž…

„Mohl změnit svět.“ S Ottem propuštěným z KLDR se loučilo 2500 lidí

„Mohl změnit svět.“ S Ottem propuštěným z KLDR se…

Ve čtvrtek zazněly před wyomingskou střední školou dudy. Jejich zvuk vedl 2500 smutečních hostů k poslednímu…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Prasák Manara ukazuje Čechům sex s oslem

Prasák Manara ukazuje Čechům sex s oslem

Pokud jde o vnadné ženy, měl český komiks Káju Saudka. V Itálii mají na bujná poprsí legendárního, světově…

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…