Porsche 911 RSR šokuje motorem uloženým uprostřed!

 

Nejvýše postavený typ v hierarchii závodních derivátů Porsche 911 se představuje ve zcela novém provedení s motorem netradičně uloženým před namísto za zadní nápravou.

Paleta závodních vozů značky Porsche nemá daleko k šířce nabídky jejích sériových modelů. Na nejnižším stupni stojí Cayman GT4 Clubsport, zatímco vrcholem je 919 Hybrid a mezi nimi stojí armáda strojů s šestiválcem za zadní nápravou v podobě 911 GT3 Cup, 911 GT3 R, 911 GT3 RSR a 911 RSR.

Posledně jmenovaný model se pro příští sezónu dočkal generační obměny a Dr. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, jeho nejnovější verzi uvádí jako největší evoluci v historii tohoto modelu při zachování typického designu řady 911.

Zároveň ovšem dodává, že tento nový závodní automobil není první devětsetjedenáctkou, u níž se motor přestěhoval před zadní nápravu a připomíná úspěšný model 911 GT1 z let 1996 až 1998, který ve své poslední evoluci zvítězil v celkovém pořadí i ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Porsche 911 RSR vzhledem ke svému zařazením do třídy LM-GTE a existenci modelu 919 Hybrid pro vrcholnou kategorii LMP1 sice takové ambice nemá, ale rovněž představuje špičkový závodní automobil.

Porsche začíná odhalovat nástupce 911 RSR

Základem pro novinku je samozřejmě karoserie současné generace 991, v níž je ovšem plochý kapalinou chlazený šestiválec o objemu 4000 cm3 s přímým vstřikováním paliva, suchou klikovou skříní a výkonem 375 kW (510 k) uložen netradičně před zadní nápravou.

S motorem je prostřednictvím tříkotoučové závodní spojky z uhlíkových vláken spojen šestistupňová sekvenční převodovka se skříní z hořčíku a řazením pádly pod volantem, která přenáší více než 500 koní výkony na 310 mm široká zadní kovaná kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Michelin o rozměru 31/71-18, zatímco vpředu mají rozměr 30/68-18.

Umístění motoru umožňuje vedle lepšího rozložení hmotností a zásadní úpravy v aerodynamice karoserie, kdy je pod zádí umístění obzvlášť velký difuzor, který v kombinaci s velký přítlačným křídlem nad zádí výrazně zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu. Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP).

Podvozek využívá vpředu i vzadu lichoběžníkové nápravy v kombinaci se stavitelnými tlumiči i stabilizátory a došlo k použití elektrohydraulického posilovače řízení. Brzdový systém využívá ocelové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 390 mm vpředu a 355 mm vzadu. Brzdové třmeny jsou šestipístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu.

Doba spartánských vozů pro vytrvalostní závody je dnes skutečně minulostí a nové 911 RSR se může vedle systému zaznamenávajícího veškeré provozní funkce vozu či LED osvětlení pochlubit i vyhřívaným čelním sklem, klimatizací, elektricky stavitelnými zpětnými zrcátky s pamětí, monitorování tlaku v pneumatikách či systémem pro zabránění kolizí s pomaleji jedoucími vozy, využívajícím ke své funkci radaru.

V interiéru je samozřejmostí ochranná klec, hasící systém i skořepinové sedadlo se šestibodovými bezpečnostními pásy, které je s ohledem na maximalizaci bezpečnosti jezdce pevně přimontováno k podlaze a stavitelné jsou pedály s volantem.

Porsche uvádí, že hmotnost nového 911 RSR je 1243 kg podle předpisů pro třídu LM-GTE a jeho celková délka je 4557 mm bez splitteru, difuzoru a zadního přítlačného křídla. Rozvor náprav má tento závodní speciál 2516 mm a automobilka uvádí i rozchod kol, který je vpředu 2042 mm, zatímco vzadu je 2048 mm.

Porsche 911 GT3 Cup: Nová generace se čtyřlitrem

Porsche 911 RSR ve své nové generaci vyjelo v rámci vývoje na testovací dráhu ve Weissachu poprvé v březnu letošního roku a od té doby jeho prototypy najeli při testování na závodních okruzích v Evropě i Severní Americe celkem 35.000 km, což je údajně nejvíce ze všech doposud vyvíjených závodních GT značky Porsche.

První ostrý start této novinky je naplánován na čtyřiadvacetihodinový závod v Daytoně, který se uskuteční v termínu 28. a 29. ledna roku 2017. Následně hodlá Porsche nasadit 911 RSR v sérii FIA World Endurance Championship (WEC), zahrnující 24 hodin Le Mans a rovněž v americkém šampionátu IMSA Weathertech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet přestaly létat s ruskými stroji Konec suchojů v Evropě. Irské aerolinky CityJet přestaly létat s ruskými stroji

Irská letecká společnost CityJet přestala létat s letouny…

První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři První odhad výsledků: ANO by mohlo mít v Evropském parlamentu osm zástupců, ODS čtyři

Hnutí ANO premiéra Andreje Babiše by po květnových…

ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell ČEZ prodal podíl ve výrobci bateriových úložišť Sonnen. Německou firmu převzal Shell

Dceřiná společnost energetického kolosu ČEZ – Inven…

Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci Šéfkuchař Punčochář odchází z Grand Cru. Otevře si vlastní restauraci

Jeden z nejznámějších českých šéfkuchařů Jan Punčochář…

 
Zdroj: Porsche

Štítky Porsche Nové modely Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Gemballa GTR 8XX Evo-R s výkonem přes 800 koní bylo původně Porsche 911 Turbo Gemballa GTR 8XX Evo-R s výkonem přes 800 koní bylo původně Porsche 911 Turbo

Německý specialista na Porsche si opět vzal do parády…

Porsche 911 GT2 RS Clubsport míří s výkonem 700 koní na závodní okruhy Porsche 911 GT2 RS Clubsport míří s výkonem 700 koní na závodní okruhy

Porsche 911 generace 991 sice již pomalu odchází ze…

 



 
Tak to je on! Nový Ford Focus ST využívá motor z Mustangu a poznatky z vývoje Fordu GT

Tak to je on! Nový Ford Focus ST využívá motor z Mustangu a poznatky z vývoje Fordu GT

Dnes 10:40

Nový hot hatch se stává jedinou verzí aktuální Focusu s benzinovým čtyřválcem. K dispozici ale nadále bude i s turbodieselem.




Blesk.cz

Dobrali jste antibiotika? Lékař: Tohle musíte hned udělat!

Dobrali jste antibiotika? Lékař: Tohle musíte hned udělat!

Užívali jste poslední dobou antibiotika? Pak je potřeba dát vaše střeva zase „do pohody7. Velmi závažným…

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Jaromír Jágr slavil 47! Nejkrásnější dárek mu dala Kopřivová

Lepší prožití 47. narozenin si snad ani nemohl přát. Jaromír Jágr strávil večer se svou Veronikou. A přímo na ledě!

 

iSport.cz

Hašek to má nahnuté! Bohemians po sérii bez výhry řešili výměnu trenéra

Hašek to má nahnuté! Bohemians po sérii bez výhry…

V minulé sezoně byl pro zelenobílý národ bohem, teď je mužem na odstřel. Podle informací deníku Sport vedení…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými vrstvami i technologiemi

Kinopremiéry: Láska napříč generacemi, společenskými…

Alita miluje Huga, Arturovi se líbí Anička, Christian má zálusk na Marion a Phillipa pojí s Dellem přátelství…

Facebook podle britských zákonodárců potřebuje regulaci, vedení firmy označili za digitální gangstery

Facebook podle britských zákonodárců potřebuje…

Sociální síť Facebook naléhavě potřebuje regulaci, která umožní chránit soukromí uživatelů a bojovat proti…