Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche vyloučilo stavbu továrny v Číně, lidé totiž chtějí auta z Německa

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 2. 2021 • 07:41
23
24
Zobrazit náhledy (23)
Porsche Macan Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche

Čína je pro Porsche největším trhem, přesto se vlastní továrny v nejbližších letech nedočká. A vysvětlení je celkem jednoduché.

Čína se během posledních let stala největším automobilovým trhem na světě, což řadu společností motivovalo k výstavbě lokálních závodů. Porsche však v nejbližší době nic podobného nechystá, jak v rozhovoru pro Financial Times uvedl šéf značky Oliver Blume.

Je to kvalitativní a prémiový argument, vyrábět stále auta z Evropy pro Čínu,“ uvedl Blume pro Financial Times. Vzápětí pak dodal, že by přesunutí výroby zkrátka v současnosti nedávalo žádný smysl.

O významu čínského trhu pro hospodaření Porsche přitom skvěle vypovídají prodejní čísla za minulý rok. Porsche dodalo svým zákazníkům celkem 272.162 vozů, přičemž 57.294 strojů zamířilo do USA, 80.892 kus zůstalo v Evropě a 88.968 vozů zamířilo právě k zákazníkům do Číny.

Blume ovšem připustil, že v případě dalšího růstu čínského trhu by automobilka mohla své postavení přehodnotit. Bavíme se však stále o dlouhodobém horizontu. „Možná během 10 let, nevím,“ uvedl pro Financial Times. „Hodně to záleží na vývoji čísel a předpisů v každé zemi.

Sluší se ale dodat, že ne všechny modely Porsche se mohou pyšnit statutem „Made in Germany“. Například model Cayenne se totiž vyrábí v závodu automobilky VW Group ve slovenské Bratislavě. Starší modely Cayman a Boxster zase vznikaly ve finském závodu Valmet Automotive.

Automobilka navíc nedávno investovala šest miliard euro do modernizace svého hlavního závodu v Zuffenhausenu, kde vznikla nová linka pro výrobu elektromobilů. Porsche přitom počítá s tím, že v příštích letech bude navyšovat právě produkci elektromobilů, jejichž nabídka by se postupně měla rozšířit o modely Taycan Cross Turismo a elektrický Macan.

Související články

Témata
17. 2. 2021 21:21
Re: EU bude battery sobestacna v 2025
zkus glencore
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 18:32
Re: EU bude battery sobestacna v 2025
Čína je třetí největší producent lithia (co na tom, že nemá dostatečné zásoby, koupila si je jinde) a sedí na největší světové zásobě kobaltu... Zaspal jsi ve vývoji, ale nejspíš to k vám na ideologická školení ještě nedošlo. Chápu, musíte se učit, jak šířit nenávist.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 18:25
Re: Jediný segment
Jdi už fakt s tou svou ideologií někam do pi*či, ***. Nabliješ ty svoje sra*ky úplně všude, i když to vůbec není k tématu. Jen ukazuješ, jak jsi hloupý a vůbec ničemu nerozumíš.
17. 2. 2021 17:44
Re: Jediný segment
A kdo udává ten "trend vývoje? Já ti to povím - nyní panující grétističtí extrémisté. Až všechno kolem sebe ničí, tak po volebním debaklu odtáhnou se svěšeným ocasem a dalších 20 let to tady budeme ekonomicky dávat dohromady! :-O :-( :no:
17. 2. 2021 15:57
Re: EU bude battery sobestacna v 2025
nemyslim si, ze to je cesta.
vyrobit palivo z CO2 vyzaduje dost energie a to pak v motoru spalit s 20-30% ucinnosti je mnohem min efektivni nez nabit baterku a jezdit na elektriku. to uz je efektivnejsi vodik a palivove clanky

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud