Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche vyloučilo stavbu továrny v Číně, lidé totiž chtějí auta z Německa

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Čína je pro Porsche největším trhem, přesto se vlastní továrny v nejbližších letech nedočká. A vysvětlení je celkem jednoduché.

Čína se během posledních let stala největším automobilovým trhem na světě, což řadu společností motivovalo k výstavbě lokálních závodů. Porsche však v nejbližší době nic podobného nechystá, jak v rozhovoru pro Financial Times uvedl šéf značky Oliver Blume.

Je to kvalitativní a prémiový argument, vyrábět stále auta z Evropy pro Čínu,“ uvedl Blume pro Financial Times. Vzápětí pak dodal, že by přesunutí výroby zkrátka v současnosti nedávalo žádný smysl.

O významu čínského trhu pro hospodaření Porsche přitom skvěle vypovídají prodejní čísla za minulý rok. Porsche dodalo svým zákazníkům celkem 272.162 vozů, přičemž 57.294 strojů zamířilo do USA, 80.892 kus zůstalo v Evropě a 88.968 vozů zamířilo právě k zákazníkům do Číny.

Blume ovšem připustil, že v případě dalšího růstu čínského trhu by automobilka mohla své postavení přehodnotit. Bavíme se však stále o dlouhodobém horizontu. „Možná během 10 let, nevím,“ uvedl pro Financial Times. „Hodně to záleží na vývoji čísel a předpisů v každé zemi.

Sluší se ale dodat, že ne všechny modely Porsche se mohou pyšnit statutem „Made in Germany“. Například model Cayenne se totiž vyrábí v závodu automobilky VW Group ve slovenské Bratislavě. Starší modely Cayman a Boxster zase vznikaly ve finském závodu Valmet Automotive.

Automobilka navíc nedávno investovala šest miliard euro do modernizace svého hlavního závodu v Zuffenhausenu, kde vznikla nová linka pro výrobu elektromobilů. Porsche přitom počítá s tím, že v příštích letech bude navyšovat právě produkci elektromobilů, jejichž nabídka by se postupně měla rozšířit o modely Taycan Cross Turismo a elektrický Macan.

Ondřej Mára
Diskuze (24)

Doporučujeme

17. 2. 2021 21:21
Re: EU bude battery sobestacna v 2025
zkus glencore
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 18:32
Re: EU bude battery sobestacna v 2025
Čína je třetí největší producent lithia (co na tom, že nemá dostatečné zásoby, koupila si je jinde) a sedí na největší světové zásobě kobaltu... Zaspal jsi ve vývoji, ale nejspíš to k vám na ideologická školení ještě nedošlo. Chápu, musíte se učit, jak šířit nenávist.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2021 18:25
Re: Jediný segment
Jdi už fakt s tou svou ideologií někam do pi*či, ***. Nabliješ ty svoje sra*ky úplně všude, i když to vůbec není k tématu. Jen ukazuješ, jak jsi hloupý a vůbec ničemu nerozumíš.
17. 2. 2021 17:44
Re: Jediný segment
A kdo udává ten "trend vývoje? Já ti to povím - nyní panující grétističtí extrémisté. Až všechno kolem sebe ničí, tak po volebním debaklu odtáhnou se svěšeným ocasem a dalších 20 let to tady budeme ekonomicky dávat dohromady! :-O :-( :no:
17. 2. 2021 15:57
Re: EU bude battery sobestacna v 2025
nemyslim si, ze to je cesta.
vyrobit palivo z CO2 vyzaduje dost energie a to pak v motoru spalit s 20-30% ucinnosti je mnohem min efektivni nez nabit baterku a jezdit na elektriku. to uz je efektivnejsi vodik a palivove clanky