Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche šlape cestičku Taycanu. Postavilo celý park supernabíječek pro elektromobily

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 2. 2020 • 03:05
4
57

Německá automobilka přivedla na svět první sériový elektromobil, jen tím ale nekončí. Elektromobilitu podporuje i budováním infrastruktury.

Automobilka Porsche loni po dlouhých letech čekání konečně oficiálně představila čistě elektrický model Taycan. Jde přitom o první bateriovou vlaštovku, na kterou mají v budoucnu navázat další a další stuttgartské elektromobily.

Jen u samotných elektroaut ale společnost zůstat nechce. Cestičku Taycanu k váhavým zákazníkům se snaží vyšlapat třeba podporou infrastruktury. A tak v německém Lipsku vybudovala zbrusu nové nabíječky. Ne jeden nebo dva stojany, ale rovnou celý park! Porsche říká, že jde o nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů.

Park čítá šest interních nabíječek o výkonu 350 kW pro zákazníky Porsche, dvanáct veřejně dostupných nabíječek rovněž s výkonem 350 kW, čtveřici veřejných stojanů s výkonem 22 kW a další stejně výkonné dobíječky v nespecifikovaném počtu pro návštěvníky centra.

Do konce března letošního roku bude nabíjení zákazníkům k dispozici zcela zdarma. Nejen majitelům Porsche, ale i všem dalším vlastníkům elektrovozů. Posléze už se bude platit kartou dle aktuálních podmínek dodavatele energie.

„Nový nabíjecí park významně obohatí infrastrukturu ve středním Německu. Elektromobily a plug-in hybridy všech značek jsou vítány. Jsme rádi, že můžeme nabídnout atraktivní možnost dobíjení pro majitele elektromobilů v Lipsku a okolí,“ říká Gerd Rupp, předseda představenstva továrny Porsche v Lipsku. „Během čekání mohou zákazníci využít služeb zákaznického centra Porsche včetně historické výstavy vozidel a našeho obchodu,“ dodává.

Zajímavý je rovněž fakt, že Porsche si nabíječky navrhlo a vyrobilo zcela samo prostřednictvím divize Porsche Engineering. „V závislosti na modelu lze získat dojezd 100 kilometrů za pouhých pět minut, rychlonabíjení mohou využít všechna vozidla, jejichž pohon to umožňuje,“ dodává oficiální zpráva. Do doby, za kterou dotankujete plnou nádrž, mají i tyto nabíječky pořád ještě daleko, přesto je to ve srovnání s možnostmi před pár lety výrazný posun kupředu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Jerry.Gunman
25. 2. 2020 17:38
Re: Když si to jednoduše spočítám...
Zdárek Done,
účty od elektrospolečností samozřejmě občas musím studovat taky, jako asi každý.
Jak jsem psal níže/výše, šlo mi o to zjistit, zda v článku citované tvrzení (nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů) může být pravdivé.
Jak to tak vypadá, tak "asi" není.
S vysokou mírou pravděpodobnosti lze tedy mít za prokázané, že tento (PRO-elektromobilní) článek je založen na LŽI, kterou vyplodilo PR oddělení automobilky Porsche
Toť vše. Nic víc ani méně v tom nehledej


BTW, kdybys viděl JAK malilililililililililililililililinkaté drobnůstky občas musím očas se zákazníky řešit, "asi" by jsi měl taky vycvičené oko na detaily... Zažil jsem situaci, kdy se řešila reklamace zboží od konečného zákazníka (několik kamionů hotových dílů se stahovalo přímo z automobilky a po celém dodavatelském řetězci to došlo až k nám) a řešilo se, zda příměs jedné látky v daném materiálu je spíše 1 nebo 1,5 promile ...
A na tomto PŮL PROMILE se otáčela reklamace v hodnotě +- 200.000 Eurů. A věř tomu, že jsme z toho byli všichni propocení až... ba i jinde. :-O
Avatar - Jerry.Gunman
25. 2. 2020 17:19
Re: Když si to jednoduše spočítám...
Jakube,
souhlasím s oběma vašimi body - nominální příkon je něco jiného než reálný odběr atd atd atd.
Chtěl jsem toliko zjistit, zda v článku citované tvrzení (nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů) může být pravdivé.
Jak to tak vypadá, tak "asi" není.
S vysokou mírou pravděpodobnosti lze tedy mít za prokázané, že tento (PRO-elektromobilní) článek je založen na LŽI.
Toť vše. Nic víc ani méně v tom nehledejte
25. 2. 2020 16:19
Re: Když si to jednoduše spočítám...
Ahoj Jerry,

Jestlize to beres doslova a technicky, tak se na tom samozrejme shodneme.

Ale taky se shodneme na tom, ze i kdyz platis CEZu, tak podle stejnyho principu odebiras i od EONu.. A je to dulezity??
Proste energeticka spolecnost mnozstvi odebrane energie MUSI vyrobit z obnovitelnych zdroju.

Samozrejme v jednom urcitym okamziku to musis brat s rezervou a muze se ti tam nejaka 'spinava' energie dostat. Ale o to asi nejde ne? Myslim, ze tady resis vec, ktera k reseni neni. Jde o to komu platis a kolik se toho vyrobi. A samozrejme dokud bude 'fosilni elektrika', tak se ti tam bude 'primichavat' :-)
Hele nechci te precenovat, ale ja si ve skutecnosti myslim, ze tomu moc dobre rozumis... ;-)

Zkus mi odpovedet, jestli si opravdu myslis, ze na tom o cem pises skutecne zalezi. Ja myslim, ze jsme si o tom (jestli je to skutecne ryzi pravda v kazdy okamzik..) podiskutovali, ale pritom je to takova blbost :-)

PS Z pohledu ekonomickyho (za co zaplatis) je ten slogan (nejspise) pravdivej ;-) No a to za co zaplatis, je tak nejak v kapitalsmu to nejpodstatnejsi ;-) O tom, ze si cucnes jinde a ta zelena se vyrobi (drive) nebo pozdeji a vykompenzuje to.. muzes psat tak do diskuze na acz.

PPS Hlavne z toho nevyvozuj zadny zaver co by kdyby v budoucnu a jen se zelenou atd. To s tim nesouvisi. Grid se v budoucnu stejne tak radikalne zmeni, ze jakekoli uvahy na zaklade dnesni situace jsou zcestne.
25. 2. 2020 15:23
Re: Když si to jednoduše spočítám...
Ale tam to není o tom, že to není čím napájet ale o tom, že ta výstavba sloupů a instalace trolejí sotjí tolik, že to těch pár motoráčků nezaplatí.
25. 2. 2020 15:21
Re: Když si to jednoduše spočítám...
1. Je třeba si uvědomit, že těch 350kW není zdaleka využíváno po celou dobu nabíjení. Je to třeba jen 50% doby, pak se výkon snižuje. Takže váš výpočet platí za předpokladu, že všechna auta přijedou ve stejný okamžik.
2. 5-6MW je jedna výkonná elektrická lokomotiva. Elektrický rychlovlak má ještě více. Je snad problém s rozjezdem vlaku?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku