Porsche šlape cestičku Taycanu. Postavilo celý park supernabíječek pro elektromobily
Německá automobilka přivedla na svět první sériový elektromobil, jen tím ale nekončí. Elektromobilitu podporuje i budováním infrastruktury.
Automobilka Porsche loni po dlouhých letech čekání konečně oficiálně představila čistě elektrický model Taycan. Jde přitom o první bateriovou vlaštovku, na kterou mají v budoucnu navázat další a další stuttgartské elektromobily.
Jen u samotných elektroaut ale společnost zůstat nechce. Cestičku Taycanu k váhavým zákazníkům se snaží vyšlapat třeba podporou infrastruktury. A tak v německém Lipsku vybudovala zbrusu nové nabíječky. Ne jeden nebo dva stojany, ale rovnou celý park! Porsche říká, že jde o nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů.
Park čítá šest interních nabíječek o výkonu 350 kW pro zákazníky Porsche, dvanáct veřejně dostupných nabíječek rovněž s výkonem 350 kW, čtveřici veřejných stojanů s výkonem 22 kW a další stejně výkonné dobíječky v nespecifikovaném počtu pro návštěvníky centra.
Do konce března letošního roku bude nabíjení zákazníkům k dispozici zcela zdarma. Nejen majitelům Porsche, ale i všem dalším vlastníkům elektrovozů. Posléze už se bude platit kartou dle aktuálních podmínek dodavatele energie.
„Nový nabíjecí park významně obohatí infrastrukturu ve středním Německu. Elektromobily a plug-in hybridy všech značek jsou vítány. Jsme rádi, že můžeme nabídnout atraktivní možnost dobíjení pro majitele elektromobilů v Lipsku a okolí,“ říká Gerd Rupp, předseda představenstva továrny Porsche v Lipsku. „Během čekání mohou zákazníci využít služeb zákaznického centra Porsche včetně historické výstavy vozidel a našeho obchodu,“ dodává.
Zajímavý je rovněž fakt, že Porsche si nabíječky navrhlo a vyrobilo zcela samo prostřednictvím divize Porsche Engineering. „V závislosti na modelu lze získat dojezd 100 kilometrů za pouhých pět minut, rychlonabíjení mohou využít všechna vozidla, jejichž pohon to umožňuje,“ dodává oficiální zpráva. Do doby, za kterou dotankujete plnou nádrž, mají i tyto nabíječky pořád ještě daleko, přesto je to ve srovnání s možnostmi před pár lety výrazný posun kupředu.