
Příští generace Citroënu C3 Picasso se možná bude vyrábět ve Španělsku
Zatím ještě neoficiální změna místa výroby malého Picassa je logická. Loni v únoru totiž podepsal koncern PSA dohodu s General Motors. A Opel vyvíjí novou Merivu, kterou hodlá produkovat stejně jako současný model i jeho předchůdce ve Figueruelas u Zaragozy. Obě malá MPV toho mají mít dle španělského Autoblogu v blízké budoucnosti mnoho společného, alespoň tomu vše nasvědčuje. Jejich úzké propojení je více než jisté, půjde hlavně o sdílení platformy, ale i mnoha dalších prvků. Mimochodem, k Zaragoze se odstěhuje nejspíš rovněž další Mokka, ale to je poznámka na okraj, o tu nám teď nejde.
Současné C3 Picasso má za sebou pět let života, jeho podoba byla odhalena v červenci 2008. Nejvýraznější modernizací pak prošlo loni v září. Čeká jej tedy ještě nějaký ten rok na linkách. V Trnavě však loni vzniklo 70 tisíc kusů a produkce je zde údajně nerentabilní. Francouzský koncern nechce utrácet za vývoj nového modelu příliš mnoho financí, které navíc nemá, vždyť na tom není finančně zrovna nejlépe. I z tohoto důvodu je společná práce na něm nástupců to nejrozumnější, co lze udělat. Meriva B se „sebevražednými“ dveřmi se objevila v sériové podobě později než C3 Picasso, až na jaře 2010.
PSA v současnosti vyrábí ve Španělsku několik modelů. Ve Vigu vznikají větší C4 Picasso a užitková dvojčata Peugeot Partner/Citroën Berlingo. V metropoli Madridu ještě běží produkce Peugeotů 207 CC a SW. Trnavský závod PSA Peugeot Citroën Slovakia se stal kromě malého Picassa rodištěm i aktuální úspěšné 208. Poslední dvěstesedmička vyjela z bran továrny už v květnu 2012.