Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští generace Citroënu C3 Picasso se možná bude vyrábět ve Španělsku

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 7. 2013 • 11:12
6
Další generace Citroënu C3 Picasso se s největší pravděpodobností přesune z Trnavy na Pyrenejský poloostrov.

Zatím ještě neoficiální změna místa výroby malého Picassa je logická. Loni v únoru totiž podepsal koncern PSA dohodu s General Motors. A Opel vyvíjí novou Merivu, kterou hodlá produkovat stejně jako současný model i jeho předchůdce ve Figueruelas u Zaragozy. Obě malá MPV toho mají mít dle španělského Autoblogu v blízké budoucnosti mnoho společného, alespoň tomu vše nasvědčuje. Jejich úzké propojení je více než jisté, půjde hlavně o sdílení platformy, ale i mnoha dalších prvků. Mimochodem, k Zaragoze se odstěhuje nejspíš rovněž další Mokka, ale to je poznámka na okraj, o tu nám teď nejde.

Současné C3 Picasso má za sebou pět let života, jeho podoba byla odhalena v červenci 2008. Nejvýraznější modernizací pak prošlo loni v září. Čeká jej tedy ještě nějaký ten rok na linkách. V Trnavě však loni vzniklo 70 tisíc kusů a produkce je zde údajně nerentabilní. Francouzský koncern nechce utrácet za vývoj nového modelu příliš mnoho financí, které navíc nemá, vždyť na tom není finančně zrovna nejlépe. I z tohoto důvodu je společná práce na něm nástupců to nejrozumnější, co lze udělat. Meriva B se „sebevražednými“ dveřmi se objevila v sériové podobě později než C3 Picasso, až na jaře 2010.

PSA v současnosti vyrábí ve Španělsku několik modelů. Ve Vigu vznikají větší C4 Picasso a užitková dvojčata Peugeot Partner/Citroën Berlingo. V metropoli Madridu ještě běží produkce Peugeotů 207 CC a SW. Trnavský závod PSA Peugeot Citroën Slovakia se stal kromě malého Picassa rodištěm i aktuální úspěšné 208. Poslední dvěstesedmička vyjela z bran továrny už v květnu 2012.

Související články

Témata
12. 7. 2013 12:09
Re: nelogicke argumenty
Ten text te hymny je docela zmaknuty :yes: , interpretace samozrejme desna :-)
11. 7. 2013 22:22
nelogicke argumenty
Ak c3picasso je nerentabilne vyrabat v Trnave, tak preco lacnejsie modely 208 su rentabilne vyrabat v TT (v tejto tovarni sa vyrabaju nizsie modely 208) .
Odkedy je lacnejsie vyrabat v spanielsku so socialnymi zakonmi, zlou pracovnou moralkou a vyssimi nakladmi na pracu oproti sk?

Jediny logicky argument pre vyrobu novej c3p v ESP je joint venture podnik. Opel vyraba nejake modely v ESP? Alebo preco by mal PSA trvat na vyrobe c3p v ESP, kedze argumenty v clanku povazujem za irelevantne?

BTW, kto pozna novu hymnu pezotu?:-)

[odkaz]

a sorry za offtopic ale nemozem si to odpustit, musim to sem dat:-)))
[odkaz]
Avatar - sargis
11. 7. 2013 10:26
Re: copak?
Je to socialna politika firmy, nevyuzity zavod...alebo sme drahsi ako Spanieli? Hned tam idem na dovolenku, baby pekne ako u nas a pocasie este krajsie :yes: :yes:
11. 7. 2013 01:44
Re: copak?
noo pri 25% spanielskej nezamestnanosti sa niet comu cudovat.
Avatar - nalimer
10. 7. 2013 16:36
Peugeot 301/Citroen C-elysee
aj tieto modely schádzajú z liniek vo Vigo
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku