Příští Mercedes-Benz S bude našlapán hliníkem a CFRP
Stuttgartská značka Mercedes-Benz sice teprve začíná vyrábět první derivát aktuální třídy S (W222), ale vývojové oddělení už teď začíná plánovat, čím vyrazí dech veřejnosti i konkurenci jeho nástupce. Zatímco na sestavování seznamu nejnovějších elektronických vychytávek je zatím ještě trošku brzo, co se "železa" týče, tam už mají inženýři vcelku jasno. Moc ho tam nebude.
Šéfinženýr Mercedesu Hermann-Joseph Storp na ženevském autosalonu australskému portálu Motoring prozradil, že příští generace třídy S bude "ještě zelenější", než ta současná, která vykazuje v průměru o 20 % menší spotřebu než předešlá W221 a jedním z nejdůležitějších nástrojů, jak snížit spotřebu aut, je snížení hmotnosti.
Proto bude u nástupce W222 použit v ještě větší míře hliník a objeví se také uhlíkovými vlákny vyztužené plasty (CFRP). Už teď je karoserie třídy S víceméně z poloviny tvořena hliníkem, lze tedy předpokládat, že jeho podíl ještě výrazně vzroste a co se samotných panelů karoserie týče, přibude zmíněného vyztuženého plastu. Příští třída S, která bude patrně označena W223, se nám představí ještě před koncem desetiletí.