Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Mercedes-Benz S bude našlapán hliníkem a CFRP

Michal Fokt
Diskuze (2)
Ještě před koncem této dekády dojde k výměně generací u nejluxusnějšího Mercedesu. Ve velkém bude spoléhat na kompozitní plasty a hliník.

Stuttgartská značka Mercedes-Benz sice teprve začíná vyrábět první derivát aktuální třídy S (W222), ale vývojové oddělení už teď začíná plánovat, čím vyrazí dech veřejnosti i konkurenci jeho nástupce. Zatímco na sestavování seznamu nejnovějších elektronických vychytávek je zatím ještě trošku brzo, co se "železa" týče, tam už mají inženýři vcelku jasno. Moc ho tam nebude.

Šéfinženýr Mercedesu Hermann-Joseph Storp na ženevském autosalonu australskému portálu Motoring prozradil, že příští generace třídy S bude "ještě zelenější", než ta současná, která vykazuje v průměru o 20 % menší spotřebu než předešlá W221 a jedním z nejdůležitějších nástrojů, jak snížit spotřebu aut, je snížení hmotnosti.

Proto bude u nástupce W222 použit v ještě větší míře hliník a objeví se také uhlíkovými vlákny vyztužené plasty (CFRP). Už teď je karoserie třídy S víceméně z poloviny tvořena hliníkem, lze tedy předpokládat, že jeho podíl ještě výrazně vzroste a co se samotných panelů karoserie týče, přibude zmíněného vyztuženého plastu. Příští třída S, která bude patrně označena W223, se nám představí ještě před koncem desetiletí.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - vabis
19. 3. 2014 07:40
vývoj nezastavíš
To tak je, sotva si jeden model odbude premču, už začínají přípravné práce na další. Sondere klasse byla vždy nositelem pokroku. 222 má car body a chassis v podstatě upravné 221, tak je jasné, že další generace budu v tomdle směru technicky zcela nová.
Avatar - VWrofl
18. 3. 2014 22:44
Prý zelenější :-D
Hlavně nikomu neříkejte, co energie a znečištění takový hliník stojí :no: