Proběhl chat s odborníkem. „Často se zapomíná na hlavní přínos elektromobilů“, říká

Komerční prezentace

Ke konci minulého měsíce měli čtenáři možnost položit své otázky produktovému specialistovi Ing. Petru Vaníkovi ze společnosti Hyundai týkající se budoucnosti elektromobility. Odpověděl na celou škálu dotazů a my vám přinášíme ty nejzajímavější z nich.

Vážený pane Vaníku, jaký klimatický přínos spatřujete v násilném zavádění elektromobility v zemích, která většinu své elektrické energie získává z tepelných elektráren? Proč odborníci na elektromobilitu nepřiznají, že současné akumulátory jsou tak těžké, drahé a poberou tak malé množství energie, že mimo města nemohou spalovací motory nikdy adekvátně nahradit?

Celá problematika je poněkud složitější, elekromobilita je trend, který je celosvětovou záležitostí, netýká se jen Evropy. Samozřejmě záleží na energetickém mixu dané země, nicméně většina nezávislých studií se shoduje v tom, že po nájezdu několika tisíc km je elektromobil výrazným přínosem pro celkovou ekologickou bilanci. Často se zapomíná na hlavní přínos elektromobilů: mají nulové lokální emise a tak přispívají ke zlepšení ovzduší v zalidněných oblastech.

Proč se energie na vývoj nesoustředí raději k vodíkovému pohonu, ale k elektřině?

Kromě hybridů, plug-in hybridů či elektromobilů figuruje v nabídce automobilky Hyundai vůz s vodíkovým palivovým článkem (FCEV) – NEXO. Jedná se již o několikátou generaci této technologie v našem podání. Velkou příležitost pro FCEV vidíme tam, kde bateriový elektrický pohon naráží na své limity, tj. zejména u velkých a těžkých vozidel typicky nákladní vozy, autobusy a kolejová vozidla. Bariérou pro masivnější rozšíření je nyní omezená síť plnících stanic, která souvisí s náročností výroby a distribuce vodíku.

Jak velký potenciál má před sebou vývoj baterií a jejich následná recyklace?

Vývoj akumulátorů již obrovským rozmachem prochází a máme se na co těšit. O oblasti recyklace se dá říci to samé, významná část (až 90 %) akumulátorů se dá recyklovat a opětovně využít.

Prodeje EV jsou na českém trhu zatím velmi špatné. Očekáváte v tomto směru nějakou razantní změnu k lepšímu? Pokud ano, kdy a v jaké míře? 

Prodeje elektromobilů v posledních letech neustále rostou a tento trend se dá očekávat i v dalších letech. Zejména s rozvojem dobíjecí sítě či finančních pobídek státu lze předpokládat, že se vozy s elektrickým pohonem stanou běžnou součástí našich silnic. Důležitým okamžikem bude start prodeje dostupného elektromobilu domácí značky a samozřejmě i naše zajímavé nabídky.

Je možné si někde elektromobil Hyundai vyzkoušet?

Navštivte nějakého z našich partnerů prodávajících elektrické vozy a jistě si model Ioniq EV nebo Kona EV budete moci vyzkoušet.

Celý chat najdete pod tímto odkazem.

Komerční prezentace

Doporučujeme

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly