Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč Citroën prodává dvě kabiny dodávek zády k sobě? Má to dokonalý smysl

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Na webu britského zastoupení Citroënu se objevila unikátní konfigurace užitkového modelu Relay. Se dvěma kabinami spojenými k sobě je určena specialistům vyrábějícím obytná a komerční vozidla.

Ať už tohle spojení dvou kabin zaparkujete jakkoli, vždy můžete vyjet směrem dopředu. Na oficiálních internetových stránkách britského zastoupení francouzské značky Citroën se objevila netradiční konfigurace užitkového modelu Relay, u nás prodávaného se jménem Jumper, s logickým speciálním posláním. Sice vypadá jako zvláštní myšlenka realizovaná ve photoshopu nebo jiném grafickém programu, ale ve skutečnosti má opravdový smysl.

Oficiálně se toto spojení dvou kabin jmenuje Citroën Relay Back to Back a vzniklo, aby automobilka ušetřila finanční náklady při výrobě i dopravě modelu k zákazníkům. Hlavním odběratelem jsou specializovaní výrobci obytných aut, sanitek, odtahovek i jiných komerčních vozidel, kteří k vývoji a výrobě vlastních konfigurací a modelů potřebují pouze kabinu a techniku dárcovského vozu.

Citroën uvádí, že díky specifikaci Back to Back může vyrábět a prodávat „dodávky“ s výrazně nižšími náklady, protože je nemusí vybavovat obvyklou zadní částí podvozku. Dvojice kabin spojených jedním „manipulačním“ rámem navíc zabírá méně místa než dvě samostatná užitková vozidla vybavená pouze kabinou a holým šasi. A jelikož Citroën Relay standardně má pohon výhradně předních kol, nemusí jej zbavovat ani hnacích hřídelů.

Video se připravuje ...

Společnostem vyrábějícím speciální obytná nebo komerční vozidla to navíc dává velkou svobodu při navrhování a výrobě vlastních zadních částí, aniž by se musely přizpůsobit továrnímu šasi. To mimochodem snižuje i množství odpadu, protože specialisté nemusí vyhazovat nepotřebné původní komponenty a části rámu při montáži vlastních návrhů.

I když to tedy na první pohled vypadá opravdu divně, výroba a následná logistika dvou kabin dodávek spojených k sobě má zajímavou a v praxi fungující myšlenku. Koncern Stellantis to přitom takhle nedělá pouze u Citroënu, ale také u technicky příbuzného Peugeotu Boxer. Obě kabiny mají své motory, převodovky a sériová čísla VIN a jsou spojené k sobě pouze během přepravy z výrobní linky k zákazníkům.

Lukáš Volšický
Diskuze (4)

Doporučujeme

12. 5. 2024 23:00
jako napad dobre
Jako napad proc ne.

Inspirace je vcelku jasna:
https://www.motorsportmagazine.com/…-details-matter/

Mohli by rovnou pridat i ruzne konfigurace rozvoru naprav a byl by to solidni zaklad treba pro tunelovy hasicak ci zachranku.
10. 5. 2024 17:27
Docela dobré
To je vcelku šikovné řešení, náhodou. Je vidět, že u toho někdo přemýšlel a opravdu to může dost ušetřit. :yes:

Druhá věc ovšem je, že si to nevyhnutelně zakoupí nějaký youtuber, aby s tím mohl dělat πčoviny.
Avatar - Dinar
10. 5. 2024 12:59
Re: Jako James May.
Není to tam nikde zmíněno, ale já bych řekl, že takto spojená ta auta jsou pro přepravu, ale čistě pro přepravu na podvalníku, resp. kamionu na přepravu aut, prostě dvě zabírají místo jednoho, který má rám a zadní nápravu. Po vlastní ose to takto spojeno nikam jet nemůže, to je nesmysl. ;-)
10. 5. 2024 12:17
Jako James May.
Nic nového. https://www.saabplanet.com/…ds/Saab-limo.jpg :-)

Ale vážně. Snad si nikdo nemyslí, že to může legálně na silnice. Možná, když to dovybaví nějakou provizorní nádržkou na palivo, zaslepí a zprovozní nějak nouzově brzdy, tak by to eventuálně mohlo někde mimo veřejné komunikace popojet na nějaký přepravník. A to bude asi všechno z těch výhod. Stejně si myslím, že ta věc asi nebude pojízdná a levnější a jednodušší bude bez nádrže a brzd to na přepravník natahovat pasivně.

Čekat ale, že se takové "detaily" objeví v článku ... ?