Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proton chystá výrobu elektromobilů, nabídne je i v Evropě

Diskuze (5)
Malajsijská automobilka Proton a společnost Detroit Electric spojí své síly při vývoji elektromobilů. Jejich prodej má být zahájen už v druhé polovině roku 2010.

Proton je v našich končinách známý především jako majitel Lotusu. Na evropském kontinentě se neprodává, jeho nejbližší oficiální zastoupení se nachází ve Velké Británii, na Kypru a v Turecku. Na západoevropské trhy by se ale Protony měly dostat v podobě elektromobilů od Detroit Electric.

Podepsaná dohoda dodá Detroit Electric přístup k platformám modelů Persona a Gen.2, které budou základem elektromobilů. Samotná výroba bude probíhat v továrně Tanjung Malim, Detroit Electric ale v Malajsii postaví další dvě vlastní továrny na výrobu komponent. První kusy mají přitom do Evropy a USA dorazit už v druhé polovině roku 2010.

Pro rok 2013 už Detroit Electric počítá s ročním odbytem 270 tisíc elektromobilů. Vedle Evropy a USA se budou prodávat také v Číně. V nabídce budou dvě verze – městské provedení s dojezdem kolem 180 km a varianta s dojezdem prodlouženým na 320 km. Pohon elektromotorem s novými patentovanými technologiemi bude zdůrazněn designem, který se má lišit od výchozích modelů se spalovacími motory.

Diskuze (5)
1. 4. 2009 13:59
Re: Ještě dlouho nebude elektromobil pro běžné lidi,
Ty a podobní ľudia sú najväčšími brzdami rozvoja - neustále vymýšľajú, ako, čo a prečo nejde, nemôže ísť a nepôjde, namiesto toho aby uvažovali, ako to ide. :no:
1. 4. 2009 11:43
Ještě dlouho nebude elektromobil pro běžné lidi,
problém je v jako už dlouho v příliš drahých bateriích. Taky se zjistilo že elektromobil vlastně vůbec ekologický není, i když to ekoaktivisté slyší neradi. Při jeho výrobě se vyprodukuje několikanásobek CO2 ve srovnání s klasickým autem. Elektromobil využije jen zlomek elektřiny která se vyrobí v elektrárně, většinu sežerou transformace, přenos a neefektivní nabíjení. Taky emise se jen přesunou jinam - většina elektřiny se vyrábí v tepelných, v lepším případě atomových elektrárnách... Cena surovin pro výrobu baterií neustále roste jak se zvyšuje poptávka, navíc produkci křemíku už není možné moc zvýšit.
Jedinou dnes reálně zaplatitelnou a použitelnou věcí jsou elektroskůtry do města, i když opět je jejich počáteční cena hodně vysoká a v zimě jsou nepoužitelné kvůli nízké kapacitě baterií v chladu.
31. 3. 2009 21:04
Re: Že by?
Witaj zase medzi nami. >:D :yes:
Čakáš na tie isté veci ako ja. Vozítko so 180 km dojazdu by mi na moju dennú dávku cca 50 km bohato stačilo... ;-) :yes:
Avatar - gld
31. 3. 2009 19:17
Re: Že by?
no to som zvedavý..kedy sa to dostane medzi bežných ľudí
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2009 15:11
Že by?
Sám jsem zvědavý, jak se tahle vozítka uchytí. Zajímaly by mne parametry, design, hlavně ale užitné vlastnosti.
Doufám, že to je jen počátek nástupu nové doby. Doby elektrické.