Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Škoda Yeti (Ženeva živě)

Libor Zezulka Libor Zezulka 1. 3. 2005
48
55
Zobrazit náhledy (48)
Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti
Škoda Auto představila koncept SUV Yeti a čeká na reakce veřejnosti. Pokud budou příznivé, není vyloučena seriová výroba.

Pokud pomineme obecné informace o schopnostech automobilu proplétat se městskou džunglí i lehkým terénem, musíme konstatovat, že nám mnoho nového škodovka neprozradila, nezbývá tedy, než se pokusit číst mezi řádky a přímo na místě získat neveřejné informace. Zatím to vypadá, že Škoda přivezla do Ženevy studii Yeti ze stejného důvodu, s jakým zamířil Roomster do Frankfurtu v roce 2003 – tedy vyzkoumat, zda bude mít veřejnost zájem o SUV se znakem Škody.

Škoda chce rovněž zjistit, zda zákazníci požadují u automobilu pro volný čas, který Yeti znázorňuje, pohon všech kol, zda si nevystačí pouze s poháněnou přední nápravou. Tyto otázky jsou dost konkrétní na to, abychom se mohli domnívat, že to v Mladé Boleslavi myslí s SUV opravdu vážně. Škoda ovšem zůstává tajemná a neustále opakuje, že Yeti je pouze studie a studií také zůstane. Tím nám mimo jiné vzkazuje, že podobu nového MPV ještě neprozradí.

Přestože nemůžeme na základě studie Yeti určit sériovou podoba MPV, můžeme spekulovat, do jaké míry se bude Yetimu zbavenému velikých kol a mohutných plastových nárazníků podobat, zaslechl jsem dokonce názor, že se plánované novince podobá velmi. Ze zajímavých prvků stojí za zmínku dělené víko zavazadlového prostoru se zvýšenou nosností spodní části a vzdušný, i když stále trochu futuristický interiér.

Dodatek

Sériové mini-MPV se bude pravděpodobně podobat více studii Yeti, než konceptu Roomster. Kromě jiného by měl sériový model z Yetiho převzít střechu, přední sloupky a čelní sklo. Ohledně reálnosti výroby SUV jsou zástupci automobilky tradičně skoupí na slovo, každopádně ale platí, že Roomster byla původně jen studie a o přípravě sériového vozu bylo rozhodnuto až na základě reakcí trhu.


Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor