Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Původní Land Rover uveze i 10 lidí. Jeden takový mají v Liberci

Diskuze (0)

Jestli něco Britové umějí, tak je to z ničeho uplést bič, a ještě s ním třikrát prásknout. Po válce se Rover vracel od leteckého průmyslu k automobilům. Jenže byla nouze prakticky o všechno. I tak dokázal postavit fenomén, za který dnes už není náhrada.

Autor: Mario Rychtera

Jakmile válka skončila, pustil se Rover v továrně Solihull opět do výroby automobilů, ale nebylo to snadné. Vláda kontrolovala příděly materiálů, které závisely na objemu exportu komodit. Prvním poválečným vozem Roveru bylo dvoudveřové kupé M-Type se zádí připomínající Fiat Topolino a s disproporčně dlouhou přídí. Poháněl ho čtyřválec o objemu 699 cm3 s výkonem 28 koní.

Výkonný ředitel Spencer Wilks, který byl na své pozici od roku 1933, ale viděl, že tohle stačit nebude. Krátce nato přišla vyspělejší verze 6HP, která už připomínala seriózní automobil. Pod tíhou nedostatku přiměla vláda automobilku k politice jednoho modelu, jenže ani jeden z výše zmíněných zástupců nebyl natolik perspektivní, aby naplnil výrobní kapacity.

Potřebujeme prodejní trhák!

Spencerův bratr Maurice Fernand Carey Wilks byl uchvácen terénními dovednostmi a jednoduchostí jeepu, který používal doma i na svém odpočinkovém sídle. Americká armáda během války požadovala prostý koncept. Automobil do čtvrt tuny váhy, s pohonem všech kol, třímístným interiérem a prostorem pro kulomet ráže .30. S nákladem o hmotnosti 272 kg měl vůz vážit necelých 600 kg. Automobilky prohlásily požadavky za nesplnitelné, ale automobilce American Bantam Company, která v licenci vyráběla Austiny Seven, se to povedlo. Bohužel neměla výrobní kapacity, a proto došlo ke spojení s Willysem, který dodal i mnohem kompetentnější motor, byť měl kořeny v roce 1927.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Diskuze (0)

Doporučujeme