Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Qoros 3: Hatchback kompletně odhalen

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Rok po premiéře sedanu se objeví na ženevském stánku Qorosu i hatchback. Izraelsko-čínská automobilka odhalila kompletní informace.

Hatchback Qoros 3 se oproti sedanu, od kterého je odvozen, změnil. Dostal jinou střechu, C-sloupky a víko zavazadelníku, karoserie byla dále vyztužena. Připomeňme, že sedan získal v loňských testech Euro NCAP vůbec nejlepší hodnocení ze všech! Design je dílem týmů v německém Mnichově a čínské Šanghaji, které vedl Němec Gert Volker Hildebrand. Od čtyřdveřového provedení se liší menšími zadními světly, úpravou prošel také přední nárazník a mlhovky, které jsou kulaté. Podvozku zůstal rozvor 2690 mm., vpředu najdeme klasické vzpěry McPherson, vzadu nápravu typu Omega.

Pod kapotami trůní stále pouze dva motory vyvinuté ve spolupráci s firmou AVL: oba čtyřválce s objemem 1,6 l, jeden bez turbodmychadla a druhý s ním. Samozřejmostí je proměnné časování ventilů. První jmenovaný má výkon 93 kW a točivý moment 155 N.m/3900 min-1 přenáší šestistupňová přímo řazená převodovka. Pohonná jednotka s turbem nabídne 115 kW a o 210 N.m v rozmezí 1750-5000 min-1 se stará výhradně dvouspojkové ústrojí Getrag 6DCT250, rovněž se šesti stupni. Za příplatek je k mání i ke slabší pohonné jednotce, se kterou spálí v průměru 6,1 l benzinu na každých 100 km, s manuálem je o dvě deci žíznivější. Přeplňovaná varianta pak spotřebuje 6,5 l/100 km. Obě motorické verze poznáme hlavně zezadu, modely s přeplňovanými motory mají dvojitou koncovku výfuku. Qoros 3 Hatch s turbomotorem sprintuje z klidu na stovku za 9,7 s a jede 210 km/h, u slabších variant jsou udávány hodnoty 11,6 s s manuálem a 12,6 s s DCT. Hřebenové řízení má elektrický posilovač, odvrtávané kotouče vpředu disponují průměrem 305 mm, vzadu jsou klasické a menší (285 mm). ABS a EBD představují standard, ESC v čínském základu chybí, ale v Evropě je povinná.

Kompaktní hatchback měří na délku 4438 mm (je o 177 mm kratší než sedan) a do šířky 1839 mm široký. Bude k mání ve čtyřech stupních výbavy: Essence, Experience, Experience Plus a Elegance. Standardem i nejnižší specifikace je osmipalcová dotyková obrazovka, kompletní multimediální připojení včetně Bluetooth a online služby. Nechybí ani elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, klimatizace, audio se čtyřmi reproduktory a imobilizér s alarmem. Vyšší výbava Experience má navíc dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná zrcátka a zadní kameru i senzory a lepší hudební přehrávač se šesti reproduktory. Nabídne také kontrolu stability, trakce, brzdový asistent včetně decelerace v zatáčkách a elektronického pomocníka při rozjezdech do kopců Experience Plus přidává střešní okno a kontrolu tlaku v pneumatikách, nejvyšší stupeň pak vyhřívané elektrické sedačky, tempomat, bezklíčkový vstup a startování, či chlazenou schránku před spolujezdcem.

Bezpečnostní výbava obsahuje minimálně čtyři airbagy, předpínače pásů a úchyty Isofix. Přední světla mají moderní diody pro denní svícení a jsou z nich i blikače v zrcátkách, nejvyšší výbava je k rozpoznání podle xenonových výbojek. LED se starají o osvětlení interiéru. Kola mají průměr 16-18 palců dle specifikace, obouvají pneumatiky rozměrů 205/60, 215/50, nebo 225/45. Paleta laků karoserie obsahuje šest barev: dva odstíny černé včetně metalízy, bílou, šedou, stříbrnou a červenou. Nepřiplácí se za ně vůbec. Čalounění je buď černé, nebo béžové. Zavazadelník má objem 403 l, po sklopení asymetricky dělené zadní lavice až po střechu pak 1105 l.

Zatím se mluví pouze o startu prodeje v Číně, a to v létě letošního roku. Hatchback má oslovit hlavně mladší zákazníky. Bude se v Říši středu také vyrábět, a to v Čang-šu, osmdesát kilometrů severozápadně od Šanghaje. Sedan tu vzniká též.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - honzanun
16. 2. 2014 08:40
Re: Vykradenej VW
To Lacetti je od A sloupku Astra Classic.
Ano, kruhovej ovladac svetel ma vice aut, uz jsem si toho i vsimnul a tvoje zprava pro me neni novinkou :-) Jen je nemaleh rozdil v designu. Je to proste vokopcenej Golf a hotovo...
14. 2. 2014 20:28
Re: Uklizeno
Nie je, je to render. A dosť dobrý.
14. 2. 2014 13:27
Re: Placatej volant
Líp se nastupuje.
Avatar - xjara
14. 2. 2014 11:06
Re: Vykradenej VW
Pravda, cinani si dovolili okopirovat ovladac svetel :-O jak jen mohli! >:D
Bohuzel se chudaci inspirovali u VW i tou nesmyslnou radici pakou. ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
14. 2. 2014 08:56
Re: Looser parta:
Ti jsou všude :-)